برنامه وزارت علوم برای بازنگری دروس با هدف اشتغال‌پذیری دانشجویان

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم از بازنگری برنامه‌های درسی بر اساس ارتقای توان مهارتی و اشتغال‌پذیری دانشجویان خبر داد.

رضا نقی ‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان این که برنامه‌ای ویژه برای روزآمدسازی و کارآمدسازی رشته‌های تحصیلی پیشبینی کرده‌ایم، اظهار کرد: این برنامه در جلسه ۹۵۹ شورای عالی برنامه‌ریزی آموزشی به تصویب رسید.

توضیحات سخنگوی وزارت علوم درباره یکپارچه شدن دانشگاه‌های ۳ استان

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم افزود:  بر اساس این برنامه پیش‌بینی شده است که ۱۵۰۰ برنامه درسی در طول ۲ سال آینده، بازنگری و به روز شود. محور تحول در این بازنگری، افزایش کیفیت آموزشی، ارتقای توان مهارتی و اشتغال‌پذیری دانشجویان است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح آمایش آموزش عالی و توجه به ماموریت دانشگاه‌ها از دیگر محورهای این بازنگری است. برخی رشته‌ها به دلیل برنامه درسی کارآمدی لازم را ندارند، به همین منظور سعی می‌کنیم در بازنگری برنامه‌های درسی، ارتقای توان مهارتی و اشتغال‌پذیری دانشجویان را افزایش دهیم.

گفتنی است، جلسات ۹۵۴ و ۹۵۹ شورای عالی برنامه‌ریزی آموزشی به بررسی مصوبات مورد نیاز برای اجرای این برنامه تحولی پرداخته است. در این راستا، شیوه نامه یکپارچه تحول در برنامه‌های درسی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی جهت رفع نیازهای کشور با رویکرد آمایشی و ارتقای توان مهارت‌افزایی دانشجویان، تدوین و ابلاغ خواهد شد. 

در این شیوه‌نامه، هر برنامه درسی به عنوان یک پروژه در سطح ملی در نظر گرفته شده است و یک دانشگاه محوری متولی آن خواهد بود و چند دانشگاه دیگر از میان سایر دانشگاه‌ها همچون دانشگاه‌های کوچک‌تر، دانشگاه‌های غیردولتی، دانشگاه‌های مهارتی و در مواردی ذی‌نفعان جامعه و صنعت در تدوین آن مشارکت خواهند کرد. در حال حاضر پیش‌بینی می‌شود بیش از ۷۰۰۰ عضو هیئت علمی در تدوین و بازنگری این ۱۵۰۰ برنامه درسی در ۲ سال آینده با وزارت علوم همکاری کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1185319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =