جرئیات طرح بورس صنعتی دانشجویان کارشناسی اعلام شد/ یکپارچه شدن دانشگاه‌های سه استان

«اعلام جرئیات طرح بورس صنعتی دانشجویان کارشناسی، یکپارچه شدن دانشگاه‌های سه استان و انتخاب رشته ۲۰۰ هزار داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲» مهم‌ترین خبرهای آموزش عالی در هفته گذشته بودند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، «یکپارچه شدن دانشگاه‌های سه استان، اعلام جرئیات طرح بورس صنعتی و انتخاب رشته ۲۰۰ هزار داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲» مهم‌ترین خبرهای آموزش عالی در هفته گذشته بودند.

برنامه وزارت علوم برای بازنگری دروس با هدف اشتغال‌پذیری دانشجویان

از دیگر خبرهای آموزش عالی هفته گذشته می‌توان به «تسریع بازه زمانی جذب اعضای هیات‌ علمی، برگزاری دوره‌های آموزشی برای پیشگیری از تخلفات در دانشگاه‌ها و اعلام زمان برگزاری آزمون پذیرش دستیار فلوشیپ پزشکی» اشاره کرد.

مطابق هفته‌های گذشته، ایسکانیوز در گزارش زیر مهمترین و گزیده‌های اخبار آموزش عالی را در هفته‌ گذشته آورده است:

یکپارچه شدن دانشگاه‌های سه استان

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم با بیان اینکه آموزش عالی در کشور جراحی بزرگی در پیش دارد، اظهار کرد: سه استان تصمیم گرفتند که دانشگاه‌هایشان یکپارچه شوند، در این زمینه نیاز است که به آموزش عالی کمک شود تا رتبه علمی دانشگاه‌ها بالا رود.

علی شمسی پور سخنگوی وزارت علوم در توضیح یکپارچه شدن دانشگاه‌های ۳ استان گفت: هنوز انجام نشده، در سه استان مطالعه و بررسی شروع شده است و کار بخوبی پیش رفته استاندار، نمایندگان و نماینده ولی فقیه در استان و آموزش عالی استان همه باید هماهنگ و یکصدا شوند.

اعلام جرئیات طرح بورس صنعتی

رضا نقی زاده مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی درباره جزئیات «طرح بورس صنعتی» ویژه دانشجویان کارشناسی گفت: دراین خصوص طرحی داریم که مبتنی برحمایت شغلی و کاری از دانشجویان دوره کارشناسی و شیوه نامه آن بررسی شده است.

وی ادامه داد: البته برای دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری نیز پیش بینی‌های لازم شده است ولی هدف در حال حاضر دانشجویان کارشناسی هستند، براساس این طرح دانشگاه‌ها می‌توانند رشته‌ها را با دستگاه‌هایی که در حوزه صنایع و جامعه فعالیت دارند، تعریف کنند. این دستگاه‌ها اگر برای دانشجو تضمین و اولویت شغلی را در دوره‌ای که تحصیل می‌کند، پیش بینی کرده و از وی حمایت مالی داشته باشند، دانشگاه به ازای آن یک سری امکانات را در اختیار واحدهای صنعتی مذکور قرار می‌دهد.

طراحی و پیاده‌سازی پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی 

محمدهادی زاهدی مدیرکل فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت عتف گفت: مهمترین شاخص ارزیابی دهمین دوره دولت الکترونیک، اتصال به پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت امتیازات کسب شده در دوره‌های پیشین ارزیابی دولت الکترونیکی توسط ستاد و سازمان‌های تابعه به تکالیف قانونی و مصوبات شورای اجرایی فناوری اطلاعات در خصوص لزوم اتصال دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و موسسات تابعه وزارت به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند اشاره کرد و گفت: با درنظر گرفتن تکالیف قانونی در قانون بودجه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و با عنایت به الزامات ابلاغی مصوبه جلسه بیست و چهارم شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور، به نظر می‌رسد مهمترین شاخص پایش دهمین دوره دولت الکترونیک بحث اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند است که در همین زمینه «پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی» طراحی و پیاده سازی شده است.

اجرای دوره مشترک چهار دانشگاه ایرانی با دانشگاه‌های خارج از کشور

چهار دانشگاه کشور در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته با دانشگاه‌های خارج از کشور دوره مشترک اجرا می کنند.

در دوره پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲، دانشگاه‌های فردوسی مشهد، شهید مدنی آذربایجان، اصفهان و تهران شرایط پذیرش دانشجو در دوره مشترک با دانشگاه‌های خارج از کشور را اعلام کرده اند. چهار دوره مشترک در این دوره از پذیرش با همکاری کشورهای آلمان، ایتالیا، لبنان و آمریکا در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود.

برگزاری دوره‌های آموزشی برای پیشگیری از تخلفات در دانشگاه‌ها

ابراهیم حسینی با اشاره به دوره‌های آموزشی برای پیشگیری از تخلفات و جرائم ویژه اساتید و کارمندان دانشگاه ها به منظور صیانت از دانشگاهیان گفت: یکی از مسائل مهمی که برای صیانت از وزارت علوم، دانشجویان، دانشگاه ها، اساتید و کارمندان پیگیری می‌کنیم، پیشگیری از تخلفات و جرائم است.

وی ادامه داد: بنابراین به مرور در دانشگاه های مختلف حضور پیدا کرده و با اساتید، اعضای هیات رئیسه و هیات‌های تخلفات نشست‌هایی را برگزار می‌کنیم، تا نوع جرائم و تخلفات شناسایی شود و با توجه به آن پیش‌بینی شود که بزنگاه و لغزشگاه‌ها کجاست.

تسریع بازه زمانی جذب اعضای هیات‌ علمی

محمد خلج امیرحسینی رئیس مرکز جذب وزارت علوم از تسریع بازه زمانی جذب اعضای هیات‌ علمی خبر داد و گفت: تمهیداتی اندیشیده شده که به محض فراخوان جذب، دانشگاه ها افراد شرکت کننده را غربالگری علمی کنند. به منظور تسریع در فرایند جذب اعضای هیات‌ علمی، دانشگاه‌ها با برنامه ریزی فشرده و منظم و بدون نقص، با کارشناسان خبره، تقویت دبیرخانه ها و فعال شدن دبیران جذب امور را پیش ببرند.

خبرهای آزمون هفته گذشته

انتخاب رشته ۲۰۰ هزار داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

رضا کریمیان مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۷۱ هزار و ۵۲۸ نفر شرکت کرده بودند که از میان آنها ۳۵۵ هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.

وی افزود: نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ روز ۸ خردادماه ۱۴۰۲ در سایت سازمان سنجش منتشر شد و داوطلبان مجاز تا ۲۰ خرداد فرصت داشتند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

آغاز ثبت نام هفتادمین دوره آزمون زبان انگلیسی وزارت بهداشت 

آزمون های زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت (MHLE) در سال ۱۴۰۲ در چهار نوبت برگزار می شوند و ثبت نام هفتادمین دوره این آزمون در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی آغاز شد و تا ۴ تیر ادامه دارد.

آزمون زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت (MHLE) دارای ۱۰۰ پرسش در سطح آزمون استاندارد تافل (۳۰ پرسش درک مطلب شنیداری، ۴۰ پرسش واژگان، ساختار و دستور زبان و ۳۰ پرسش درک مطلب نوشتاری) و ۱۰۰ نمره (بدون نمره منفی) است.

آزمون پذیرش دستیار فلوشیپ پزشکی ۲۵ خردادماه برگزار می‌شود

کارت ورود به جلسه آزمون پذیرش دستیار دوره های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) سال ۱۴۰۲ در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۲۳ و ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ در دانشگاه های علوم پزشکی مجری آزمون توزیع می‌شود. آزمون کتبی به شیوه غیرمتمرکز و به صورت الکترونیک و یا کاغذی (با توجه به شرایط دانشگاه های مجری آزمون) در صبح روز پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ برگزار می شود.

کلید سوالات آزمون کتبی عصر پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ منتشر می‌شود و دریافت اعتراضات آزمون کتبی تا جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ امکان پذیر است. در روزهای شنبه و یکشنبه ۲۷ و ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ به اعتراضات آزمون کتبی رسیدگی می‌شود.

اعلام جزئیات آزمون ارزیابی دانشجویان ایرانی متقاضی انتقال به داخل کشور

جزئیات آزمون ارزیابی علمی دانشجویان شاغل به تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی خارج از کشور متقاضی انتقال به دانشگاه های داخل (ویژه ورودی های ۲۰۱۹ به بعد) اعلام شد. آزمون ارزیابی علمی دانشجویان شاغل به تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی خارج از کشور متقاضی انتقال به دانشگاه های داخل (ویژه ورودی های ۲۰۱۹ به بعد) روز ۲۶ مرداد برگزار می شود.

دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی خارج از کشور متقاضی انتقال به دانشگاه های داخل که از اول ژانویه ۲۰۱۹ به بعد شروع به تحصیل کرده اند و بر اساس مفاد آیین نامه انتقال مشمول مقررات انتقال به داخل خارج شده اند، می توانند در این آزمون و شرکت کرده و در صورت احراز شرایط مندرج در آیین نامه، به شورای انتقال معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1185379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =