محمودزاده: تعیین شهریه مدارس از طریق سامانه انجام می‌شود

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: اولیا می‌توانند حتی بدون داشتن کد مدرسه، اسم مدرسه را جستجو کنند تا میزان شهریه مجاز برای آن مدرسه را ببینند.

به گزارش  گروه اجتماعی ایسکانیوز، احمد محمودزاده با حضو از تدوین الگوی جدید شهری تا ساماندهی نیروی انسانی در خصوص شهریه مدارس غیردولتی گفت: شهریه مدارس در سال تحصیلی پشت سر گذاشته، از ۲ میلیون تومان شروع شده و تا ۳۷ میلیون تومان خواهد رسید. اگر بخواهیم فوق برنامه‌ها و برنامه‌های مکمل را هم لحاظ کنیم شهریه مدارس از ۲ میلیون تومان شروع می‌شود و تا ۵۰ میلیون تومان خواهد رسید. این شهریه‌ها برای دانش آموزان مدارس مختلف لحاظ شده است.

محمودزاده: شهریه مدارس غیردولتی به زودی اعلام می‌شود

محمودزاده افزود: اولاً قریب به ۱۵ هزار مدرسه شهریه زیر ۱۵ میلیون تومان دارند. حدود ۱۱ هزار مدرسه شهریه زیر ۱۰ میلیون تومان دارند. تعداد مدارسی که شهریه بالای ۴۰ میلیون تومان دارند به ۵۰ مدرسه هم نمی‌رسد. مدارس کمی هستند که شهریه‌های آن‌چنانی می‌گیرند.

وی با بیان اینکه بر اساس الگوی شهریه هر مدرسه شهریه خاص خود را خواهد داشت؛ امروز ۱۸۰۰۰ مدرسه غیر دولتی داریم و احتمالاً ۱۸۰۰۰ شهریه معرفی می‌کنیم. تعیین شهریه یک روال خاص خود را دارد که از ۲۲ فروردین سال جاری اعلام شده و تا آخر خرداد این روند در حال انجام است.

وی در تشریح این فرآیند تعیین شهریه گفت: تعیین شهریه از طریق سامانه انجام می‌شود. بارگذاری شاخص‌ها توسط مدیر و مؤسس مدرسه صورت می‌گیرد و تأییدیه در سطح استان انجام می‌شود و از طریق سامانه، وزارت آموزش و پرورش در سازمان مدارس غیردولتی نظارت جدی بر این موضوع و تعیین شهریه خواهد داشت و شهریه مدرسه را در صورت صحت شاخص‌ها و امتیازات تأیید می‌کند.

محمودزاده تاکید کرد: به محض تأیید مدرسه و شهریه مصوب، مؤسس و مدیر مدرسه موظف است بر روی درب ورودی مدرسه حتماً این شهریه مصوب را نصب کنند و از طریق کد مدرسه اولیای گرامی می‌توانند شهریه مدرسه را در سامانه ببینند. حتی بدون داشتن کد مدرسه، می‌توانند اسم مدرسه را جستجو کنند تا میزان شهریه مجاز برای آن مدرسه را ببینند.

کد خبر: 1185895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =