شمار تلفات درگیری‌های سودان به ۱۷۴ کشته و ۱۰۴۱ زخمی افزایش یافت

سندیکای پزشکان سودان اعلام کرد که طی چند روز گذشته از آغاز درگیری‌ها تاکنون ۱۷۴ نفر کشته و ۱۰۴۱ نفر نیز زخمی شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، سندیکای پزشکان سودان در گزارشی تعداد کشته‌های درگیری‌های چند روز گذشته در سودان را ۱۷۴ کشته و ۱۰۴۱ زخمی اعلام کرد.

تیراندازی به سمت کاروان آمریکا در سودان

در این گزارش آمده است که تنها در روز گذشته ۳۰ غیرنظامی کشته و ۲۴۵ نفر زخمی شدند.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در این گزارش همچنین آمده است که تعدادی از کشته‌ها و زخمی‌ها نیز به دلیل دشواری نقل و انتقال آن‌ها به بیمارستان و اوضاع امنیتی، در این آمار گنجانده نشده‌اند.

از چند هفته قبل به دلیل اختلاف میان فرماندهی نیروهای مسلح سودان و نیروهای پشتیبانی سریع درباره زمان‌بندی و فرماندهی ارتش، تنش میان «عبدالفتاح البرهان» فرمانده نیروهای مسلح و «محمد حمدان دقلو» معروف به (حمیدتی) فرمانده نیروهای پشتیبانی در این کشور تشدید شد و از روز شنبه این درگیری‌ها کلید خورد.

از سوی دیگر عصر دیروز (سه‌شنبه، 18 آوریل)، نیروهای پشتیبانی سریع و ارتش سودان موافقت خود را با آتش‌بس ۲۴ ساعته در این کشور اعلام کرده‌اند. این آتش‌بس از ساعت شش بعد از ظهر به وقت محلی اجرایی شد.

اما تنها دقایقی پس از اعلام آتش‌بس ۲۴ ساعته در سودان، صدای تیراندازی و انفجار در اطراف خارطوم، پایتخت سودان به گوش رسید.به همین دلیل ناظران و تحلیلگران سیاسی، این آتش‌بس را بسیار شکننده اعلام می‌کنند. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1178423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =