۳ رام قطار ترن‌ست به ناوگان ریلی باز می‌گردد

شرح خدمات و مناقصات لازم برای خرید لوازم و تجهیزات فنی تعمیر ۳ رام از قطارهای ترن‌ست انجام شده و در زمان ۱۰۶ روز، این قطارها به سیر برمی‌گردد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، چند سال گذشته به دلیل مشکلات عدیده مالی، تعمیرات اساسی برخی از قطارها از جمله قطارهای ترن‌ست انجام نشد که منجر به از سیر خارج شدن آن‌ها شده است.

نرخ بلیت قطار مسافری افزایش یافت

وی با اشاره به امکان انجام تعمیرات اساسی ترن‌ست‌ها توسط متخصصان داخلی، اضافه کرد: سعی شده است برای تعمیرات این قطارها به سمت برون سپاری نرویم‌ تا نظارت خود را بر فرآیند پروژه حفظ کنیم.

مدیرعامل شرکت رجا ‌بیان کرد» در همین خصوص از ایستگاه یزد بازدید صورت گرفت‌ و کاستی‌های آن مشخص شد، ‌در این‌باره با مدیرکل ناحیه راه‌آهن یزد برای رفع آن‌ها توافقاتی حاصل شده است، ‌درباره موضوع ترن‌ست‌رانان نیز ‌برنامه‌های بازآموزی برای آن‌ها برگزار شده است زیرا وجود ترن‌ست‌رانان مجرب برای راه‌اندازی مجدد این قطارها ضروری است.

بختیاری از شناسایی نیازها و زمان‌بندی پروژه خبر داد و اعلام کرد: شرح خدمات و مناقصات لازم برای خرید لوازم و تجهیزات فنی این پروژه انجام شده و طی زمان ۱۰۶ روزه، ۳ رام از قطارهای ترن‌ست رجا مجدد به سیر باز می‌گردند. ورود تا ۴ ماه آینده

مدیرعامل رجا با تأکید بر موضوع ایمنی در سیستم ریلی عنوان کرد: تا زمانی‌که از ایمنی این قطارها اطمینان حاصل نشود، نمی‌توانیم به آن‌ها مجوز سیر بدهیم، همچنین باید از کارایی قطارها در طول سیر نیز اطمینان حاصل شود  تا مسافران با خیال آسوده سفر کنند.

در این جلسه همچنین محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی‌ با اشاره به استقبال خوب هم‌وطنان یزدی از قطارهای ترن‌ست، گفت: با توجه به اینکه قطار، ایمن‌ترین وسیله برای حمل‌ و نقل است به خصوص در فصل تحصیلات دانشجویان و اساتید، انتظار می‌رود موضوع تسهیلات هرچه زودتر انجام شود تا در زمان کوتاهی شاهد راه‌اندازی مجدد این قطارها و خدمت رسانی به هم‌وطنان یزدی باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1187078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =