اعتراضات معلمان به رتبه‌بندی تا شروع سال تحصیلی رسیدگی می‌شود

کمیسیون‌های تخصصی مجلس عصر امروز جلسه داشتند که در این نشست‌ها موضوعات مختلفی از جمله سوال از وزیر کار، رتبه بندی معلمان و بازدید از سازمان انرژی اتمی را انجام دادند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، کمیسیون‌های تخصصی مجلس عصر امروز جلسه داشتند که در ادامه جزئیات این جلسات را می‌خوانیم.

بازدید نمایندگان از دستاوردهای سازمان انرژی اتمی

اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس امروز از دستاوردهای سازمان انرژی اتمی بازدید کردند. ولی الله بیاتی سخنگوی کمیسیون شوراها در تشریح جزئیات این بازدید گفت:در این بازدید در خصوص تولیدات این سازمان و فرایند استخراج اورانیوم تا غنی سازی توضیحات لازم توسط مسئولان این سازمان ارائه شده و در نهایت جلسه جمع بندی با حضور رییس سازمان انرژی اتمی برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

 منادی سفیدان: پس از ۱۰۰ سال رتبه‌بندی معلمان را راه‌اندازی کردیم

وی افزود: در نتیجه این بازدید مشخص شد که به چه میزان قانون اقدام راهبردی مجلس برای پیشرفت تولیدات انرژی هسته ای موثر بوده و این سازمان تا چه میزان توانسته با استفاده از این قانون در مقابل زیاده خواهی آمریکا، اروپا و آژانس بین المللی انرژی اتمی ایستادگی کند.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس ادامه داد : در ادامه نظارت میدانی امروز کمیسیون همچنین از تولیدات سازمان انرژی اتمی در حوزه درمان بازدید بعمل آمد، این تولیدات به کشورهای دیگر صادر می‌شود. اعضای کمیسیون از مراحل تولید کیک زرد، آب سنگین  و شناسه معادنی که در سطح کشور برای تولید اورانیوم وجود دارد نیز اطلاعات لازم را کسب کردند.

کارخانه‌ پرتودهی محصولات کشاورزی احداث می‌شود

این نماینده مجلس در دوره یازدهم اظهار داشت: در حوزه درمان؛ 300 مورد داروهای درمانی توسط این سازمان تولید شده و در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است و بسیاری از این داروها صادر می‌شود.

وی گفت: تبلیغات دشمن همیشه برای منحرف کردن جمهوری اسلامی ایران در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای است اما اقداماتی که ایران انجام می‌دهد در راستای خدمات دهی درمانی و فناوری‌های جدید از جمله تولید برق است که با توجه به شرایط کشور در حوزه برق، سازمان انرژی اتمی می‌تواند در تولید برق کمک موثری داشته باشد.

2 سوال از وزیر کار برای بررسی به صحن ارسال شد

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونانش، رییس سازمان تامین اجتماعی و رییس سازمان بهزیستی  میهمان جلسه عصر امروز اعضای کمیسیون اجتماعی بود.

در این نشست 3 سوال نمایندگان مجلس از وزیر کار مطرح شد و در نهایت سوالات عبدالناصر درخشان نماینده ایرانشهر و محمد کعب عمیر نماینده شوش به دلیل عدم اقناع آنها از پاسخ‌های ارائه شده از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بررسی در صحن علنی ارائه شد.

درخشان سوالی مبنی بر اینکه با توجه به وضعیت اقتصادی و تورم‌های فعلی تا چه زمانی جامعه معلولان باید در انتظار اجرای قانون حمایت از معلولان باشند؟ را مطرح کرد و برغم اینکه علی محمد قادری رییس سازمان بهزیستی کشور به ارائه آماری پیرامون تحویل 35 هزار واحد مسکونی به جامعه معلولان، تحویل ویلچر دستی به تمام معلولان متقاضی در سراسر کشور و کسب رتبه اول اشتغالزایی توسط این سازمان و رتبه سوم جهانی در رفع مشکلات ناشنوایان و پیگیری برگزاری آزمون استخدامی اختصاصی برای جامعه معلولان ارائه داد و وزیر کار نیز تاکید کرد که با وجود تلاش این وزارتخانه برای صفر کردن پشت نوبتی‌های سازمان بهزیستی به دلیل کمبود اعتبارات نیاز به برنامه زمان‌بندی برای حل مشکلات این قشر وجود دارد و یک شب نمی‌توان مشکلات معلولان را حل کرد، درخشان در دفاع از جامعه معلولان که از آنها به عنوان مظلوم‌ترین قشر یاد کرد که نباید در کنار معلولیت از محرومیت نیز رنج ببرند به عنوان نماینده بخشی از جنوب استان سیستان و بلوچستان که دارای بالاترین آمار معلولان در کشور است از پاسخ‌های ارائه شده قانع نشده و خواستار بررسی این سوال در صحن علنی مجلس شد.

در ادامه کعب عمیر نیز سوالی مبنی بر اینکه دلایل اخراج 25 نفر از کارگران شرکت حریر خوزستان با توجه به بالا رفتن بهره‌وری تولید و سود توسط هلدینگ تاسیکو (سلولزی شستا) که باعث ایجاد تنش اجتماعی شده چیست؟ مطرح کرد و برای دومین بار این سوال از وزیر پرسیده شد و چون زمان کافی برای تحقق وعده‌های داده شده در این زمینه وجود داشت، اینبار وی به منظور بررسی و کسب رای از بخش کثیری از وکلای ملت و دفاع از وکلای خود خواستار ارسال سوال به صحن علنی شد.

اعتراضات معلمان به رتبه‌بندی تا شروع سال تحصیلی رسیدگی می‌شود

بنابراین گزارش، حجت الاسلام احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در تشریح جلسه امروز  این کمیسیون، اظهار کرد: ارائه گزارش وزیر آموزش و پرورش و معاونان وی در خصوص مسائل و مشکلات حوزه‌ آموزش و پرورش در دستور کار کمیسیون آموزش قرار داشت که با حضور سه تن از مدیران آموزش و پرورش از تبریز، فارس و سیستان و بلوچستان بررسی شد.

وی با بیان اینکه در این نشست نگرانی‌ها و دغدغه‌های نمایندگان عضو به وزیر منتقل شد، گفت: بر اساس آمار ارائه شده، حدود 270 هزار اعتراض از جانب معلمان در سامانه بارگذاری شده که آموزش و پرورش به این موارد در هیأت‌های ممیزه رسیدگی خواهد کرد  که مسئولان آموزش و پرورش قول دادند تا آغاز سال تحصیلی به این موارد رسیدگی شود.

تحقیق و تفحص از عملکرد ایرالکو و سالکو کلید خورد

همچنین روح اله عباس پور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در توضیح نشست امروز کمیسیون متبوعش ، گفت: در جلسه امروز کمیسیون، تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت‌های تولیدکننده شمش آلومینیوم صنایع جنوب (سالکو)، آلومینیوم ایران (ایرالکو)، آلومینیوم المهدی و آلومینیای جاجرم با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در تشریح محورهای این تحقیق و تفحص، اظهار کرد: نحوه تامین مواد اولیه، نحوه فروش شمش آلومینیوم، سهم سهام عدالت در شرکت‌های آلومینیوم، تامین نیاز صنایع پایین دستی و میزان حقوق و دستمزد کارکنان از جمله محورهای این طرح بود.

سخنگوی کمیسیون صنایع اظهار کرد:در جلسه امروز پس از استماع توضیحات نمایندگان این شرکت‌ها، اعضای کمیسیون با اکثریت آرا با تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت‌های تولیدکننده شمش آلومینیوم صنایع جنوب (سالکو)، آلومینیوم ایران (ایرالکو)، آلومینیوم المهدی موافقت کردند.

انتهای‌پیام

کد خبر: 1192990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =