قوانین حضور و غیاب دانشجویان در ترم تابستان/ اخذ چند واحد مجاز است؟

قوانین مربوط به حضور و غیاب دانشجویان در ترم تابستان اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ترم تابستان فرصتی مناسب است تا دانشجویان بتوانند واحدهای عقب افتاده خود را جبران کنند. این نیمسال مانند سایر نیمسال‌های تحصیلی دارای شرایط خاص خود بوده که دانشجویان در مدت زمانی کوتاهی تعداد محدودی از واحدهای درسی جامانده خود را به اتمام برساند.

اخذ پایان‌نامه و رساله در دوره تابستان تخلف آموزشی است

قوانین مربوط به ترم تابستان بر اساس آیین نامه آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده که دانشگاه‌ها ملزم به اجرای آنها هستند.

یکی از بزرگترین مزیت‌های ترم تابستانی این بوده که  دانشجویان مجاز به انتخاب حداکثر ۶ واحد درسی هستند و می‌توانند سریع‌تر دوران تحصیل خود را به پایان برسانند. همچنین در شرایطی که از تحصیل دانشجو حداکثر ۸ واحد درسی باقی مانده باشد، می‌تواند واحدهای مذکور را در دوره تابستانی انتخاب کند. همچنین لازم به ذکر است، دوره ترم تابستان شامل ۶ هفته آموزش و یک هفته امتحانات پایان دوره است. 

حضور و غیاب در ترم تابستان

بر اساس آیین‌نامه مذکور، دانشگاه‌ها باید ترم تابستان را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که برای هر درس ارائه‌ شده در این ترم، ۱۶ جلسه کلاس برگزار شود. البته ممکن است با توجه به نوع دروس(عمومی، تخصصی، عملی و یا آزمایشگاهی) ساعت برگزاری جلسات درسی کوتاه یا طولانی باشد.

دانشجویان باید توجه داشته باشند که دروس ۲ واحدی ۶ ساعت در هفته، دروس ۳ واحدی ۹ ساعت در هفته و دروس ۴ واحدی ۱۲ ساعت در هفته تشکیل خواهد شد. همچنین حضور دانشجو در تمام جلسات مربوط به هر درس از جمله مجازی به صورت آنلاین و عملی یا حضوری الزامی است.

چنانچه غیبت دانشجو در هر درس از سه شانزدهم مجموع ساعات آن درس بیشتر شود، مطابق ضوابط، این غیبت‌ها منجر به نمره صفر در آن درس خواهد شد. براساس آیین‌نامه آموزشی وزارت علوم؛ غیبت موجه یا غیر موجه دانشجویان در کلاس های دانشگاه بیش از حد مجاز باشد.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که به علت کوتاهی زمان ترم تابستان، حضور و غیاب در این ترم نسبت به سایر نیمسال‌های آموزشی از اهمیت بالاتری برخوردار است.

البته با توجه به اینکه امکان دارد که دانشجویان، ترم تابستان را در دانشگاهی غیر از دانشگاه محل تحصیل خود ثبت‌نام کنند، از قوانین آن دانشگاه به خوبی آگاهی نداشته باشند. بنابراین بهتر است به موضوع حضور و غیاب در کلاس درس توجه بیشتری کنند تا دچار مشکلات عدیده و غیر قابل جبران نشوند.

به گزارش ایسکانیوز، کلاس‌های ترم تابستان در بیشتر دانشگاه‌های دولتی از نیمه دوم تیرماه آغاز می‌شود و اوایل شهریور ماه به پایان می‌رسد. امتحانات دانشجویان نیز در اواسط شهریور ماه و پس از به پایان رسیدن کلاس‌های درس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1190249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =