دلایلی که نشان از آینده خطرناک اسرائیل دارد

به اعتقاد یک رسانه عبری زبان تاثیرات اقتصادی تصمیمات ائتلاف حاکم در پیشبرد قانون اصلاحات قضائی، آینده اسرائیل را به محاق می‌برد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی درگزارشی در این رابطه اعلام کرد، به ۶ دلیل معتقد است اسرائیل در سراشیبی افول قرار گرفته است.

نتانیاهو نظامیان معترض ارتش اسرائیل را تهدید کرد

در بخشی از این گزارش آمده است: روز بعد از تصویب اولین مرحله از تصویب قوانین علیه ساختار قضائی در کنست، خوب است که به حقایقی اساسی و محوری در مورد خطری که آینده اسرائیل را تهدید می‌کند، اشاره کنیم.

به نوشته این رسانه عبری زبان از ماه ژانویه تا به امروز شاخص بورس تل‌آویو فقط ۱۲۵ واحد افزایش یافته است که به معنای رشد ۳.۴۱ درصدی است این در حالی است که شاخص سهام جهانی (MSCI) ۲۳.۹۴ واحد رشد را تجربه کرده است.

همچنین در همین مدت ارزش پول اسرائیل نیز در مقابل دلار ۸ درصد کاهش را به ثبت رساند.

تهیه کنندگان گزارش تاکید کردند، نیازی به تفسیر این ارقام وجود ندارد و اطلاعات موجود در آن نشان می‌دهند که کابینه فعلی نتانیاهو هیچ فایده‌ای برای اسرائیل نداشته است، چون بورس همواره و به شکل علمی شرایط اقتصاد را نمایان می‌کند و در عین حال آینده را هم می‌توان از طریق آن به خوبی پیش بینی کرد، از اینرو باید پیش بینی کرد که ما زیان‌های بیشتری را از جیب خود خواهیم پرداخت، ما دقیقا قرار است از جیب خود به کابینه فشل بپردازیم و متاسفانه شرایط بدتر هم خواهد شد.

در بخش دیگری از این گزارش انتقادی تاکید شده است که اقتصاد پویا و شکوفا به چند اصل تکیه دارد که همگی آنها توسط این کابینه از بین رفته است.

وحدت و انسجام اجتماعی اولین اصل است که به اعتراف شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در سایه سیاست‌های نتانیاهو و ائتلافش از بین رفته است و اسرائیل نیز همانند روسیه و اوکراین شرایط جنگ زدگی پیدا کرده‌اند.

حکمرانی واقعی دیگر اصلی است که از نگاه این رسانه عبری زبان، ائتلاف نتانیاهو آن را در رژیم صهیونیستی از بین برده است و باعث شده است تا ساموتریچ با یک جنایتکار سابقه دار دیگر به نام ایتمار بن گویر برای سرقت خزانه اسرائیل دست به کار شوند.

به اعتراف این گزارش امروز حاکمیت در اسرائیل در دست لیکود به عنوان حزب دارای اکثریت نیست بلکه کابینه متشکل از مجموعه‌های باندهای تبهکار است که توانمندی حکومت کردن ندارند، اما همچنان بر مسند قدرت تکیه زده است.

سومین رکن فنا شده در رژیم صهیونیستی، بخش هایتک و اقتصاد آزاد است که امروز سرمایه‌های خارجی در بخش صنایع دانش بنیان و هایتک در حال فرار از اسرائیل هستند، این در حالی است که اقتصاد اسرائیل بدون حضور این شرکت‌ها دقیقا از بین خواهد رفت.

بی اعتمادی به کابینه به پدیده غالب در جامعه اسرائیلی تبدیل شده است، از دیدگاه کارشناسان این شبکه عبری زبان، مشروعیت یک ساختار حاکم تاثیرات مستقیم خود را بر روند اقتصادی داشته و در نبود آن همه ساختارهای اقتصادی به فکر خروج از آن هستند، از اینرو در نبود مشروعیتی برای کابینه اسرائیل این امر در اینجا هم در حال تحقق است.

در سایه نبود ثبات و عدم اطمینان از آنچه که فردا، ماه آینده یا سال آینده رخ خواهد داد باعث می‌شود که همه مهاجران یا سرمایه گذاران نتوانند برای آینده مالی خود برنامه ریزی کنند.

به گفته شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، کدام یک از ما از کابینه اسرائیل پالس‌های اطمینان بخش و ثبات آور دریافت کرده است؟ به چه کسی می‌توانیم اعتماد کنیم، آیا می‌توان به یاریو لوین (وزیر دادگستری)، بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر) یا بن گویر (وزیر امنیت داخلی) اعتماد کرد؟

در پایان این گزارش هم فساد به عنوان ششمین شاخص خطر آفرین برای آینده رژیم اسرائیل اعلام و تاکید شده است، شاید همگی این نظر را تایید کنند که با تصویب قانون لغو عدم معقولیت تمامی وزرای کابینه کار تسویه بدهی‌های خود را با دوستان و آشنایان از رانت دولتی خویش آغاز کند، چون دیگر هیچ سلطه و نظارت جدی از سوی دادگاه بر خود احساس نمی‌کنند و دادگاه امکان متوقف کردن سرقت از خزانه عمومی را هم نخواهد داشت و این شرایط بد می‌تواند بدتر هم بشود.

گفتنی است شرکت خدمات شاخص مالی و تجاری آمریکا (مودیز) در گزارش فوق العاده خود که شامگاه امروز سه شنبه منتشر شد، به سرمایه گذاران توصیه کرد از سرمایه گذاری در رژیم صهیونیستی امتناع کنند.

روزنامه یدیعوت آحارانوت هم با استناد به این گزارش فوق العاده و فوری اعلام کرد، تنش‌های سیاسی و اجتماعی تاثیر مستقیم خود را بر اقتصاد اسرائیل کرده و خطر حقیقی آن را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1191298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =