دانشجویان صاحب رزومه فرهنگی می‌شوند

معاون فرهنگی وزارت علوم با اشاره به رونمایی از سامانه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: با استفاده از این سامانه، امکان ارائه رزومه فرهنگی به دانشجویان فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، عبدالحسین کلانتری در آیین رونمایی از فَرنَما( سامانه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم) که صبح امروز ۳۱ تیرماه در وزارت علوم برگزار شد، گفت: این سامانه منجر به مدیریت فرهنگ در دانشگاه‌ها خواهد شد. فعالیت‌ها و وظایف معاونت فرهنگی شامل سیاست گذاری ذیل اسناد بالادستی، برنامه ریزی برای تحقق سیاست‌ها، نظارت بر اجرای برنامه‌ها و حمایت از برنامه‌ها است.

رتبه‌بندی فرهنگی دانشگاه‌ها در یک قدمی اجرا/ تخصیص بودجه با رتبه‌بندی عادلانه می‌شود؟

وی ادامه داد: تا کنون فعالیت‌ها به صورت سنتی در معاونت فرهنگی انجام می‌شد و مکانیزم هوشمند برای رصد فرهنگی دانشگاه‌ها وجود نداشت. همچنین شبکه‌ای از کنشگرهای فرهنگی در کشور وجود نداشت.

کلانتری گفت: همچنین تاکنون رتبه بندی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و کارنامه فرهنگی دانشگاه‌ها انجام نمی‌شد؛ چرا که آمار و رقم و اعداد صحیحی وجود نداشت.

معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: تمام مشکلات ذکر شده توسط سامانه فرنما برطرف خواهد شد؛ چرا تصویر شفافی از وضعیت فرهنگی تمام دانشگاه‌ها را منعکس می‌کند.

وی ادامه داد: دانشجویان پس از فارغ التحصیلی رزومه فرهنگی ندارند، در حالیکه ریز نمرات پژوهشی و آموزشی دارند. اما از این به بعد امکان دادن رزومه فرهنگی به دانشجویان فراهم شده است.

کلانتری گفت: هوشمندسازی حکمرانی فرهنگی در دانشگاه‌ها مهمترین هدف سامانه فرنما است.

معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: فقط کارشناسان فرهنگی در این سامانه عضو نخواهند بود بلکه تمام فعالان دانشجویی و فرهنگی و معاونان فرهنگی در دانشگاه‌ها نیز عضو هستند. در چنین حالتی از پراکندگی فعالیت تشکل‌های دانشجویی، کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های علمی و نشریات جلوگیری می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر تفاسیر بیان شده، سامانه فرنما بین دانشگاه‌ها رقابت سالم ایجاد می‌کند تا وضعیت فرهنگی خود را بهبود ببخشند یا گزارشات صحیح به معاونت فرهنگی وزارت علوم ارائه دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1190648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =