مشارکت ۱۸ دانشگاه در سامانه همرسان ازدواج دانشجویی/ سالانه ۱۵ هزار زوج در برنامه‌های ازدواج نهاد شرکت می‌کنند

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از مشارکت ۱۸ دانشگاه در سامانه همرسان ازدواج دانشجویی خبر داد.

مهدی فاطمی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان این که یکی از رسالت‌های دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، شناسایی و برقراری ارتباط بین دانشجویانی است که قصد ازدواج دارند، اظهار کرد: در این راستا، دفاتر نهاد همیشه در زمینه تشویق و ترغیب دانشجویان به ازدواج فعال بوده‌اند.

آخرین وضعیت فعالیت سامانه همرسان دانشجویان

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: نهاد خود را موظف می‌داند که از دانشجویانی که قصد ازدواج دارند، حمایت کند. به خصوص افرادی که فرد مناسبی را برای ازدواج نمی‌شناسند و نیاز به مشورت دارند. به این معنا که با توجه به شناختی که از دانشجویان وجود دارد، افراد متناسب به هم معرفی شوند.

وی بیان کرد: از حدود ۲ سال پیش تصمیم گرفت که علاوه بر معرفی افراد، از ظرفیت سامانه‌ها استفاده کند؛ چرا که بهره‌گیری از سامانه می‌تواند بانک اطلاعاتی بزرگتری را ایجاد کند. در این راستا، سامانه همرسان طراحی شد. در این سامانه تلاش می‌شود که بانک اطلاعاتی جامعی از دانشجویانی که قصد ازدواج دارند، شکل بگیرد. به تدریج دانشگاه‌های کشور استفاده از این سامانه را آغاز کرده‌اند.

فاطمی‌پور با تصریح بر این که سامانه همرسان به مشاوران ازدواج در زمینه به‌گزینی و همسان‌گزینی کمک خواهد کرد، یادآور شد: دانشجویان می‌توانند از طریق این سامانه، در تست‌های شخصیت شرکت کنند. از این طریق، خودشان و طرف مقابلشان را بهتر بشناسند.     

معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری ضمن ابراز امیدواری در راستای معرفی بهتر دانشجویان برای ازدواج، گفت: این تلاش‌ها منجر به ازدواج‌های پایدار و بهتری خواهد شد. سالانه حدود ۱۵ هزار زوج در برنامه‌های مرتبط با ازدواج نهاد رهبری شرکت می‌کنند. البته تعداد ازدواج‌های دانشجویی بیش از این تعداد است، چون برخی دانشجویانی که ازدواج می‌کنند در طرح‌های نهاد شرکت نمی‌کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ۱۸ دانشگاه تاکنون به عضویت سامانه همرسان درآمده‌اند و به تدریج این تعداد در حال افزایش است.

فاطمی‌پور درباره پایداری ازدواج‌های دانشجویی از طریق سامانه همرسان گفت: تاکنون کار مطالعاتی در زمینه ازدواج‌های دانشجویی سامانه همرسان انجام نشده است. به همین دلیل، آمار دقیقی در دست نیست. با این حال، تلاش کرده‌ایم که از تجربه استفاده کنیم و مولفه‌های ازدواج موفق را شناسایی کنیم. در ادامه هم زمینه مناسبی برای معرفی افرادی که شاخصه‌های ظاهری، اخلاقی و فرهنگی مشابهی دارند، فراهم شود.

انتهای پیام/  

کد خبر: 1185931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =