تعداد دانشجویان بین‌الملل یک سوم ظرفیت واقعی دانشگاه‌های کشور است

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزیر علوم گفت: دانشگاه‌های ایران با توجه به شرایط منطقه و همچنین امکانات داخل کشور، توانایی پذیرش سه برابری تعداد فعلی دانشجویان بین‌الملل را دارند.

علی خطیبی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه این وزارتخانه در حوزه درآمدزایی از طریق دانشجویان بین‌الملل اظهار کرد: دانشگاه‌های ایران با توجه به شرایط منطقه و همچنین امکانات داخل کشور، توانایی پذیرش دانشجویان بین‌الملل سه برابر تعداد فعلی را دارند.

تدوین طرح سفیران فناوری برای دانشجویان بین‌الملل

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزیر علوم افزود: با توجه به احکام برنامه هفتم توسعه که دولت لایحه آن را به مجلس داده است و همچنین سیاست‌های وزارت علوم موکدا به دنبال توسعه دانشجویان بین‌الملل هستیم.

وی با بیان این که توسعه دانشجویان بین‌الملل، سیاست‌گذاری و عددگذاری شده است، تصریح کرد: این مراحل به طور مشخص در حال پیگیری است. امیدوار هستیم که بتوانیم به نتیجه مطلوب در این زمینه برسیم.

خطیبی در پایان گفت: میزان درآمدزایی دانشگاه‌ها از این تعداد دانشجوی بین‌الملل هنوز مشخص نیست.

به گزارش ایسکانیوز، دانشگاه‌ها بر اساس برنامه هفتم توسعه موظف هستند حداقل سی درصد (۳۰) از ظرفیت پذیرش شعب و پردیس‌های بین الملل به دانشجویان غیرایرانی اختصاص دهند. همچنین دانشگاه‌ها باید حداقل معادل ده درصد (۱۰٪) کل دانشجویان کشور در سقف ظرفیت دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی را با اولویت دانشگاه‌های برتر و دانشگاه‌های مراکز استان و نقاط مرزی، دانشجوی خارجی پذیرش کنند.

یکی دیگر از وظایف دانشگاه‌ها بر اساس برنامه هفتم توسعه، پذیرش و جذب دانشمندان غیر ایرانی در حوزه‌های آموزشی پژوهشی و فناوری در دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی دولتی به عنوان عضو هیئت علمی با اولویت علوم و فناوری‌های مطرح شده در اولویت (الف) نقشه جامع علمی کشور است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1186671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =