مجلس از جزئیات طرح تاسیس سازمان ملی سنجش بی‌خبر است/ ضرورت نظارت مجلس بر این سازمان

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان این که مجلس از جزئیات طرح تاسیس سازمان ملی سنجش بی‌خبر است، گفت: ضروری است که مجلس بر این سازمان نظارت داشته باشد.

علیرضا منادی سفیدان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره طرح تاسیس سازمان ملی سنجش از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: تاسیس سازمان ملی سنجش خارج از چارچوب وزارت علوم و تحت نظر رئیس جمهور مطرح است.

جزئیات تاسیس سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان این که تاسیس سازمان ملی سنجش هنوز قطعی نشده است، افزود: مجلس منتظر است که طرح تاسیس این سازمان معرفی شود. لازم است که مجلس بر این سازمان نظارت داشته باشد.

وی با تصریح بر این که مجلس از جزئیات طرح تاسیس سازمان ملی سنجش بی‌خبر است، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح تاسیس این سازمان را به مجلس ارائه نداده است امیدوار هستیم که به زودی جلساتی بین مجلس و شورا برقرار شده و در جریان برنامه نهایی این مصوبه قرار بگیریم.

به گزارش ایسکانیوز، ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی اخیرا تاسیس سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور را تصویب کرد. این سازمان قرار است مبتنی بر اسنادی مانند نقشه جامع علمی کشور و سند تحول آموزش و پرورش ذیل ریاست جمهوری تشکیل شود.

معاون نظارت و راهبری ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی معتقد است که هم‌اکنون حدود ۶ مرکز سنجش و ارزشیابی در کشور تحت نظر سه وزارتخانه فعالیت می‌کنند. این مراکز شامل؛ مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، سنجش آموزش کشور، مرکز نظارت و ارزیابی کیفیت وزارت علوم، موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، مرکز توسعه و هماهنگی و ارزیابی تحقیقات در وزارت بهداشت، مرکز سنجش و آموزش پزشکی است. تعدد این نهادها و جزیره‌ای عمل کردن دغدغه اصلی ما برای طرح ایجاد سازمان ملی سنجش بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1190450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =