منادی سفیدان: پس از ۱۰۰ سال رتبه‌بندی معلمان را راه‌اندازی کردیم

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون معلمان در ۵ رتبه قرار می‌گیرند و دولت ۵۰ هزار میلیارد تومان در این زمینه هزینه کرده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دومین جشنواره ملی مهارت با محوریت معرفی و تجلیل از فعالان و پیشکسوتان مهارت آموزی، خیرین مهارتی، سفیران مهارت و اعطای نشان مهارت به بنگاه‌های اقتصادی سرآمد در حوزه مهارت با حضور سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شد. علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به معضل بیکاری گفت: اشتغال همواره یکی از دغدغه‌های کشور بوده که بدون مهارت آموزی محقق نمی‌شود. بیش از ۴ دهه از عمر سازمان فنی و حرفه‌ای کشور می‌گذرد اما اساسنامه نداشت.

بیشتر بخوانید:

رتبه بندی معلمان در قانون چگونه تعیین می‌شود؟

وی با بیان اینکه موضوع در کمیسیون آموزش مجلس پیگیری شد، افزود: قانونی بر اساس اصل ۸۵ پیشنهاد شده که در حال بررسی است.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: دو ماده قانون در مجلس مصوب شد که یکی از این دو ماده واگذاری آموزش‌های غیر رسمی مهارت به سازمان فنی و حرفه‌ای است و آموزش‌های مهارتی را به ۱۹ گروه هدف توسعه داده ایم تا چتر خدمات فنی و حرفه‌ای گسترده شود.

وی با اشاره به دومین ماده مصوب مجلس یازدهم گفت: پس از ۱۰۰ سال رتبه بندی معلمان را راه اندازی کردیم، در حالی که یک میلیون معلم بدون رتبه بودند. اکنون معلمان در ۵ رتبه قرار می‌گیرند و دولت ۵۰ هزار میلیارد تومان در این زمینه هزینه کرد. رتبه بندی معلمان منجر به ایجاد رقابت و ارتقای سطح می‌شود.

این نماینده مجلس یازدهم تصریح کرد: هر قدر مهارت توسعه یابد، اشتغال زیاد و مشکلات حل می‌شود، باید در جامعه تلاش کنیم افراد به سمت اشتغال روی بیاوردند.

منادی سفیدان در پایان تاکید کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای باید به دنبال افراد بیکار باشد و زمینه اشتغال را با مهارت آموزی برای اقشار جامعه فراهم کند.

کد خبر: 1192169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حشمت اله ولدی DE ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
      0 0
      سلام آقای منادی دم انتخابات و قهرمان نمایی..کاری برای بازنشستگان فرهنگی ۱۴۰۰ نکردی
    • م ظ IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
      0 0
      شما خیلی غلط اضافه کردید که با اعصاب و روان معلمان بازی کردید .
    • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
      0 0
      خدا لعنت کند کسانی را که از قانون رتبه بندی فقط یک شیر بی یال و دم و اشکم برای ما جماعت بدبخت معلم باقی گذاشتند.