نیازی به واردات گندم نداریم/ خرید و ذخیره‌سازی ۶۸ هزار تن

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد از خرید و ذخیره سازی ۶۸ هزار تن گندم در این استان خبر داد و گفت: دیگر نیازی به واردات نداریم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، ابولحسن صداقت کیش در یاسوج، اظهار داشت: تاکنون ۶۸ هزار تن گندم در شهرستان‌های مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد خریداری و ذخیره سازی شده که نسبت به سال گذشته بیش از ۱۲۵ درصد افزایش داشته است.

سرانجام اصلاح قیمت گندم چه شد؟

وی بهای گندم خریداری شده از کشاورزان را در مجموع ۷۸۲ میلیارد و ۲۸۴ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: از این میزان ۹۹.۳ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده و تنها ۵ میلیارد و ۶۷۰ میلیون مانده این مبلغ نیز بزودی پرداخت خواهد شد.

صداقت کیش با اشاره به اینکه خرید گندم در مناطق سردسیری ادامه دارد و پیش بینی می‌شود ۳ هزار تن دیگر به میزان ذخیره سازی اضافه شود، ابراز کرد: سال گذشته در تمام شهرستان‌های استان ۳۰ هزار تن گندم خرید و ذخیره سازی شد در حالی امسال تنها در شهرستان کهگیلویه ۳۰ هزار تن خرید داشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد افزود: مصرف گندم این استان در ماه بین ۸.۵ تا ۹ هزار تن بوده که هم اکنون ۷۰ هزار تن ذخیره داریم و با این شرایط تا پایان سال نیازی به واردات گندم نداریم و به نوعی به اندازه نیاز مردم ذخیره سازی شده است.

صداقت کیش با بیان اینکه ۷۲۵ تن کلزا نیز در استان خریداری و تاکنون مطالبات ۹۵ درصد کلزاکاران پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: گندم و گلزاری خریداری شده از طریق ۱۰ مرکز خرید در مناطق مختلف بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1187360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =