وعده آقای معاون وزیر برای خودکفایی در تولید گندم کشور

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم از ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تن عبور کرد، گفت:‌ برنامه ریزی کرده ایم که سال آینده در تولید گندم کشور به خودکفایی کامل برسیم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علیرضا مهاجر گفت: تاکنون خرید تضمینی گندم کشور از ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تن عبور کرده و این خبر بسیار خوبی برای تولید کنندگان بخش کشاورزی است.

بیشتر بخوانید:

نیکبخت: مطالبات گندمکاران تا پایان مرداد ماه تسویه می‌شود

معاون امور زراعت جهاد کشاورزی تاکید کرد که افزایش خرید تضمینی گندم در کشور به دلیل تعیین مناسب قیمت خرید تضمینی و اعلام به موقع آن به کشاورزان است که انگیزه تولید را در آنها بیشتر کرد.

مهاجر افزود:‌ علاوه بر آن، تعیین به موقع نهاده های کشاورزی و اعلام تکنیک‌های کاربردی تولید به کشاورزان از دیگر عواملی بود که به افزایش تولید گندم در سال جاری کمک کرد.

مهاجر تصریح کرد: که تمام برنامه های ما برای رسیدن به خود کفایی کامل و دائمی گندم در کشور است که امیدواریم این مهم سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ محقق شود.

وی افزایش بهره‌وری تولید و نیز جهش تولید گندم در دیمزارها را از برنامه های اصلی عنوان کرد که می تواند خودکفایی گندم در سال آینده را تضمین کند.

با خرید تضمینی بیش از ۹ میلیون تن گندم در کشور که هنوز پرونده خرید بسته نشده و ادامه دارد، فاصله با خودکفایی بسیار کمتر شده و امسال کمترین واردات گندم را خواهیم داشت.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1193142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • واقعا و IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
      0 0
      خجالت بکش، شما خیلی رو دارید که توقع افزایش تناژ گندم در سال آینده را از کشاورزان بیچاره و بدبختی که دستشان جزء خدا به هیچ جایی بند نیست دارید؟ با کدوم منطق، چند ماهه که گندم را به سیلوها دادیم پس تکلیف پول گندم کشاورز چیست؟ با این همه هزینه کود، تراکتور، کمباین، کرایه حمل گندم، سم، مگر کشاورز زن و بچه نداره که پول گندم کشاورزان را امروز و فردا کردین؟ انتظار داری با این همه مخارج کشت وبرداشت تناژ گندم افزايش یابد. شما دیگه کی هستی؟