تاخیر در چاپ مقالات ایرانی به دلیل تحریم‌ها/ داوری مقالات ایرانی با سخت‌گیری بیشتری انجام می‌شود

 پژوهشگر برگزیده کنفرانس بین المللی مهندسی برق معتقد است که تحریم‌ها باعث تاخیر در چاپ مقالات ایرانی در جهان می‌شود.همچنین داوری مقالات ایرانی با سختگیری بیشتری انجام می‌شود.

سیما صبحی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره مشکلات پژوهشگران در ایران، اظهار کرد: یکی از مشکلات پژوهشگران در ایران این است که به دلیل تحریم‌ها، مقالاتی که از ایران ارسال می‌شوند، دیرتر بررسی شده و پذیرش می‌شوند.

فقط یک درصد پژوهش‌ها در جهان کاربردی می‌شوند

پژوهشگر برگزیده کنفرانس بین المللی مهندسی برق تصریح کرد: برای کشورهای دیگر مقالات ۲ ماهه تایید می‌شوند؛ اما برای ایران بیش از چهار یا پنج ماه طول می‌کشد. داوری برای مقالات ایرانی با سختگیری بیشتری انجام می‌شود.

سطح سیستم‌های کامپیوتری دانشگاه مانع انجام پژوهش‌ها می‌شود

وی با بیان این که مشکل عمده در دانشگاه‌های ایران این است که سطح پایین سیستم‌های کامپیوتری دانشگاه مانع انجام فعالیت‌های تحقیقاتی برای پژوهشگران می‌شود، گفت: به طوری که حتی برای انجام یک شبیه‌سازی ماه‌ها درگیر می‌شدیم.

 پژوهشگر برگزیده کنفرانس بین المللی مهندسی برق افزود: این مشکل برای اغلب دانشجویان رشته برق در دانشگاه‌های کشور وجود دارد و باعث می‌شود که در مواردی ۶ ماه پژوهش دانشجویان به تاخیر بیفتد. البته دانشگاه‌ها سرورهایی دارند که در اختیار دانشجویان قرار دهند؛ اما برای دسترسی به همین سرورها هم باید چندین ماه در نوبت ماند.

فارغ‌التحصیل دکتری مخابرات سیستم دانشگاه ارومیه خاطرنشان کرد: تز دکتری من در زمینه ۵G بود و در ادامه آن دوره پست داک گذراندم. این پژوهش حاصل همکاری دانشگاه ارومیه با همراه اول بود. 

گفتنی است، رساله‌ دکترای سیما صبحی گیوی دانش‌آموخته‌ دانشگاه ارومیه با عنوان «روش دسترسی چندگانه غیرمتعامد در شبکه‌های سلّولی ناهمگن امواج میلی‌متری با ارتباطات M۲M» به راهنمائی ماهرخ غنی شایسته (استاد گروه مهندسی برق دانشگاه ارومیه) و هاشم کلب‌خانی (عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی ارومیه) به عنوان رساله‌ برتر دکترا از طرف سی و یکمین کنفرانس بین المللی مهندسی برق و مرکز تحقیق و توسعه همراه اول انتخاب شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1187729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =