مرغ آزمایشگاهی بعد از تائیدیه آمریکا در رستوران سرو خواهد شد

شرکت «گود میت» که از کشت سلول‌های مرغ در محیط آزمایشگاهی، مرغ مصنوعی ساخته، به تازگی تائیدیه وزارت کشاورزی آمریکا را گرفته است و می‌خواهد اولین رستورانش را در این کشور دایر کند.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری ایسکانیوز؛ سال‌هاست که بحث پرورش دام و استفاده از گوشت دام در سرتاسر جهان داغ شده است. کارشناسان محیط‌ زیست معتقدند که پرورش دام با افزایش گاز دی‌اکسید کربن و همچنین افزایش مصرف انرژی همراه است که آسیب‌های جدی به محیط زیست وارد می‌کند. علاوه براین، در آینده‌ای نزدیک پرورش دام جوابگوی تقاضا و نیاز مردم جهان نخواهد بود. از این رو برخی از شرکت‌ها دست به کار شدند تا جایگزین‌هایی برای گوشت پیدا کنند.

دانشمندان کوفته "ماموت پشمالو" درست کردند

یکی از این شرکت‌ها گود میت است که دفتر مرکزی آن در آلامدا در آمریکا قرار دارد و با تیمی مستقر در سنگاپور همکاری می‌کند. این شرکت در وب‌سایت رسمی خود نوشته است: گود میت یک گوشت واقعی است که بدون جنگل یا کشتن حیوان تهیه می‌شود. ما اولین و تنها شرکت در جهان هستیم که گوشت کشت شده را می‌فروشیم. اولین محصول ما مرغ پرورشی است که سنگاپور آن را برای فروش تائید کرده است و در حال حاضر در رستوران های منتخب موجود است. گود میت نام تجاری جدید از شرکت «Eat Just»، یک شرکت غذایی است که علم و فناوری را برای ایجاد غذاهای ایمن، سالم و پایدار به کار می‌گیرد.

این شرکت همچنین تخم‌مرغ گیاهی را با نام تجاری JUST Egg تولید می‌کند که امروزه میلیون‌ها خانواده از سانفرانسیسکو تا شانگهای از آن لذت می‌برند.

وب‌سایت گود میت همچنین نوشته: ما از سراسر جهان، از طیف گسترده‌ای از فرهنگ‌ها، پیشینه‌ها و تربیت‌ها آمده‌ایم و می‌دانیم این لحظه چقدر مهم است و هر روز تأثیر خود را می‌بینیم (و می‌چشیم).

حالا مرغ مصنوعی گود میت تمام موانع نظارتی در آمریکا را نیز رد کرده و قرار است در یک رستوران در واشنگتن‌ دی‌سی به مدت کوتاهی عرضه شود.

مجوز کامل از وزارت کشاورزی آمریکا به این معنی است که این مرغ مصنوعی برای خوردن بی‌خطر تلقی می‌شود و اکنون می‌توان آن را در سراسر خطوط ایالتی در سراسر کشور حمل کرد. گفتنی است که تائیدیه وزرات کشاورزی مطابق با مجوز سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) است که چهار ماه قبل اعطا شده بود. پس آمریکا بعد از سنگاپور دومین کشوری خواهد بود که قرار است این گوشت مصنوعی را تست کند.

طرز تهیه مرغ مصنوعی

گود میت مرغ مصنوعی‌اش را با برداشت اول سلول از تخم یا حیوان زنده در یک فرآیند بدون درد تولید می‌کند. این سلول‌ها به اصطلاح «جاودانه» می‌شوند؛ به این معنا که می‌توانند به طور مداوم تقسیم شوند و گوشت بیشتری تولید کنند.

سلول‌ها در یک بیورآکتور یا رآکتور زیستی پرورش می‌یابند که در دمای ایده‌آل نگهداری می‌شوند و مواد مغذی برای رشد به آنها داده می‌شود. جالب است بدانید که چهار تا ۶ هفته طول می‌کشد تا این گوشت برداشت شود.

مرغ‌ مصنوعی در دست سرآشپز معروف

گود میت اعلام کرده که اولین دسته از مرغ مصنوعی به سرآشپز معروف و انسان‌دوست خوزه آندرس فروخته خواهد شد که آن را در یکی از رستوران‌های خود در واشنگتن عرضه کند.

با این حال، اگر بازار ایالات متحده به دنبال سنگاپور باشد، زمان زیادی طول نمی‌کشد تا مرغ به طور گسترده در دسترس باشد. در سنگاپور در حال حاضر می‌توان آن را در همه جا از غرفه‌های فروشندگان غذا گرفته تا رستوران‌های سطح بالا یافت.

بروس فردریش، رئیس موسسه گود میت، در این مورد گفت: مصرف‌کنندگان آمریکایی اکنون بیش از هر زمان دیگری به خوردن گوشت واقعی مورد علاقه خود نزدیک شده‌اند، گوشتی که نسبت به گوشت تولید شده معمولی از زمین و آب بسیار کمتری استفاده می‌کند. همانطور که با افزایش تقاضای جهانی برای گوشت حرکت می‌کنیم، بسیار مهم است که دولت‌ها در سراسر جهان گوشت کشت شده را به عنوان راه‌حلی برای حمایت از آب و هوا و امنیت غذایی نسل آینده در اولویت قرار دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1186584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =