نتانیاهو در بیمارستان بستری شد!

بعد از ظهر امروز (شنبه) بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به بیمارستان منتقل شد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، منابع خبری اسرائیل در این باره اعلام کردند که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم به شکل فوری به بخش اورژانس بیمارستان شیبا در تل آویو منتقل شده است.

آمریکا: عادی‌سازی روابط عربستان و اسرائیل دشوار است

تا بدین لحظه اخبار و جزئیات بیشتری از دلیل انتقال بنیامین نتانیاهو به بیمارستان شیبا مخابره نشده است.

بنیامین نتانیاهو کیست؟

بنیامین نتانیاهو متولد ۲۱ اکتبر ۱۹۴۹ در تلاویو، نخست وزیر کنونی اسرائیل است. او از ۱۸ ژوئن ۱۹۹۶ تا ۶ ژوئیه ۱۹۹۹ و از ۱ آوریل ۲۰۰۹ تاکنون نخست وزیر است و در کنار این مقام رهبری حزب لیکود را نیز در اختیار دارد. نتانیاهو در اوت سال ۲۰۰۵ در اعتراض به طرح خروج شهرک‌نشینان اسرائیلی از غزه از پست خود در وزارت دارائی اسرائیل استعفا داد و از کابینهآریل شارون خارج شد. او در اوت ۲۰۰۶ دوباره به ریاست حزب لیکود رسید.

زندگی‌نامه

بنیامین نتانیاهو در سال ۱۹۴۹ میلادی در شهر تل اویو متولد شد. مادر او زیلا و پدر او پروفسور بن زیون نتانیاهو است. او در اورشلیم بزرگ شده‌است و خانواده او بین سال‌های ۱۹۵۶ تا ۱۹۵۸ و دوباره بین ۱۹۶۳ تا ۱۹۶۷، مدتی در ایالت متحده آمریکا زندگی کردند.

دوران تحصیل و ازدواج

در سال ۱۹۶۷ به اسرائیل بازگشت و به عضویت در یگان تکاوری فوق ویژه ستاد کل فرماندهی و عملیات ارتش اسرائیل به نام یگان سایرت متکل پیوست. او دوباره در سال ۱۹۷۲ به آمریکا بازگشت و تحصیلات خود را در مؤسسه فناوری ماساچوست آغاز کرد.

هنگامی که یوم کیپور در سال ۱۹۷۳ آغاز شد، او به اسرائیل بازگشت و به نیروهای جنگنده کانال سوئز و ارتفاعات جولان پیوست. پس از اتمام جنگ، به بوستون بازگشت و کارشناسی خود در رشته معماری را به پایان رساند، کارشناسی ارشد در رشته مدیریت اجرایی دریافت کرد، و سپس به تحصیل علوم سیاسی در دانشگاه هاروارد پرداخت.

 در طی سال‌هایی که در بوستون تحصیل می‌کرد، با همسر اولش میریام ملاقات کرد و با او ازدواج کرد و فرزند اول خود به نام «نوا» را به دنیا آوردند. پس از فارغ‌التحصیلی از هاروارد، در یک دفتر مشاوره مالی مشغول به کار شد، و همچنین به فعالیت‌های اطلاعاتی اسرائیل در آمریکا پرداخت.

یوناتان نتانیاهو، برادرش که از فرماندهان عملیاتی یگان ویژه سایرت متکل بود، در تاریخ ۴ ژوئیه ۱۹۷۶ میلادی و در جریان عملیات آزادسازی مسافران اسرائیلی هواپیمایی فرانسه که توسط نیروهای جنبش مقاومت فلسطینی به گروگان گرفته شده و به اوگاندا منتقل شده بودند، کشته شد.

فساد مالی

 به گزارش رسانه‌های اسرائیل، پلیس بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر را به رشوه‌خواری متهم کرده‌است و می‌گوید شواهد کافی برای طرح این اتهام‌ها در دادگاه در دست دارد؛ بنابراین گزارش‌ها، پلیس در همین رابطه با نتانیاهو رو در رو گفتگو کرده و از او سوالاتی پرسیده‌است. به گزارش رسانه‌های اسرائیل، اکنون پلیس می‌گوید شواهد و مدارک کافی برای طرح دو پرونده جداگانه در دادگاه در دست دارد.

 در اتهام نخست، گفته شده آقای نتانیاهو از یک انتشارات اسرائیلی خواسته از او جانب‌داری کند و در برابر به این انتشارات در رقابت با نشر رقیبش کمک کرده‌است. در اتهام دوم هم نخست وزیر اسرائیل متهم است که از سال ۲۰۰۹ تاکنون از آرنون میلشان، از نام‌های بزرگ صنعت سینمای هالیوود و دیگر حامیان خودش، در قالب هدیه حدود ۱۰۰ هزار دلار دریافت کرده‌است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1189770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =