رنجبر: شناسنامه‌دار کردن محصولات کشاورزی کیفیت را بالا می‌رود

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور از شناسنامه دار شدن محصولات کشاورزی خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، حسین رنجبر اقدام، ظهر چهارشنبه در مراسم تجلیل از نمونه‌های بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: یکی از قانون‌هایی که وزارت جهاد کشاورزی برای ما تکلیف کرده افزایش ضریب امنیت غذایی است.

کدام اقلام کشاورزی مشمول عوارض نیم درصد شدند؟

وی با اشاره به اینکه وظیفه دولت حرکت در مسیر امنیت غذایی است تصریح کرد: ما باید بتوانیم با برنامه ریزی های صحیح به اقتدار غذایی دست پیدا کنیم.

رنجبر اقدام، بیان داشت: ما نه تنها باید به راحتی به مواد غذایی دست پیدا کنیم بلکه باید به اقتدار غذایی نیز دست پیدا کرده و غیر از نیاز مردم خود ایران بخشی از محصولات را نیز به کشورهای دیگر صادر کنیم.

وی تشریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی در سال پیش از سند الگوی کشت در حوزه زراعت رونمایی کرد و امسال نیز الگوی کشت باغات را در دستور کار خود قرار داده است.

رنجبر اقدام عنوان کرد: لازم است دولت حمایت خاصی از حوزه بخش کشاورزی انجام دهد تا به یک تولید کافی در سطح کشور دست پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: در سال جاری رشد خوبی در تولیدات گندم داشته‌ایم اما تا میانگین نرم کشوری فاصله زیادی داریم و لازم است در این راستا تقویت صورت گیرد.

رنجبر اقدام، کمبود آب را در بخش تولیدات کشاورزی یک مشکل اساسی دانست و گفت: مدیریت آب در بخش کشاورزی باید صورت گیرد تا کشاورزان ما مشکلی برای تأمین آب نداشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: باید مطالعات زیر ساختی برای برنامه‌های توسعه‌ای انجام شود تا سرمایه گذار بتواند از آن محصول بهره کافی را ببرد و کشور ذی نفع باشد در غیر این صورت شاهد اتفاقات زیادی از توزیع نا متوازن در حوزه کشاورزی خواهیم بود.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: در سال جاری علی رغم بارندگی‌های خوبی که صورت گرفت بازهم نسبت به نرم طبیعی فاصله زیادی داریم.

رنجبر اقدام، اظهار کرد: کشاورزان، مدیران و کارشناسان باید توجه داشته باشند که طغیان آفات و بیماری‌ها بسیار مهم است و باید از سم‌ها و آفت کش‌های استاندارد استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه درفرآیند تولید سهم آفت کش‌ها یک یا دو درصد است گفت: ما نیازمند آفت کش‌هایی هستیم که خطرات زیست محیطی نداشته و کارایی بیشتری داشته باشد.

رنجبر تصریح کرد: رویکرد ما به حداقل رساندن آفات‌های شیمیایی بوده و لازم است کشاورزان کود و مواد آفت کش را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنند.

رنجبر با اذعان بر اینکه شناسنامه دار کردن عرصه‌های تولید کشاورزی یکی از برنامه‌های مهم وزارت است بیان داشت: با شناسنامه دار کردن محصولات کشاورزی ارتقا کیفیت نیز بالا می‌رود و محصول بی کیفیت وارد بازار نمی‌شود.

کد خبر: 1185501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =