علی‌آبادی به‌عنوان وزیر پیشنهادی صمت به مجلس معرفی می‌شود + سوابق

علی آبادی مدیرعامل فعلی مپنا به عنوان وزیر پیشنهادی صمت به مجلس معرفی می‌شود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، علی آبادی مدیرعامل فعلی مپنا به عنوان وزیر پیشنهادی صمت به مجلس معرفی می‌شود.

عباس علی آبادی اراکی است و ۶۰ سال سن دارد. او فارغ التحصیل کارشناسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف و ارشد مکانیک دانشکاه تهران بوده و دکترای خود را از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با رشته کنترل گرفته است. با آنکه تدریس دانشگاهی داشته و استاد بوده، اما بیشتر ترجیح داده است در صنعت و بخش اجرائی فعالیت کند. علی آباد استادیار دانشگاه امام حسین بوده و مدتی نیز ریاست دانشگاه صنعتی مالک اشتر را عهده دار بوده است.

صحرایی وزیر جدید آموزش و پرورش را بیشتر بشناسید

حضور عباس علی آبادی در دانشگاه امام حسین موجب شده تا از او بعنوان یک فرد سپاهی یاد شود. وی مدتی نیز در دانشگاه تهران تدریس کرده است. از علی آبادی بیش از ۲۰ مقاله علمی در کنفرانس‌های داخلی منتشر شده که در اکثر آن‌ها وی نویسنده اول نبوده و خیلی از مقالات توسط اساتید دانشگاهی نوشته شده اند که در مپنا نیز سمت داشته اند.

وی فعالیت‌های اجرائی و مدیریتی خود را از جهادسازندگی شروع و سپس به وزارت نیرو آمد و در بخش پروژه‌های برق آبی وزارت نیرو ادامه فعالیت داد. در بخش مدیریتی پروژه‌های سد و نیروگاه کرخه و کارون ۳ حضور داشت و به همین دلیل توانست به مدیرعاملی شرکت مدیریت منابع آب و نیروی ایران (آب نیرو) برسد. بعد از چند سال حضور در آب نیرو، سوم شهریور ۱۳۸۷ و در انتهای وزرات پرویز فتاح در دولت محمود احمدی نژاد بعنوان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی منصوب شد. علی آبادی نتوانست با مجید نامجو وزیر نیروی وقت ایران ادامه دهد و بعد از یک سال و پنج ماه در ۲۹ دیماه ۱۳۸۸ از وزارت نیرو رفت و به گروه مپنا پیوست که در طی ۱۲ سال گذشته نیز در همین شرکت به فعالیت و مدیریت مشغول بوده است.

مپنا در سال ۷۲ شروع به تاسیس کرد و در زمان وزارت بیژن زنگه وزیر وقت نیرو و توسط افرادی نظیر صفایی فراهانی، بهزاد نبوی، بهنما و ... و با حداقل امکانات (۳ اتاق و چهار نفر) آغاز بکار کرد. در زمان علی آبادی بود که موضوع واگذاری سهام مپنا به آستان قدس رضوی مطرح گردید و در اقدامی عجیب قرار شد مانند مهاب قدس، سهم عمده این شرکت بابت بدهی‌های دولت به آستان قدس واگذار گردد. همان موقع برق نیوز تیتر زد که تولیت مپنا به آستان قدس می‌رسد و نارضایتی‌ها از این واگذاری موجب شد حمید چیت چیان وزیر نیروی پیشین ایران به شدت با این اقدام مخالفت کند. در نهایت با حکم دادگاه در تیرماه ۹۵، ۴۹ درصد از سهام مهاب قدس و ۴۷ درصد از سهام مپنا که یک سال پیشتر به آستان قدس رضوی واگذار شده بود دوباره به وزارت نیرو بازگشت و وزارت نیرو از سهامداران عمده این دو شرکت شد.

در اتفاقی نادر در سال ۹۸، تنها برای یک روز عباس علی آبادی مدیرعامل ایرانخودرو شد، ولی نتوانست بیش از یک روز با سیستم مدیریتی و شرایط کار آنجا کنار بیاید و دوباره به مپنا برگشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1183487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =