ورود دانشجویان بین‌الملل به دانشگاه‌های کشور، بی‌ضابطه است/ دانشجویان خارجی چه مشکلاتی دارند؟

رئیس دانشکده الهیات دانشگاه علامه طباطبایی معتقد است که ورود دانشجویان بین‌الملل به دانشگاه‌های کشور، بی‌ضابطه است.

حسام‌الدین خلعتبری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان این که دانشجویان بین‌الملل در زمینه‌های لجستیکی با مشکلاتی مواجه هستند، اظهار کرد:  ممکن است این دانشجویان با انتظاراتی به کشور ما بیایند؛ اما به دلیل ناهماهنگی در برخی بخش‌ها دچار سرخوردگی شوند.

آیین‌نامه‌های مرتبط با پذیرش دانشجویان بین‌الملل تدوین می‌شود

رئیس دانشکده الهیات دانشگاه علامه طباطبایی بیان کرد: لازم است بنگاه‌هایی ایجاد شوند که مقصد هر دانشجو را دقیقا مشخص کنند؛ به طوری که معلوم باشد هر دانشجو قرار است در چه رشته‌ای و در کدام دانشگاه و شهر ادامه تحصیل دهد.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ورود دانشجویان بین‌الملل به دانشگاه‌های کشور، بی‌ضابطه است. این موضوع، یک معضل مهم در حوزه جذب دانشجویان بین‌الملل به شمار می‌رود.

برخی دانشجویان بین‌الملل برای آموزش زبان فارسی با مشکل مواجه هستند 

خلعتبری با تصریح بر این که این شیوه پذیرش، مشکلات بسیاری را هم برای دانشجویان پس از ورود به کشور فراهم می‌کند، گفت: این مشکلات از در زمینه خوابگاه، تغذیه و مسائل آموزشی هستند. برخی دانشجویان بین‌الملل در دوران تحصیل در زمینه آموزش زبان فارسی با مشکل مواجه هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر این که برنامه‌ریزی دقیقی برای دانشجویان بین‌الملل باید انجام شود، یادآور شد: این برنامه باید مشابه برنامه‌ای که در کشورهای دیگر انجام می‌شود، پیش رود؛ یعنی از ابتدا دانشجویان بین‌الملل با رابط در ارتباط باشند. همه مراحل تحصیل‌ دانشجویان نیز از جمله دانشگاه، رشته تحصیلی و شهر محل تحصیلشان کاملا مشخص است.

وی افزود: سازمان امور دانشجویان در کشور مسئول دانشجویان بین‌الملل بوده و  در این زمینه به سمت بهتر شدن حرکت می‌کند؛ اما همچنان مشکلاتی وجود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1185484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =