هشدار وزارت بهداشت به شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس برای کمبود خوابگاه/ ۸۵ هزار دانشجو از خوابگاه استفاده می‌کنند

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: ۸۵ هزار دانشجوی دانشگاه‌های علوم پزشکی از خوابگاه دانشجویی استفاده می‌کنند.

علی اکبر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه در حال حاضر حدود  ۸۵ هزار دانشجو از تسهیلات رفاهی خوابگاه‌های دانشجویی استفاده می‌کنند، گفت: همچنین ۸۸۸ نفر از ۴۲ هزار دانشجوی متاهل دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز در خوابگاه‌های متاهلی سکونت دارند.

فرسودگی ۴۰ درصد خوابگاه‌های دانشجویی علوم پزشکی/ هزار و ۴۵۲ دانشجو وام ودیعه مسکن دریافت کردند

وی ادامه داد: البته برخی از این دانشجویان متاهل در شهر محل سکونت خود، تحصیل می‌کنند و نیازی به خوابگاه متاهلی ندارند. همچنین برخی از آنان نیز از وام ودیعه مسکن صندوق رفاه دانشجویان استفاده و خانه کرایه کرده‌اند. 

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با بیان اینکه دانشجویان کم برخودار و تحت پوشش کمیته امام خمینی(ره) می‌توانند از تسهیلات وام های دانشجویی استفاده کنند، گفت: در حال حاضر تسهیلات رفاهی به حدود ۵۰ درصد دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در چند ماه اخیر  حدود ۱۰ درصد به ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی اضافه کرد: امیدواریم با اختصاص اعتبارات لازم به ویژه برای خوابگاه و ویژه‌تر خوابگاه‌های متاهلی در امسال و سال آینده جهش قابل ملاحظه‌ای در افزایش ظرفیت خوابگاه‌ها داشته باشیم.

محمدی در پاسخ به این پرسش که در چند سال گذشته کمبود خوابگاه به ویژه خوابگاه‌های متاهلی مورد اعتراض شورای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی بوده است. اکنون با افزایش ظرفیت پذیرش رشته‌های پزشکی به احتمال فراوان کمبود خوابگاه نیز بیشتر خواهد شد، آیا بین افزایش ظرفیت و زیرساخت‌های رفاهی تناسبی وجود دارد؟ گفت: این موضوعی است که قبلا توسط مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیش بینی شده بود. 

 رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت مطرح کرد: مسئولان وزارت بهداشت این موضوع را به تصمیم گیران و مدیران کلان کشور اطلاع داده‌اند که اگر قرار است افزایشی در ظرفیت پذیرش دانشجویان رشته‌های پزشکی صورت گیرد باید زیرساخت‌های آن نیز آماده باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان ذی ربط وزارت بهداشت بارها بر نبود تسهیلات رفاهی تاکید داشتند؛ اما شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی اصرار داشتند که این افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پذیرش اجرا شود. بنابراین امیدواریم این نهادها، در تامین اعتبارات مورد نیاز برای افزایش خوابگاه‌ها برای تعداد دانشجویان بیشتری به وزارت بهداشت و صندوق رفاه دانشجویان کمک کنند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1187437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =