دانشگاه آزاد در جمع نمایندگان آموزش عالی جهان

مدیرکل مطالعات، همکاری‌های بین الملل و دیپلماسی علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد به عنوان تنها نماینده ایران، با ۸ واحد منتخب دانشگاهی و ۱۰ غرفه در نمایشگاه جتکس دبی شرکت کرد.

محمد مطیعی مدیرکل مطالعات، همکاری‌های بین الملل و دیپلماسی علمی دانشگاه آزاد اسلامی و مسئول هماهنگی و برنامه ریزی شرکت واحدهای دانشگاه در نمایشگاه جتکس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اظهار کرد: نمایشگاه جهانی آموزش و پرورش (GETEX) رویداد پیشرو جذب دانشجو در منطقه و بستری موثر برای همه ارائه دهندگان آموزش برای دستیابی به اهداف پذیرش دانشجو و سهمیه های ثبت نام است.

وی ادامه داد: GETEX که در سال ۱۹۸۴ راه اندازی شد، بیش از ۲۵۰۰۰ دانشجوی محلی و خارجی را جذب می کند که فعالانه به دنبال آموزش عالی، توسعه حرفه ای و گزینه های آموزشی هستند. GETEX در حال حاضر در سه مکان دبی در امارات، بحرین و بنگلور در هند برگزار می شود. GETEX توسط دهکده دانش دبی (DKV)، شهر آکادمیک بین‌المللی دبی (DIAC)، سازمان دانش و توسعه انسانی (KHDA) و تمام دانشگاه‌های وابسته به وزارت آموزش عالی و علمی پشتیبانی می‌شود. این نمایشگاه سالی یک بار برگزار می شود. 

بیشتر بخوانید:

حضور دانشگاه آزاد اسلامی اهواز در نمایشگاه بین‌المللی Getex در دبی

مطیعی خاطرنشان کرد: نمایشگاه جتکس که با حضور بیش از ۱۵۰ دانشگاه برتر دنیا در مرکز تجارت جهانی کشور امارات برگزار شد، فرصتی است برای دانشگاه ها تا علاوه بر معرفی و ارائه دستاوردهای مختلف علمی پژوهشی، دانشگاه ها به تقویت جایگاه بین المللی خود بپردازند.

مدیرکل مطالعات، همکاری‌های بین الملل و دیپلماسی علمی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: جتکس یکی از رویدادهای مهم جذب دانشجو در منطقه خاورمیانه است و جایگاه مهمی برای مراکز آموزشی دارد تا به اهداف پذیرش دانشجو دست یابند. جتکس در جذب مخاطب و گردهمایی دانشجویان و دیده شدن در بازار به شما کمک می کند. بیش از سه دهه خدمات برای بازدیدکنندگان این نمایشگاه فراهم می آورد. هر ساله این نمایشگاه بیش از ۲۵ هزار دانشجوی محلی و خارجی را جذب می کند. مرکز این نمایشگاه در دبی پایتخت امارات متحده عربی قرار دارد. 

دانشگاه آزاد در جمع نمایندگان آموزش عالی جهان در «جتکس دبی»

حضور ۱۵۱ دانشگاه جهان در نمایشگاه جتکس دبی

وی ادامه داد: نمایشگاه جتکس نمایشگاهی است که از سراسر دنیا در آن شرکت می‌کنند و در این دوره هم ۱۵۱ دانشگاه از ۵ تا ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ حضور داشتند که همگی در حوزه آموزش عالی فعالیت داشتند و طی سه روز در مقاطع تحصیلی مختلف دستاوردهای خود و برنامه‌های تحصیلی را به نمایش گذاشتند.

مطیعی خاطرنشان کرد: شرکت در این نمایشگاه به همت معاونت امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفت که از آذرماه فرآیند گزینش و آماده سازی واحدهای منتخب آغاز شد و هدف ما این است که واحدهای دانشگاهی که در زمینه های خاصی برند هستند با دانشگاه های مطرح دنیا لینک شوند به طور مثال یک واحد دانشگاهی که در زمینه علوم مهندسی برجسته است برای آن دانشگاه خوبی را پیدا کردیم و ساعت ها به مذاکره نشسته‌ایم تا در قالب جلسات آنلاین در نهایت منجر به همکاری‌های مشترک شود.

دانشگاه آزاد تنها نماینده ایران در نمایشگاه جتکس دبی

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی تنها دانشگاهی بود که از کشور ایران در این نمایشگاه شرکت کرد به این صورت که بر اساس یک برنامه گزینشی واحدهای منتخب را آماده کردیم تا برای این نمایشگاه تولید محتوا داشته باشند و موظف بودند که وب سایت های خود را به دو زبانه ارتقا دهند.

مدیرکل مطالعات، همکاری‌های بین الملل و دیپلماسی علمی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: تقریبا از سه ماه گذشته جلسات مختلفی با واحدهای منتخب داشتیم و مسوولان روابط بین الملل واحدها افرادی را معرفی کردند که به زبان انگلیسی و عربی برای ارائه دستاوردهای دانشگاه مسلط بودند.

مطیعی افزود: نمایندگان واحدهای دانشگاهی حاضر در نمایشگاه ضمن ارایه بروشور، کاتالوگ، کلیپ و ... به معرفی واحد دانشگاهی خود پرداختند و به سوالات مراجعه کنندگان و غرفه داران پاسخ دادند.

وی بیان کرد: قبل از حضور در نمایشگاه جتکس برای آمادگی هر چه بیشتر جلسات مختلفی با واحدهای منتخب داشتیم تا به صورت منسجم در معرفی دستاوردها بتوانند پرزنتیشن و ارائه خوبی داشته باشند.

مطیعی با اشاره به اینکه این دوره از نمایشگاه جتکس بسیار جامع بود تصریح کرد: با شرکت در این نمایشگاه توانستیم در ارتقای جایگاه بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی موفق عمل کنیم به طوری که به صورت هماهنگ و منسجم در قالب یک تیم با تعداد زیادی از دانشگاه های دنیا را که رنکینگ خوبی داشتند توانستیم ارتباط بگیریم و جلسات خوبی داشته باشیم.

حضور دانشگاه آزاد با ۸ واحد منتخب و ۱۰ غرفه در نمایشگاه جتکس

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در این نمایشگاه با ۱۰ غرفه حضور پیدا کرد، ادامه داد: دانشگاه آزاد با ۸ واحد منتخب دانشگاهی از جمله مشهد، اهواز، اصفهان، نجف آباد، علوم پزشکی تهران، قزوین، علوم و تحقیقات، تهران جنوب، امارات و ۱۰ غرفه در نمایشگاه جتکس به همراه یک غرفه معاونت امور بین الملل و یک غرفه هم مربوط به واحد امارات دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کرد.

آغاز همکاری‌های بین‌المللی با برگزاری ارتباطات مجازی و جلسات آنلاین

مطیعی خاطرنشان کرد: مقرر شد پس از بازگشت واحدهای دانشگاهی که با دانشگاه های مطرح دنیا ارتباط گرفته‌اند با جلسات مختلف شروع ارتباطات مجازی را با یکدیگر داشته باشند و در قالب تشکیل یک کارگروه تخصصی در هر واحد پیشنهاداتی را به آنها دادیم تا در خصوص پتانسیل های مختلف هر واحد بتوان رایزنی و تبادل نظر انجام داد و موارد اجرایی برای همکاری مشخص شود و در نهایت منجر به پروژه های مختلف علمی و پژوهشی و دوره های کوتاه مدت مختلف مهارتی و... شود.

واحد امارات دانشگاه آزاد پشتیبان همکاری‌های بین‌المللی می‌شود

مدیرکل مطالعات، همکاری‌های بین الملل و دیپلماسی علمی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: سازوکارهای حمایتی در این خصوص را هم از واحد امارات دانشگاه آزاد اسلامی که در دبی مستقر شده دریافت کردیم تا واحدهای دانشگاهی منتخب که ارتباط با دانشگاه های مطرح را آغاز کرده اند و زمانی که بر سر موضوعات مختلف بخواهند به نتیجه برسند ساز وکار حمایتی برای هر واحد را داشته باشیم.

دانشگاه آزاد در جمع نمایندگان آموزش عالی جهان در «جتکس دبی»

ارتقای جایگاه بین‌المللی دانشگاه آزاد؛ مأموریت ویژه معاونت بین‌الملل دانشگاه

وی با بیان اینکه شرکت در چنین نمایشگاه‌هایی فرصتی است تا بتوانیم تمرینی برای ارتقای جایگاه بین المللی دانشگاه آزاد داشته باشیم، خاطرنشان کرد: علاوه بر بهره مندی از ظرفیت هایی که ایجاد میشود ضعف هایی که در این زمینه وجود دارد هم برای دوره های بعدی نمایشگاه مرتفع خواهد شد تا بتوانیم با قدرت بیشتری ظاهر شویم.

مطیعی اضافه کرد: شرکت در نمایشگاه های بین المللی و ارتقای جایگاه بین المللی دانشگاه آزاد یکی از مأموریت هایی است که بر اساس سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی به معاونت امور بین الملل دانشگاه محول شده است.

دعوت از دانشگاه آزاد برای شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی توسط عربستان، عمان و هند

وی گفت: تعامل گسترده با دانشگاه‌های غرفه دار، ارائه اطلاعات و معرفی دانشگاه آزاد اسلامی، دعوت از دانشگاه آزاد برای شرکت در دو نمایشگاه بین المللی آتی در حوزه آموزشی، دانشجویی از سه شرکت از عربستان، عمان و هند از جمله دستاوردهای این دوره از نمایشگاه جتکس بود.

مطیعی خاطرنشان کرد: مذاکره با مسئولان چند دانشگاه از کشورهای چین، هند، ارمنستان، روسیه و توافق برای مذاکرات و امضای تفاهم نامه رسمی در آینده نزدیک از دیگر دستاوردهای شرکت در این دوره از نمایشگاه بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =