اکران مستند وداع با اسلحه / بیش از 10 جبهه عربی برای آزادی فلسطین تشکیل شد

مستند وداع با اسلحه به مناسبت روز قدس با حضور اعضای سازنده فیلم و دیپلمات اسبق ایران در لبنان امروز ۲۶ فروردین در واحد علوم و تحقیقات اکران شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم اکران مستند وداع با اسلحه به مناسبت روز قدس و نشست خبری اعضای سازنده این مستند با حضور محمد علی مهتدی پژوهشگر ارشد مطالعات استراتژیک امروز ۲۶ فروردین در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران

علیرضا منتظری نویسنده کارگردان مستند وداع با اسلحه در این نشست بیان کرد: معامله قرن که چند سال پیش مطرح شد، جرقه‌ و ایده‌ای برای ساخت مستند  وداع با اسلحه شد.

وی ادامه ادامه داد: شبکه المنار با اختیار قرار دادن تصاویر آرشیوی ما را در ساخت این مستند کمک کرد.

محمد علی مهتدی در ادامه این نشست بیان کرد: بنده از سال ۱۳۵۰  تا الان در لبنان، تهران، سوریه موضوع غزه را پیگیری کرده‌ام. یاسر عرفات قهرمان مستند وداع با اسلحه است‌ و در واقع جزئیات کامل روند صلح با صهیونیست ‌ها در این مستند به نمایش در آمده بود.

وی افزود: البته بسیاری از تصاویر استفاده شده در این مستند، مربوط به موضوع صلح نبوده است‌ و صدا گذاری شده است. در نهایت باید گفت که محدودیت آرشیوی علت این موضوع است و همینکه دانشجویان و جوانان به سراغ این موضوع رفته‌اند؛ بسیار عالی و امیدوار کننده است.

مهتدی عنوان کرد: مستند سازان باید در نظر بگیرند که مونتاژ تصاویر در مستند اهمیت ویژه‌ای دارد و تصاویر تکراری در طولانی مدت باعث خستگی تماشاگران شود.

این پژوهشگر حوزه بین‌الملل با تاکید بر انتخاب نام مناسب برای مستند مطرح کرد: اسم وداع با اسلحه، به صورت ناخود آگاه ذهن مخاطب را یاد اسم یک کتاب آمریکایی با این عنوان می‌اندازد.

وی عنوان کرد: مقاومت همواره در فلسطین و مبارزه با صهیونیست ها وجود داشته و مقاومت مسلحانه قبل از یاسر عرفات و اشتغال فلسطین نیز وجود داشت. البته بعد از تشکیل دولت خودگردان این مبارزات بر عهده ارتش‌های عربی و آزادی خواه قرار گرفت.

مهتدی درباره ویژگی‌های مقاومت گفت: جریان مقاومت باید ایدئولوژی و پایگاه مردمی داشته باشد. در غیر این صورت و بدون حمایت مردمی، جبهه مقاومت به پیروزی نخواهد رسید.

بیش از 10 جبهه عربی برای آزادی فلسطین تشکیل شد/  یاسر عرفات؛ قهرمان مستند وداع با اسلحه

وی گفت: در گذشته ۱۰ تا ۱۵ جبهه عربی تشکیل شد که هر کدام از یک کشور هزینه دریافت می‌کرد یا حمایت مالی می‌شد؛ در چنین شرایطی آن گروه ها تحت امر آن کشور بودند. در نتیجه آن گروه ها به دنبال اهداف آزادی بخش فلسطین نبودند.

دیپلمات اسبق ایران در لبنان خاطرنشان کرد: مقاومت باید درون فلسطین باشد؛ چرا که در غیر اینصورت گروه مقاومت با دولت مرکزی آن کشور به مشکل بر می‌خورد و تفاوت دیدگاه و نقض حاکمیت پیش خواهد آمد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1177729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =