نامه معرفی وزیر پیشنهادی صمت اعلام وصول شد

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز نامه معرفی علی‌آبادی وزیر پیشنهادی «صمت» را اعلام وصول کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 21 خرداد ماه) نامه معرفی عباس علی‌آبادی به‌عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت را اعلام وصول کرد.

علی‌آبادی به‌عنوان وزیر پیشنهادی صمت به مجلس معرفی می‌شود + سوابق

جلسه رای اعتماد نیز روز 28 خرداد برگزار می شود.

عباس علی‌آبادی، (زاده 1340، اراک) استاد دانشگاه و مدیر ارشد اجرایی است. وی سابقهٔ ریاست دانشگاه صنعتی مالک اشتر را دارد و اکنون مدیرعامل گروه مپناست.

عباس علی‌آبادی فارغ‌التحصیل مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد مکانیک با گرایش تبدیل انرژی از دانشگاه‌های صنعتی شریف و دانشگاه تهران و درجه دکترای مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با گرایش کنترل است و مدرس دروس مختلف مهندسی مکانیک و مباحث مرتبط با موتورهای درون‌سوز (توربین‌های گازی) در دانشگاه‌های مختلف کشور است.

از جمله سوابق کاری و مدیریتی علی‌آبادی می‌توان به فعالیت در جهاد سازندگی، مشارکت در اجرا و مدیریت پروژه‌های نیروگاهی کرخه و کارون3، مدیریت‌عاملی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و معاونت وزیر نیرو در امور برق و انرژی اشاره کرد.

 جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی صمت هفته آینده برگزار می‌شود

 احمد نادری، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به این‌که در جلسه علنی امروز مجلس نامه معرفی عباس علی‌آبادی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت اعلام وصول شد، جلسه‌ بررسی صلاحیت این گزینه پیشنهادی هفته آینده برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: این احتمال وجود دارد که در جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی صمت رئیس جمهور هم حضور پیدا کرده تا ضمن دفاع از آقای علی‌آبادی لایحه برنامه هفتم را هم تقدیم مجلس شورای اسلامی کند.  

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان گفت که از امروز کمیسیون‌های تخصصی مجلس موضوع بررسی صلاحیت و برنامه‌های آقای علی‌آبادی را در دستور کار دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1184907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =