نپرداختن پول گندمکاران سبب واردات گندم می‌شود/ کارت زرد برای وزیر دادگستری

رسیدگی به سوال محمود احمدی بیغش نماینده شازند از وزیر دادگستری در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار داشت که نمایندگان از توضیحات وزیر قانع نشدند و به وی کارت زرد دادند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۷ مرداد) مجلس شورای اسلامی،‌ به ریاست محمدباقر قالیباف و باحضور ۲۰۴ نفر آغاز شد.

بیشتر بخوانید:

توضیحات وزیر کشور درباره تفاوت انتخابات پیش رو مجلس با دوره قبلی

روح‌الله متفکر آزاد،‌ دستور کار نشست امروز مجلس را به شرح زیر، قرائت کرد:

سوال محمود احمدی بیغش از وزیر دادگستری

 ادامه رسیدگی به گزارش شوردوم کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل چهل و چهارم(۴۴) قانون اساسی در مورد طرح تأمین مالی و جهش تولید ازطریق اصلاح قوانین حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد لایحه یک فوریتی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب (حمایت از سلامت اجتماعی)

 گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه صنعت

گزارش شوردوم کمیسیون آموزش،تحقیقات و فناوری در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی

خبرنگاران مجاهدان اصلی نبرد با جنگ شناختی هستند

محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۷ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود گفت: در زمانه‌ای قرار داریم که دشمن با یک جنگ شناختی به مبارزه با مردم ایران آمده است و جهاد تبیین نقطه کانونی خنثی‌ کردن این برنامه قرار دارد و خبرنگاران، مجاهدان اصلی این نبرد پیچیده هستند. ضروری است روز خبرنگار را به همه خبرنگاران کشور تبریک بگویم و به طور ویژه از تلاش‌های خبرنگاران حوزه مجلس که از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین حوزه‌های خبری محسوب می‌شود، تشکر کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین سالروز بزرگداشت شهدای مدافع حرم که امنیت و اقتدار کشور را مدیون آنها هستیم، گرامی می‌دارم و به خانواده‌های مظلوم این شهدا که هم عزیزان خود را فدای اسلام، انقلاب و کشور عزیزمان ایران کرده‌اند و هم در برابر طعنه‌های برخی فریب‌خوردگان صبوری می‌کنند، سر تعظیم فرود می‌آورم و از همه آنان برای خود و همکارانم طلب دعای خیر می‌کنم تا بتوانیم به وظیفه خود در برابر مردم مخصوصاً حل مشکلات اقتصادی ایشان عمل کنیم تا در روز قیامت شرمنده خون صدها هزار برادران شهیدمان نباشیم.

وظیفه وزارت دادگستری ارتباط بین مجلس و قوه قضائیه است/هیچ‌کس در پرونده‌های قضایی نمی‌تواند دخالتی انجام دهد

 امین حسین رحیمی وزیر دادگستری در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۷ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان پاسخ به سوال محمود احمدی بیغش گفت: سوالی که سخنگو مطرح کردند سوال مبهمی بوده و برای مجلس نیز مشخص نیست در کدام پرونده دخالت شده است اما من منظور سوال کننده را می دانم، خواهش می کنم در صحبت های خود آن را مطرح کند.

وی ادامه داد: براساس اصل ۱۶۰ قانون اساسی وظیفه وزارت دادگستری ارتباط بین قوه قضائیه و مجلس است اما به درست یا غلط انتظارات از نمایندگان بالا بوده و مردم انتظار دارند شما نمایندگان تمامی امورات آن ها را پیگیری کنید. یکی از کارهای مهم ما این است که اگر نمایندگان مجلس تقاضای ملاقاتی با مسئولین دستگاه قضایی داشته باشند آن را هماهنگ کنیم.

این عضو کابینه دولت سیزدهم افزود: یکی از نمایندگان تقاضا داشت که یکی از تولیدکنندگان که ۵۰ سال سابقه تولید و تعداد زیادی تقدیرنامه از روسای جمهور دریافت کرده به دلیل شکایت از فرزند وی با رئیس مجتمع قضائی دیدار کند، در این موضوع خاص برای خود نماینده وقت دیدار گرفته شد هرچند که اگر فرد تولیدکننده نیز این تقاضا را انجام می داد آن را هماهنگ می کردیم. هر وکیل و قاضی که پرونده را ببیند متوجه می شود که دخالتی در آن صورت نگرفته است.

رحیمی تصریح کرد: قبل از تشکیل مجلس یازدهم در مجلس دهم مسئولیت رابط پارلمانی قوه قضائیه را برعهده داشتم زمانی که وزیر شدم وظیفه من این است که روابط نمایندگان و دستگاه قضائی را توسعه دهم. مطابق اصل ۱۶۰ وظیفه من این است و تفاهم نامه ای با مجلس امضا کرده ایم. نایب رئیس اول مجلس و معاون اول رئیس قوه قضائیه و وزیر دادگستری این تفاهم نامه را امضا کردند، کارگروه مرکزی و کارگروه های استانی تشکیل می شود این کارگروه ها بیش از ۶۰ جلسه تشکیل شدند شما نمایندگان بررسی کنید که قبل از این تفاهم نامه نمی شد رئیس دادگستری را ملاقات کنید اما در حال حاضر در هر استان یک معاون رئیس کل دادگستری این وظیفه را برعهده دارد و شما نمایندگان با وی می توانید در ارتباط باشید.

وزیر دادگستری گفت: طی هفته جاری در جلسه‌ای که با آقای پیرزاده و ۳۱ معاون رئیس کل دادگستری داشتیم، آنها را توجیه کردیم که صحبت‌های نمایندگان و افراد معرفی شده آنها را بشنوند، کماکان معتقد هستیم که وظیفه خود در خصوص ارتباط شما نمایندگان به خوبی انجام نشده است و نمایندگان کماکان گلایه دارند چه برسد به اینکه بگوییم چرا برای کسی وقت ملاقات گرفته شده، هرچند که اگر شما اعلام کنید برای کسی وقت ملاقات نگیریم، آن را انجام نمی‌دهیم.

رحیمی ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون تعداد نامه‌های ارسال شده به بنده و آقای پیرزاده ۸ هزار و ۷۶۰ مورد بوده است، این نامه‌ها دخالت نیست بلکه شنیدن حرف‌ها برای احقاق حق است. آقای پیرزاده را به عنوان دبیر هیأت مرکزی منصوب کردیم و به ایشان تأکید کردیم تا در اینجا فعال باشد و مطالب نمایندگان را بشنود. ملاقات‌های من و آقای پیرزاده با نمایندگان طی یک سال گذشته بیش از ۴۰۰ مورد بوده است.

عضو کابینه دولت سیزدهم افزود: حدود ۳۸۸ نفر از مراجعین معرفی شده توسط نمایندگان با من و آقای پیرزاده ملاقات کردند و ما وظیفه خود را انجام دادیم، اگر این کارها را نکنیم  تخلف صورت می‌گیرد، باید برای نمایندگان وقت بگیریم و حتماً از این به بعد نیز وقت می‌گیریم، هیچ دخالتی نکرده‌ایم و نمی‌توانیم دخالتی کنیم. هیچ‌کس در پرونده‌های قضایی حتی شخص رئیس قوه قضائیه نمی‌تواند دخالتی انجام دهد زیرا قاضی مستقل است و نظر خود را اعلام می‌کند. ملاقات‌ها با مسئولین قضایی بوده است نه با قاضی شعبه و در این مورد نیز چنین اتفاقی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: آقای احمدی بیغش از ابتدای دوره نمایندگی با یکی از تولیدکنندگان بسیار خوب کشور درگیر شدند، این تولیدکننده که از پیش از انقلاب تولیدکننده بوده مجوز یک واحد پتروشیمی را دریافت کرده و در دولت یازدهم و دوازدهم با بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، بدون دریافت وام از دولت شروع به کار کرده است. اکنون نیز فاز اول به بهره‌برداری رسیده است، آقای بیغش اعلام می‌کند که این تولیدکننده باید جمع شود و مصاحبه انجام داده است، چرا با تولید این میزان دعوا دارید.

وزیر دادگستری ادامه داد: آقای بیغش اجازه نداشت نام اتهام را بیاورد و به عنوان افتراء قابل تعقیب است و پرونده در مرحله دادسرا قرار دارد و تحقیقات مقدماتی در حال انجام است.

رحیمی گفت: سازمان محیط زیست در خصوص فعالیت این پتروشیمی نظر خود را دو بار با شکایت آقای بیغش اعلام کرده است و هیچ مشکلی ندارد. ایشان از سازمان بازرسی کل کشور شکایت کرده و سازمان نظر صریح داده است که هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد. مجدداً آقای بیغش در دادستانی کل کشور شکایتی انجام داد، معاونت امور عامه، شکایت را بررسی و کتباً اعلام کرد هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد، از همه این موارد مهمتر ایشان تقاضای تحقیق و تفحص کرد و به عنوان رئیس هیأت تحقیق و تفحص موضوع را بررسی کردند و در کمیسیون رأی لازم را نیاورد که تخلفی صورت گرفته است.

عضو کابینه دولت سیزدهم افزود: آقای بیغش با یک تولیدکننده درگیر شده و می‌گوید چرا وقت ملاقات گرفته‌اید، چه کسی گفته است که ما سفارش کرده ایم چه حمایتی انجام داده‌ایم، ما تنها وقت ملاقات گرفته‌ایم.

وی خطاب به احمدی بیغش گفت: چه میزان برای شما وقت ملاقات گرفته‌ایم، این موارد دخالت بوده است، برای آقای کریمی به عنوان سوال‌کننده چه میزان وقت ملاقات گرفته‌ایم و نامه زده‌ایم. ملاقات گرفتن دخالت نیست و مشکل آقای احمدی بیغش با این تولیدکننده است، اگر فرزند این تولیدکننده متهم باشد و جرمی مرتکب شده باشد حتماً با وی برخورد می‌شود. اصلاً تصور نکنید که با وی برخورد نمی‌شود.

وزیر دادگستری ادامه داد: من تابع رأی شما نمایندگان هستم، ما فقط برای نماینده مجلس و موکل وی وقت ملاقات گرفته‌ایم تا با رئیس مجتمع قضایی دیدار کند و مطالب خود را مطرح کند. تصمیم قاضی در این پرونده درست بوده و هیچ دخالتی صورت نگرفته است، این شنیدن حرف مردم و نمایندگان مردم برای اجرای عدالت و احقاق حق است، از اینکه فرصتی پیش آمد تا در خصوص اصل ۱۶۰ قانون اساسی صحبت کنم، تشکر می‌کنم.

 وزیر دادگستری از مجلس کارت زرد گرفت

رسیدگی به سوال محمود احمدی بیغش نماینده شازند و تعدادی دیگر از نمایندگان از امین‌حسین رحیمی وزیر دادگستری درباره علت دخالت در روند رسیدگی به پرونده قضایی که مغایر با اصل ۱۶۸ قانون اساسی می‌باشد در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار داشت.

وزیر پیرامون سوال توضیحاتی ارائه کرد که نماینده سوال کننده قانع نشد و سوال به رأی نمایندگان گذاشته شد که نمایندگان نیز از پاسخ وزیر دادگستری قانع نشدند.

در نهایت وزیر دادگستری از مجلس کارت زرد گرفت.

تذکر صباغیان بافقی به فرمانده کل نیروی انتظامی

محمدرضا صباغیان بافقی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۷ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر به فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: مدتی است که برای ملاقات با سردار رادان جهت پیگیری مطالبات مردمی درخواست دادم اما متاسفانه ایشان در این زمینه به رسالت خود به خوبی عمل نکرده و به درخواست نمایندگان برای پیگیری مطالبات مردمی توجه نمی کند.

نماینده مردم مهریز و بافق و بهاباد و خاتم و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر وی به نمایندگان مجلس وقت ملاقات نمی دهد قرار است مشکلات مردم را از طریق چه کسانی بشنود؟

وی تصریح کرد: این مشکل در زمان فعالیت سردار اشتری وجود نداشت و به راحتی از طریق معاون پارلمانی برای نمایندگان مجلس وقت ملاقات با وی تعیین شده و به موقع مطالبات مردمی را پیگیری می کردیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: هم اکنون انتظار می رود معاون پارلمانی نیروی انتظامی این درخواست بنده را پیگیری کند در غیر این صورت مشکل ایجاد شده را در صحن علنی مطرح خواهم کرد.

۹۰ درصد مردم شهرستان شازند زیر خط فقر هستند 

محمود احمدی بیغش در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۷ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان سوال خود از رحیمی وزیر دادگستری درباره اینکه علت دخالت در روند رسیدگی به پرونده های قضایی که مغایرت با اصل ۱۶۰ قانون اساسی دارد، چیست؟ گفت: اساسا بحث من با آقای رحیمی به عنوان وزیر دادگستری این است که چه افرادی پشت صحنه، ایشان را وادار کردند از جریانی دفاع علنی کند که دارای ابعاد پنهان بسیاری در ایجاد رانت و به تله انداختن مومنان به روش های بسیار زننده و باطل هستند؟ از جناب آقای رحیمی می خواهم پاسخ دهند که آیا اساساً شأن وزارت متبوع و اختیارات تعریف شده در قانون اساسی و اساسنامه وزارت دادگستری به وزیر اجازه ورود به چنین موضوعات ابهام برانگیزی می دهد؟

بنده و هیچ فرد عاقلی مخالف صنعت نیست

نماینده مردم شازند در مجلس یازدهم خطاب به وزیر دادگستری ادامه داد: آقای وزیر؛ متوجه نیستید در مقام شامخ وزارت دادگستری اظهارنظرتان دستاویز و مجوزی برای استمرار خطا و غلط واضح برای خطاکاران جسور و گستاخی همچون جریان پتروشیمی کاغذی الوند می شود؟ آقای وزیر؛ بنده و هیچ فرد عاقلی مخالف صنعت نیست و هیچ کدام از نمایندگان محترم ادعا نداریم که شما نباید رابطی برای کمک به نمایندگان مجلس و مردم باشید، لذا مطالبی که شما گفتید خارج از موضوعاتی است که در کمیسیون مطرح کردید و اکنون قوه‌قضائیه که شما وزیر عدلیه آن هستید، اعلام کرده این فرد شروع به قتل عمد کرده و یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رشوه داده است. ضمن آنکه ضرب و جرح نیز کرده است، اما شما ضمانت چنین فردی را کرده اید و حتی یکی از نمایندگان مجلس را معرفی کردید که ضامن وی شود، لذا آقای وزیر باید پاسخ این موضوع را بدهند.

شرکت الوند و همان آقای مهاجر معاون وزیر صمت را ترور کرده اند!

وی در ادامه پس از استماع توضیحات وزیر دادگستری افزود: آقای رحیمی چنان با قدرت و با موضع بالا صحبت کردند که عده ای زیاده‌خواه و کسانی که مطالبات شخصی دارند، قانع شدند، هر چند هیات رئیسه مجلس باید براساس ماده ۲۲ آیین نامه داخلی مجلس، از شأن و جایگاه نمایندگان مجلس دفاع کند. بنده مخالفتی با گرفتن وقت از سوی وزیر برای فردی ندارم، بلکه می گویم آقای رحیمی قوه قضائیه اعلام کرده شرکت الوند و همان آقای مهاجر که شما آن را امامزاده می دانید، معاون وزیر صمت را ترور کرده اند و آقای برادران چندین روز در ICU بستری بوده است. جرم آقای برادران چیست؟ من برایتان از روی متن جرم ایشان را قرائت می کنم تا نمایندگان متوجه شوند آقای وزیر از چه پرونده ای دفاع کرده است.

احمدی بیغش در ادامه با بیان اینکه این نوشته مربوط به دادگاه انقلاب است، گفت: دادگاه انقلاب علت آن را اینگونه توضیح داده که آقای برادران قصد رفع انحصار و مجوز تولید به سایر شرکت ها و دستور وارد کردن تجهیزات صنعتی برای سایر شرکت ها را داشته است که این موضوع از طرف آقای محمد مهاجر قابل تحمل نبوده و علیرغم ارتباطات گسترده با مقامات و افراد در وزارت صمت موفق به جلوگیری نشده است. دستور جلب آقای محمد مهاجر نیز به اتهام پرداخت رشوه و معاونت در شروع قتل عمد و جرح عمدی جهت جلوگیری از تبانی صادر شده است.

نماینده مردم شازند در مجلس یازدهم تصریح کرد: آقای رحیمی؛ مگر می شود به کسی بگویید ضامن شوید، اما متوجه نشوید چه کاری انجام داده است! اتهام او اتهام شرکت در قتل و رشوه بوده است، فلذا شما چرا مغلطه کرده و وانمود می کنید آدم خوبی هستید، هر چند من برای شما احترام قائل بودم. مگر من و شما مطالبه مبارزه با فساد نداریم؟ اما باید توضیح دهم یک پیرمرد با پسرانش که صاحب یک شرکت هستند، همچنین در ملایر دو کارخانه دارند، برای آنکه تولیدات انحصاری و مواد اولیه داشته اند، با تبانی جلوی واردات را گرفته تا همه محتاج آنها باشند البته این گفته من نیست، بلکه گفته قوه قضائیه است. بنابراین وقتی آقای برادران اجازه می دهد شرکت های دیگر نیز مواد اولیه وارد کنند، اینها تصمیم می گیرد آقای برادران را حذف فیزیکی کنند.

وی مطرح کرد: آقای رحیمی؛ شما می دانستید که این افراد می خواهند قتل انجام دهند، لذا چطور به خود اجازه دادید یک نماینده مجلس را به آنجا برود و ضامن آنها شود! مگر من گفتم که شما برای نمایندگان وقت نگیرید، در حالی که من می‌گویم؛ برادر من، مرجع قضایی گفته است اینها شروع به قتل و جرح و رشوه کرده اند، بنابراین باید پرسید آیا واقعا شما برای قاتلان وقت می گیرید؟ آیا اتهامش را نیز قبول ندارید؟ چرا مغلطه می کنید برادر؟

احمدی بیغش خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از هیات رئیسه بپرسید که آقای مهاجر چند روز است دائماً زنگ زده و فحاشی می کند و آقای مهاجر پس از آنکه موفق نشد آقای برادران را به قتل برسانند، به رئیس تحقیق و تفحص زنگ زد و فحاشی و تهمت ناروا زدند که جای بیان آن در این تریبون نیست! آقای رحیمی اکنون سوال من از شما این است که شما در این ماجرا چه منفعتی دارید در حالی که در مملکت ما هزاران صنعت معیوب وجود دارد. لذا چرا اجازه ورود به این بحث ها را می دهید؟ هر چند من حاضرم مسائل پشت پرده را مطرح کنم، اما در جلسه ای که رئیس و آقای رحیمی حضور داشته باشند، بنابراین باز هم سوال می کنم چرا برای منافع خود، یک نماینده مجلس را وارد این بازی ها می کنید؟

۳۰ درصد شهرستان شازند مبتلا به سرطان هستند

وی ادامه داد: آقای رئیس جمهور سال گذشته به استان ما سفر کردند و من از آقای رئیسی خواهش کردم و گفتم ۳۰ درصد شهرستان شازند مبتلا به سرطان هستند، چراکه شازند آلوده ترین شهر ایران به لحاظ زیست محیطی است و علت غالب مرگ و میر در شازند سرطان است. لذا من فقط گفتم این آقا که دو کارخانه در ملایر دارد، شرکت خود را نیز در کنار کارخانه هایش احداث کند، اما با رانتی که از سمت آقای جهانگیری معاون اول سابق داشتند، ۲۰ هکتار از  یک پالایشگاه دولتی را از آن خود کردند، بنابراین ۲۰ هکتار به یک خانواده داده شده است. آیا این ماجرا سابقه داشته که یک خانواده بتواند این مقدار هکتار زمین را از داخل یک پالایشگاه دولتی غصب کند؟

آنها می خواهند با احداث صنعتی جدید، مردم شازند را بدبخت تر از قبل کنند

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: هر چند خیلی ها می‌گویند از دولت سابق مجوز داشتند، اما سوال این است که چرا تا سال ۱۳۹۹ هیچ کاری انجام ندادند و به گفته آقای بیژن زنگنه وزیر نفت سابق؛ وزارت نفت مجوز داده است، اما ما فهمیدیم که خیانت شده است و این افراد جز پولشویی کار دیگری نخواهند کرد، وگرنه ۹ سال آنجا را رها نمی کردند و آنها می خواهند با احداث صنعتی جدید، مردم شازند را بدبخت تر از قبل کنند، لذا به عنوان نماینده مجلس در مقابل آنها ایستادم، بنابراین من نظر شخصی نمی دهم و بهتر است شما خدا را در نظر بگیرید، شما نمی توانید به جای مردم شازند باشید، آنها برای تامین پول شیمی درمانی بیماران تحت تکفل خود هزینه های بسیار می کنند و برای تهیه یک آمپول شیمی درمانی ۱۱ میلیون پول می دهند.

احمدی بیغش تصریح کرد: من مخالف صنعت نیستم، بلکه شازند تحمل آلایندگی بیشتر را ندارد. هر چند شما می گویید مجوز داشته اند، اما من از شما می پرسم مگر متروپل آبادان مجوز نداشت؟ اگر داشت چرا پس از آن جنایت دستگاه قضایی به دنبال پیدا کردن مجرم بود، بنابراین این مجموعه در شازند که مورد حمایت آقای وزیر است، از درون خالی است لذا تاکید می کنم بهتر است جنایت متروپل را دوباره تکرار نکنید.

وی تاکید کرد: آقای رحیمی، من چه منافعی می توانم در این ماجرا داشته باشم؟ من دلم برای مردم حوزه انتخابیه خود می سوزد، بنابراین شما را به خدا واگذار می کنم. شهرستان اراک با یک میلیون جمعیت زیر بار آلودگی نابود شده است. در تاریخ استان مرکزی نخستین بار است دولت یک مصوبه ای را به شرکتی خصوصی داده است که در جایی ممنوعه احداث شود، در حالی که در حریم ۳۰ کیلومتری شهر اراک ایجاد صنعت جدید ممنوع است. اما سوال این است که این افراد با چه رانتی چنین مجوزی گرفته اند؟ و جالب است بدانید مجوز هیات دولت را زمانی گرفتند که تمامی ساخت و ساز آنها تمام شده بود.

شما به عنوان وزیر می دانستید که جرم این آقا شروع به قتل عمد است!

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه خطاب به وزیر دادگستری گفت: مگر خدا وجود ندارد که شما اینگونه مظلوم نمایی می کنید. مجلس جایی نیست که شما بتوانید در آن امر و نهی کنید. من چه زمانی گفتم قاضی حکم غلط داده است؟ بلکه می گویم شما به عنوان وزیر می دانستید که جرم این آقا شروع به قتل عمد است. آیا وزیر دادگستری وقتی می داند کسی شروع به قتل کرده است، باید ضامن آن شود؟ شما اجازه ندادید فردی که شروع به قتل کرده و یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رشوه داده و در عین حال ضرب و جرح نیز کرده است، حتی یک ساعت به بازداشتگاه برود. حال این را بگذارید کنار آن تخم مرغ دزدی که به جرم دزدیدن تخم مرغ به ته بازداشتگاه می رود.

احمدی بیغش با تاکید بر اینکه شازند نابود شده است، افزود: اگر چه من این مورد را به آقای رئیسی نیز گفتم، اما متاسفانه ایشان گوش شنوا ندارد. ۹۰ درصد مردم شهرستان شازند زیر خط فقری هستند که خود دولت اعلام کرده است، بنابراین من مخالف صنعت نیستم، فقط می گویم شازند دیگر تحمل آلودگی ندارد.

وی ادامه داد: آقای رئیس از شما می خواهم جلسه ای بگذارید تا من پشت پرده ها را مطرح کنم و خدا را شاهد می گیرم هر چند می دانم صدایم به جایی نمی رسد، چرا که وقتی به عنوان نماینده برای انجام تحقیق و تفحص به آن شرکت رفتیم ما را با توهین بیرون کردند و تاکنون نیز چنین اجازه نداده اند، بنابراین باید گفت؛ آقای رحیمی به پشتوانه شما به عنوان وزیر دادگستری چنین کاری کرده اند. آقای رحیمی شما چند ده میلیون حقوق می گیرید، بنابراین از شما می خواهم مرد باشید و از پشت تریبون بگویید؛ حقوقتان چقدر است و حقوق خود را در کنار درآمد مردم شازند قرار دهید. شما تاکنون آمپول چند میلیونی برای شیمی درمانی فرزندت نخریده ای، بنابراین نمی دانی فقر و بیماری یعنی چه! اکنون به من می گویید زیاده خواه؟!

عدم پرداخت پول گندمکاران سبب واردات گندم در سال آینده می‌شود

محمدرضا صباغیان بافقی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۷ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری بااستناد به بند (۱) ماده (۲۰) قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: آقای مصری ما شما را مرد قانون می‌دانیم اما امروز در بحث آقای حاجی دلیگانی مطرح کردید هیأتی نظر می‌دهد که پیشنهادات مطرح شود یا خیر، این موضوع طبق کدام ماده و بند قانون آیین‌نامه داخلی است، خواهش می‌کنم همان طور که به آیین‌نامه احترام می‌گذارید بر اساس همان جلسات را اداره کنید.

نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد، خاتم و ابرکوه در مجلس با اشاره به عدم پرداخت پول گندمکاران بیان کرد: از وزیر نفت می‌خواهیم عوارض پتروشیمی‌ها را پرداخت کند تا سازمان برنامه و بودجه اعتبار لازم برای پرداخت پول گندمکاران را داشته باشد. گندمکاران محصول را تحویل داده‌اند اما پولی دریافت نکردند، با توجه به شرایط سخت اقتصادی این احتمال وجود دارد که گندمکاران سال آینده به کشت دیگری روی آورند.

وی ادامه داد: اگر هزینه گندم پرداخت نشود، سال آینده مجبور به واردات گندم خواهیم شد.

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده مهریز گفت: اگر بخواهیم سال آینده گندم برداشت کنیم باید امسال گندم بکاریم، بنابراین باید پول گندم به گندمکاران پرداخت شود تا آنها بتوانند برای کاشت جدید بذر تهیه کنند.

مجوز مجلس به دولت برای مشارکت با بخش دولتی جهت اجرای طرح های تولیدی و زیربنایی

، در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۷ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش شور دوم کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در مورد طرح تأمین مالی و جهش تولید از طریق اصلاح قوانین حداکثر از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایات از کالای ایرانی و رفع موانع تولیدرقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور با مواد ۳۹، ۴۰ و ۴۱ این طرح موافقت کردند.

در جریان بررسی این طرح نمایندگان ماده ۳۹ این طرح را با ۱۳۳ رأی موافق، یک رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۳ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رساندند.

متن این ماده به شرح زیر است:

ماده ۳۹- به دستگاه های اجرایی اجازه داده می شود با تصویب شورا نسبت به تامین مالی طرح های تملک دارایی های سرمایه ای به روش بهادار سازی اموال و دارایی های واجد شرایط اقدام کند.

دستورالعمل این ماده شامل روش های بهادارسازی در قالب قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران مصوب ۰۱/۰۹/۱۳۸۴ و شرایط اموال و دارایی های قابل بهادارسازی به تصویب شورا می رسد.

همچنین نمایندگان در ادامه با مفاد ماده ۴۰ طرح مذکور با ۱۲۸ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

متن این ماده به شرح زیر است:

ماده ۴۰- به دستگاههای ‌اجرائی اجازه داده می شود تا با استفاده از آوردههای نقدی و غیر نقدی خود در قالب انواع قراردادهای مشارکت عمومی و خصوصی نظیر ساخت بهره برداری و واگذاری(BOT)، تآمین منابع مالی،ساخت، تملک و بهره برداری،(BOO)، طرح و ساخت کلید در دست(EPCF)، ساخت بهره برداری، مالکیت، واگذاری(BOOT)، ساخت و اجاره و واگذاری(BLT) احیاء بهره برداری و انتقال (ROT)، ساخت و اجاره و بهره برداری (BLO)، و سایر انواع روش های مصوب شورا و با پیش بینی شرایط رقابتی و با رعایت قانون برگزاری مناقصات مصوب ۲۵/۰۱/۱۳۸۳، نسبت به اجرای مشارکتی طرحهای انتفاعی و یا طرحهای تولیدی و زیربنایی با بخشهای غیردولتی اقدام نمایند.

تبصره ۱- قرارداد مشارکت عمومی و خصوصی، قراردادی بلندمدت و نتیجه محور است که طبق آن سرمایه‌گذار تعهد می‌کند با توان فنی و مالی خود محصول (کالاها یا خدمات) مندرج در وظایف قانونی طرف عمومی (سرمایه‌پذیر) را تامین کند و بازگشت اصل و سود آورده‌های سرمایه‌گذار از محل منافع دوره‌ی بهره‌برداری (ارایه‌ی محصول) و حسب ضرورت انواع حمایت های طرف عمومی به انجام رسد.

تبصره ۲- دستورالعمل لازم از جمله تعیین شرایط رقابتی ظرف مدت سه (۳) ماه پس از ابلاغ این قانون، برای دستگاههای اجرایی وابسته به دولت توسط دبیرخانه شورا تهیه شده و سپس به تصویب شورا می­رسد.

اما در ادامه بررسی این طرح وکلای ملت با ماده ۴۱ این طرح با ۱۴۷ رأی موافق، یک رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس ماده ۴۱ این طرح؛ در ماده (۳۰) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب- ۰۱/۰۲/۱۳۹۴ عبارت " و همچنین شرکت هایی که به منظور اجرای طرح های تولیدی و زیربنایی در بخشهای دولتی و یا عمومی غیردولتی نظیر شرکت‌های موضوع قانون احداث پروژه های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک ها و سایر منابع پولی و مالی کشور مصوب- ۲۴/۰۸/۱۳۶۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی تاسیس می شوند،" پس از عبارت " اشخاصی که آورده نقدی برای تأمین مالی پروژه ـ طرح و سرمایه در گردش بنگاه های تولیدی را در قالب عقود مشارکتی فراهم نمایند، " اضافه می شود.

افراد دارای اهلیت در جهت برداشت معادن در منطقه طوالش به کار گرفته شوند

حسن محمدیاری در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۷ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به بند ۹ و ۱۲ اصل ۳ قانون اساسی گفت: امروز در تکمیل پروژه ها با حداقل ها مواجهیم، اما اگر از موهبت های خدادادی مانند معادن و دیگر زیرساخت های طبیعی درست استفاده کنیم، می توان بسیاری از مشکلات را حل و فصل کرد، به عنوان نمونه اگر چه ما در منطقه طوالش نفت و گاز نداریم، اما معدن مس می تواند بسیاری از مشکلات را حل و فصل کند، لذا اگر بتوان زیرساخت ها را ایجاد و قوانین دست و پاگیر را کنار بگذاریم، همین معادن می توانند در رفع محدودیت ها بسیار کارگشا باشند و شاید اصلا نیاز به بودجه عمومی نداشته باشیم.

نماینده مردم طوالش و رضوانشهر و ماسال در مجلس یازدهم ادامه داد: ما در منطقه طوالش پهنه ای داریم به نام مس چوله که طبق مطالعات انجام گرفته تا حدود ۳۰۰ سال می توان از آن برداشت کرد، این در حالی است که چندی پیش برای انجام یک پروژه در منطقه ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشتیم، اما دولت توان پرداخت این مبلغ را نداشت، بنابراین اگر از معادن به درستی بهره برداری کنیم، بسیاری از مشکلات منطقه حل خواهد شد.

وی افزود: انتظار است در جهت رفع تبعیض ناروا، مجلس انقلابی در راستای بهره برداری از معادن و این موهبت های الهی مغفول مانده تلاش کند و قوانینی در این راستا پایه گذاری شود. هر چند طی سال های گذشته افرادی با رانت و چشمداشت به پهنه مذکور حدود ۱۸ سال آن را در اختیار داشتند، در واقع این ثروت خدادادی در اختیار نااهلان بود، در حالی که افراد دارای اهلیت نیز در منطقه حضور داشتند و شخصاً چندین بار به وزیر صمت گفتم که از اختیارات خود جهت تعیین تکلیف این معدن استفاده کرده و حتی مزایده محدود برگزار کند تا افراد دارای اهلیت در جهت برداشت معادن در منطقه طوالش به کار گرفته شوند.

هنوز پول کشاورزان گندم کار پرداخت نشده است/مردم لک زبان منتظر تحقق وعده رادیو لکی هستند

علی رضائی در نشست علنی امروز( سه شنبه ۱۷ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: استان کرمانشاه با همه توان و ظرفیت خود را برای خدمت رسانی هر چه بهتر به زائران اربعین آماده می کند. ۱۷ مرداد روز خبرنگار را به خبرنگاران دلسوز و عدالت خواه تبریک عرض می کنم و سه اصل مهم دقت، سرعتو امانت را در انتقال خبر یادآور می شوم. به فرزند شایسته بیستون و استان کرمانشاه آتوسا گلشاد نشاط به خاطر کسب مدال طلای آسیا و کسب مقام قهرمانی در رشته کاراته تبریک عرض می کنم. همین طور هتک حرمت خانواده شهید مدافع حرم حاج حسین علیخانی را به شدت محکوم می کنم.

نماینده مردم کنگاور و صحنه و هرسین در مجلس بیان کرد: رزمایش اقتدار نیروی دریایی سپاه در هفته اخیر حاوی پیام حفاظت از تمامیت ارضی کشور، تولید قدرت و تقویت مولفه های بازدارندگی و ضرورتی اجتناب ناپذیر است. با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، دولت و مجلس کمک کنند در قالب لایحه یا طرحی دو فوریتی رده های نیروی انتظامی و پلیس مشمول مشاغل سخت و زیان آور قرار گیرند.

وی ادامه داد: از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) جهت محرومیت زدایی و اهتمام به آبرسانی به روستاها تشکر و قدردانی می کنم. بسیاری از روستاهای حوزه انتخابیه با مشکل آن روبه رو بوده و مردم در سختی هستند.

این نماینده مجلس مطرح کرد: قیمت خرید تضمینی گندم توسط دولت و وزارت کشاورزی از قیمت تمام شده کشاورز پایین تر و موجب نارضایتی است هنوز پول کشاورزان گندم کار پرداخت نشده است بیکاری جوانان و خصوصا فارغ التحصیلان دانشگاه و گرانی کالاهای اساسی و از همه بدتر بی ثباتی قیمت ها موجب نگرانی خانواده ها است. این تلقی به وجود نیاید که دولت مردم را به حال خود رها کرده از نجابت مردم سوء استفاده نشود. خانواده های بسیاری در رنج معیشت هستند دولت هر چه سریعتر چاره اندیشی کند.

رضایی درخواست کرد: دولت آقای رئیسی در یک اقدام انقلابی و تصمیم ملی خدمات دندان پزشکی مشمول بیمه قرار دهد، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس سازمان برنامه و بودجه در یک تصمیم مشترک حق فوق العاده جنگی شهرهای جامانده از استان های درگیر جنگ مانند خوزستان، ایلام، کرمانشاه و کردستان و آذربایجان غربی را اجرایی و پرداخت کند. بسیاری از کارمندان شهرهای جامانده محل کار خود را به شهرهای برخوردار از این امتیاز منتقل می کنند.

وی گفت: سازمان اوقاف دست از سر زمین های مردم بردارد که موجب نارضایتی است، همایش اربعین یک فرصت تاریخی، نمایش وحدت امت اسلامی در عرصه بین المللی و اقتدار نظام و ارادت مردم کشورمان به حضرت سید الشهدا است. همین طور توجه به زیر ساخت های استان کرمانشاه به دلیل حجم تردد و خدمت رسانی به زائران ضروری است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: کارت ایثارگری که در اختیار ایثارگران نیروهای مسلح و بسیجیان قرار گرفته است عملا فاقد امتیاز و ارزش و موجب نارضایتی است در برنامه هفتم توسعه به این عزیزان توجه بیشتری شود. استاندار کرمانشاه  که با حمایت برخی از اطرافیان رئیس جمهور و بدون اخذ نظر وزارت کشور منصوب شده به بخشدار موفق دیله ور اجازه نداد ۵ ماه آخر خدمتش ادامه دهد و با خاطره ای خوب وزارت کشور را ترک کند نامبرده از بدنه وزارت کشور و تنها ۵ ماه به پایان  خدمتش مانده بود که با تنگ نظری استاندار برکنار و با خاطره ای تلخ با بخشداری و وزارت کشور خداحافظی کرد.

وی گفت: ما نباید دم از تقوا بزنیم در صورتی که عامل  آن نیستیم، استاندار کرمانشاه به جای پرداختن به مسائل اساسی و زیر ساختی تمام توجه و تمرکز خود را به برکناری مدیران شرق استان معطوف کرده که موجب اعتراضات شدید مردمی شده است.

این نماینده مجلس گفت: وزیر نیرو به وعده خود عمل کند و هر چه سرعتر با تخصیص اعتبار مطالبات به حق دو روستای محروم را پرداخت کند و آب گیری سد و بهره برداری از آن را آغاز کند همین طور سد کبوترلانه گنگاور قرار است در آذرماه  آب گیری شود اما هنوز مطالبات اراضی مجاور پرداخت نشده است. به انتظار ۴۰ ساله مردم شهر هرسین برای تامین آب شرب با تخصیص اعتبار پایان دهید.

وی ادامه داد: به وزیر کار در خصوص بی توجهی سازمان تامین اجتماعی به راه اندازی درمانگاه های تخصصی تامین اجتماعی در شهرهای گنگاور، صحنه و هرسین تذکر می دهم سه سال از اخذ مجوز مراکز ملکی و استیجاری تامین اجتماعی برای خدمتگذاری به بیمه شدگان و مستمری بگیران می گذرد اما اقدام نهایی صورت نگرفته است. به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تذکر می دهم که تعدادی از روستاهای هرسین، صحنه و گنگاور ور سایر مناطق حوزه انتخابیه یا پوشش آنتن و اینترنت ندارند یا سرعت اینترنت کند است به قولتان برای بهبود این شرایط عمل کنید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به رئیس سازمان صدا و سیما در خصوص راه اندازی رادیو لکی و اختصاص یک ساعت برنامه به زبان لکی پیروی جلسه حضوری، تذکر می دهم، از بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام می خواهم اگر به دنبال رفع محرومیت هستید چرا به هرسین و گنگاور نمی آیید و بیایید و محرومیت را شاهد باشید و قدمی بردارید. دوبانده کردن جاده نهاوند به کنگاور و دوبانده کردن جاده تویسرکان به گنگاور و چهاربانده کردن جاده بیستون با کندی پیش می رود و با ۷۰ درصد عملیاتی شدن به حال خود رها شده است.

واردات بی رویه انگیزه کشت کشاورزان برنجکار را از بین برده است

خلیل بهروزی فر در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۷ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله حسین (ع) و تبریک روز خبرنگار خطاب به وزیر کشاورزی، گفت: سرانه مصرف برنج کشور سالانه ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن بوده و در حال حاضر میزان تولید کشور ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن است، واردات بی رویه و بدون آمار دقیق برنج باعث نابودی کشاورزان برنجکار شده است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پایه و اساس تصمیم درست براساس واردات برنج داشتن آمار دقیق است، ادامه داد: برنجکاری تنها در استان های شمالی انجام نمی شود بلکه به صورت مثال استان خوزستان حدود ۱۴۰ هزار هکتار اراضی تحت کشت برنج دارد. واردات بی رویه باعث شده تا کشاورزان برنجکار انگیزه ای برای کشت نداشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه محصول سال گذشته روی دست کشاورزان برنجکار باقی مانده و اقدام جدی برای خرید تضمینی انجام نشده است، عنوان کرد: باید شرط اول برای دادن مجوز به واردکنندگان برنج خرید محصول داخلی باشد.

دولت بیمه تکمیلی و مسکن خبرنگاران را در دستور کار خود قرار دهد

مجتبی یوسفی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۷ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی با تبریک روز خبرنگار گفت: انتظار است دولت بیمه تکمیلی انواع خبرنگاران را به نتیجه برساند. همچنین با توجه به پیش بینی که در قانون تولید جهش مسکن شده است، باید در حوزه مسکن این اقشار شریف جامعه نیز اقدام عاجل شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس یازدهم ادامه داد: همچنین در حوزه پرداخت قیمت خرید تضمینی گندم تذکراتی به دولت داده ایم که منابع پیش بینی شده کفاف دسترنج کشاورزان شریف را نمی دهد، چرا که چند ماه است با وجود آنکه گندم خود را تحویل داده اند، اما هنوز ۱۵ هزار تومان آنها پرداخت نشده است! هر چند ما معتقدیم این مبلغ باید ۱۷ هزار تومان باشد، ضمن آنکه اگر کشاورز به بانک یا بیمه بدهکار باشد، سریعاً آنها را جریمه می کنیم، اما دولت مدتهاست بدهی خود را به این افراد پرداخت نکرده است.

وی افزود: قرار بود بیمه کارگران ساختمانی که چندین ماه است بلاتکلیف است، تعیین تکلیف شود، لذا باید در جهت حمایت کارگران و حل مشکل ساخت و ساز هر چه سریعتر این مسئله را تعیین تکلیف کرد.

این نماینده مجلس اظهار کرد: طرح یک فوریتی اصلاح نوع برگزاری کنکور نیز مسئله حائز اهمیتی است بنابراین باید هر چه سریعتر استرس را از دانش آموزان و والدین دور کنیم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمبود بلیط قطار و هواپیما در استان های غربی و جنوبی مانند خوزستان دردسرساز شده است، گفت: با توجه به نزدیک شدن ایام اربعین باید این مشکل را هر چه سریعتر حل کرد، هر چند مردم خودشان موکب ها را راه اندازی کرده اند، اما برای اصلاح زیرساخت های جاده ای دولت باید اقدامات عملی انجام دهد. هر چند ۶ ماه است مکرر برای اختصاص بلیط هواپیما و قطار تذکر می دهیم و با توجه به قرار گرفتن در فصل گرم سال باید در راستای تامین بلیط به منظور تسهیل سفرها اقدام شود.

یوسفی تصریح کرد: همچنین قرار بود در بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان لایحه ای تقدیم مجلس شود، ضمن آنکه ساماندهی پرسنل شرکتی ادارات ضروری است و باید تاکید کرد نیروی انتظامی طی ۴ ماه گذشته ۴۰ شهید برای امنیت کشور تقدیم کرده است. با این وجود اخیراً دو اتفاق تلخ رخ داد، یکی در میدان میوه و تره بار اهواز و دیگری اتفاقی بود که برای خانم آمر معروف در شیراز افتاد، هر چند این زن نجیب و عفیف و مظلوم مقتدرانه ایستاد. اما آنهایی که برای ماست پاشی گوش فلک را کر کردند، امروز برای اتفاقی که برای این خانم افتاد، هیچ اقدامی نمی کنند، بنابراین انتظار است برخورد لازم صورت گیرد.

دولت لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان و شاغلین را به مجلس ارائه دهد

 جعفر قادری در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۷ مردادماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: ۱۷ مرداد ماه، سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار را به خبرنگاران و عموم مردم ایران تبریک عرض می کنم و یاد و خاطره این شهید را گرامی می داریم.

وی تاکید کرد: جا دارد از زحمات و تلاش‌های خبرنگاران در طول سال‌های مختلف تشکر و قدردانی داشته باشیم و ضرورت دارد تا بیمه درمان، بازنشستگی و موضوعات معیشتی خبرنگاران  مورد توجه جدی قرار گیرد و دولت کمک کند که خبرنگاران به تجهیزات روز مجهز شوند.

قادری در ادامه ضمن تشکر از سفرحجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به فارس و شیراز،ادامه داد: انتظار مردم این است که مشکلات باغ شهری‌های فارس که سال‌ها به عنوان معضل و مشکلی روی زمین مانده با تدبیر این قوه برطرف شود.

وی تاکید کرد: به واقع سازمان محیط زیست و دستگاه های دیگری می توانند به رفع مشکلات باغ شهری های بوستان و گلستان صدر  و سایر باغ شهری های شیراز کمک کنند تا انشالله این مشکل سریعتر برطرف شود.

قادری بیان کرد:اصرار بانک کشاورزی برای وصول مطالباتشان در یک فاصله زمانی محدود مشکلاتی را ایجاد می‌کند که انتظار داریم دولت منابع بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم را تمدید و این منابع را تامین کند تا فشار زیادی متوجه کشاورزان نشود.

وی با اشاره به اخراج ۳ هزار ۵۰۰ نفر از کارکنان فروشگاه رفاه بیان کرد: ضرورت دارد تا دولت و قوه قضائیه به این موضوع رسیدگی کنند و به این واگذاری مسئله دار فروشگاه رفاه ورود کرده تا مشکل کارکنان این بخش حل شود.

قادری در ادامه بیان کرد: فروش محصولاتی همچون گوجه، لیمو و پیاز با مشکل مواجه شده و وزارت جهاد و دولت باید سریعا فکری برای این مسئله کنند.

وی ادامه داد:از نیروهای متخصص و مومن و متعهدی که می‌تواند در مجلس مفید باشند، انتظار داریم در پیش ثبت نام و ثبت نام مجلس ورود پیدا کرده تا انشالله شاهد شکل گیری مجلسی توانمند در دوره بعدی باشیم.

قادری در ادامه با اشاره به موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان و شاغلین بیان کرد:این موضوع حتما باید تحت یک لایحه از سوی دولت به مجلس ارائه شود و انتظار داریم دولت  سریعاً اقدام کند تا این انتظارات و توقعات برآورده شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به کنترل بازار اجاره بهای مسکن بیان کرد: انتظار داریم دولت در این بخش تمهیدات لازم را با توجه به قانون مجلس در نظر گیرد.

وی با بیان اینکه نرخ تسهیلات نسبت به سپرده ها در استان فارس متاسفانه پائین است، بیان کرد: از این رو درآمد سرانه ما حدود دو سوم درآمد سرانه متوسط کشور است لذا انتظار داریم دولت در این زمینه و  اختصاص منابع ارزی و ریالی به استان فارس تلاش بیشتری داشته باشد.

وی تاکید کرد:از مجلس انتظار داریم سریعا قانون بیمه کارگران ساختمان را تعیین تکلیف کند.

قادری با اشاره به سفر دوم دولت به استان فارس بیان کرد:  پروژه‌هایی همچون خط ریلی اقلید - یزد باید در سفر دوم دولت افتتاح شود و پروژه های دیگر مثل آزادراه ایزدخواست اصفهان وآزادراه شیراز - بوشهر کلنگ زنی شود تا مشکل فارس در زمینه زیرساخت های جاده ای و ریلی برطرف شود و همینطور خطوط ریلی دیگری که در استان شروع شده و تعطیل است باید به سرعت تامین اعتبار شود تا به بهره برداری برسد.

وی تاکید کرد: دولت باید موضوع اقتصاد دریا محور را به صورت جدی دنبال کند و امکان استفاده و بهره مندی از دریا را برای استان های مستعد  فراهم کند. در حقیقت اگر در این دولت اتفاقی نیافتد در دولت های دیگر قطعا چنین اتفاقی رخ نمی دهد.انتظار داریم اسن مسئله به صورت جدی مدنظر دولت قرارگیرد.

وی با اشاره به سفر رئیس دستگاه قضا به استان فارس بیان کرد: در این سفر مشکل برخی از کارخانجات مسئله دار در استان حل شده اما هنوز واحدهای مسئله داری همچون آزمایش و (ای. تی. ام. سی) و کارخانجات مخابرات ایران را داریم که انتظار داریم وزیر اقتصاد و دولت مشکلی که در حال حاضر بانک تجارت پیش آورده را حل کنند تا انشاالله ما بتوانیم از ظرفیت این کارخانجات هم برای ایجاد اشتغال و درآمد مردم استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: این کارخانجات روزی ۵ الی ۶ هزار کارگر و پرسنل داشتند و در حال حاضر به وضعیت زیر ۵۰۰ نفر رسیده اند،بنابراین باید اقداماتی صورت گیرد تا این کارخانجات  دوباره راه شکوفایی خود را پیدا کنند. انتظار داریم نهادهای عمومی غیر دولتی مثل ستاد اجرایی و بنیاد مستضعفان بیایند و در طرح هایی همچون بازسازی، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده ورود کنند.

قادری با اشاره به اجرای قانون تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار بیان کرد: انتظار داریم  دفتر یاران و دفترداران و همین طور کانون وکلا از قانون فوق تبعیت کنند و قوه قضائیه نیز بر این مسئله رسیدگی کند.

قادری با اشاره به تعدیل قیمت برق و گاز برای شهرستان شیراز بیان کرد: به همین شکل انتظار داریم که در صنایع هم سرمایه گذاری جدی در استان فارس انجام شود.به واقع کارهای خاصی در استان فارس انجام نشده و انشالله در سفر دوم دولت برخی از این موضوعات سرمایه گذاری به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد و ما مصوبات مناسبی را در این بخش داشته باشیم تا عقب افتادگی‌ها در استان فارس  نسبت به استان‌های همجوار برطرف شود.

در حال تکمیل...

کد خبر: 1193015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =