تالاری: استیضاح فاطمی امین هیچ مشکلی را در صنعت کشور حل نخواهد کرد

عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران می‌گوید با کنار هم قرار دادن واقعیت‌ها و عملکرد ماه‌های گذشته با قدرت می‌توان اعلام کرد که استیضاح فاطمی امین هیچ مشکلی را در صنعت کشور حل نخواهد کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سیروس تالاری، اظهار کرد: ما باید بحث استیضاح وزیر صمت را در چند محور بررسی کنیم. نخست آنکه باید دید فاطمی امین وزارت صمت را در چه شرایطی تحویل گرفته و چه عملکردی را در این ماه‌ها ثبت کرده است. پس از ان باید این سوال را پرسید که آیا کنار رفتن ایشان به ما کمک خواهد کرد یا خود به مشکلات می‌افزاید.

توضیح ایسکانیوز درباره خبر اهدای ۷۰ حواله خودور به نمایندگان در جریان یک استیضاح/ انتشار فایل صوتی

وی با بیان اینکه مجلس جز استیضاح ابزارهای مختلف نظارتی دارد، توضیح داد: نمایندگان در روز رای اعتماد به فرد رای نداده‌اند و به برنامه‌های وزیر صمت رای داده‌اند. امروز در کمیسیون صنعت مجلس می‌توانند از وزیر بپرسند که کدام‌ بخش‌های این برنامه اجرایی شده و اگر بخشی انجام نشده چه علتی داشته و دلیل ایشان برای انجام نشدن مشکل چه بوده است.

رئیس سابق انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران ادامه داد: نباید از وزیر صمت انتظار معجزه داشت و باید دید که در چه شرایطی این وزارتخانه تحویل شده است. اینکه ظرفیت تولید صنعتی ما بدون استفاده بوده مربوط به چه شرایط و مشکلاتی است؟ اینکه در سال‌های گذشته حمایت درستی از صنعت انجام نشده بوده مربوط به عملکرد چه کسی است؟ و بسیاری از سوال‌های دیگر که پاسخ دادن به آنها می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

تالاری با اشاره به اقدامات مثبت انجام شده در ماه‌های گذشته در وزارت صمت، بیان کرد: وزیر صمت، دو معاونی را منصوب کرده که سال‌های طولانی با صنعت همراه بوده‌اند و شناخت دقیقی از مشکلات دارند. با این وجود از همان روز نخست از فعالان بخش خصوصی نظر خواهی کرده‌اند تا با نگاه دو جانبه مشکلات برطرف شوند. اگر وزیر استیضاح شود و افرادی به این سمت‌ها برسند که هیچ اعتقادی به استفاده از ظرفیت بخش ندارند، تکلیف ما چیست؟

وی افزود: اینکه در این شرایط دشوار اقتصادی، وزیری که توانسته لااقل بخشی  از مشکلات صنعت را حل کند و برای باقی مشکلات نیز چاره جویی کرده‌ است را برداریم و این وزارت خانه مهم را وارد دوره‌ای کنیم که مشخص نیست چه فردی وزیرش شود و برنامه‌های خود را چند ماه بعد بتواند اجرایی کند، به نفع اقتصاد ما خواهد بود؟ قطعا این طور نیست.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1179332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =