نامه علیرضابیگی به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس درباره اعطای خودرو

علیرضا بیگی نماینده تبریز در مجلس به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس درباره اعطای خودروهای صفر به برخی نمایندگان نامه نوشت.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، احتراما دفاعیه خود را در خصوص مصاحبه انجام شده با خبرگزاری ایلنا در ارتباط با دریافت تعدادی خودروی شاسی بلند (۷۵ دستگاه) به شرح زیر اعلام می‌نمایم:

۱. به دنبال سوء عملکرد وزارت صمت سمت در حوزه اقتصاد کشور مقر بود وزیر صمت در تیرماه ۱۴۰۱ استیضاح شود که با میانجی‌گری رئیس مجلس فرصتی ۲ ماهه تا پایان شهریورماه ۱۴۰۱ مقارن با اتمام تعطیلات تابستانی مجلس به وزارت صمت داده شد تا پاره‌ای از امور مورد اعتراض نمایندگان اصلاح شود و پس از آن در صورت امتناع مجلس استیضاح صورت گیرد که در نهایت منجر به استیضاح شد.

توضیح ایسکانیوز درباره خبر اهدای ۷۰ حواله خودرو به نمایندگان در جریان یک استیضاح/ انتشار فایل صوتی

۲. در شهریور ماه ۱۴۰۱ اینجانب شخصا ۴۰ دستگاه خودروی شاسی بلند شاخت شرکت بهمن موتور را در مجلس رویت نمودم.

۳. در تاریخ ۱۳۹۹/۰۷/۰۲ آقای روح الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن طی مصاحبه ای اعلام نمودند مقرر شده در صورت نیاز نمایندگان مجلس به خودرو، خودروی صفر کیلومتر با مدل پزو پارس یا دنا به صورت اقساطی در اختیار آنان قرار گیرد، لذا تحویل خودروهای شاسی بلندساخت گروه بهمن موتور جزو هیچ یک از این گزینه ها نبوده و حاکی از برخورداری نمایندگان دریافت کننده از امتیاز ویژه می‌باشد که دستورالعمل ۸ بندی رئیس‌جمهور نیز حاکی از ناصواب بودن این رویه می‌باشد.

۴. آقای رئیس‌جمهور در دی‌ماه ۱۴۰۱ در جلسه هیات دولت با گلایه از عدم مراعات دستورالعمل اجرای فروش خودرو که در سال ۱۴۰۰ ابلاغ شده بود، اظهار نمود کلیه دستگاه‌های اجرایی باید از دریافت خودرو خارج از ضوابط مقرر خودداری نمایند.و ضمن تاکید بر منع دریافت امتیازات ویژه، وزارت صمت و بازرسی ویؤه ریاست جمهوری را مسئول پیگیری به مسئله مذکور نمود که دلالت بر واگذاری خارج از رویه خودرو (دستورالعمل ۸ بندی) در سال ۱۴۰۱ دارد، متاسفانه گزارشی در این خصوص منتشر نگردید.

۵. در اصل این موضوع که دریافت خارج از رویه اتومبیل‌های شاسی بلند تخلف محسوب می‌شود  و دریافت کنددگان از این امتیاز ویژه برخوردار شده اند، شکی نیست لیکن آنچه که در مصاحبه انجام شده منظور نظر اینجانب بوده آن است که آیا اعطای این امتیاز ویژه با مسئله استیضاح وزیر صمت که از نظر زمانی تقارن داشته، ارتباطی وجودد داشته یا خیر؟ و بررسی و اعلام نظر در این خصوص را از هیات رئیسه مجلس و ریساست محترم قوه قضاییه وفق اصل ۸۴ قانون اساسی درخواست نمودم.در واقع آنچه منظور نظر بوده اثبات یا رد این امتیازگیری ویژه با استیضاح وزیر صمت بوده است.

وزارت صمت

انتهای پیام/

کد خبر: 1179370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =