بیگلری: افزایش قیمت برخی کالاها به معنای تورم در همه بخش‌ها نیست

نماینده خانه ملت اظهار کرد: ممکن است ما در برخی کالاها افزایش قیمت را داشته باشیم اما این به معنای تورم در همه بخش‌ها نیست؛ در نتیجه باید نگاه جامعی به این مسئله داشته باشیم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، شهباز حسن پور بیگلری؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از ابتدای کار دولت سیزدهم شاهد افزایش صادرات در حوزه نفتی و غیر نفتی بودیم که در حوزه نفتی پیشرفت قابل توجهی در صادرات حاصل شده است.

بیشتر بخوانید:

خاندوزی: تورم بعد از یک دوره ۱۴ ماهه به کانال ۳۰ درصد بازگشته است

وی افزود: در سال گذشته رشد صادرات نفتی کشور به ۴۳ درصد رسیده و ارز حاصل از فروش این محصول نیز به کشور برمی‌گردد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به آمارهای مثبت اقتصادی که دستاورد دولت سیزدهم در این یکساله اخیر بوده است، تصریح کرد: علاوه بر این، اقدامات خوب دیگری در دولت سیزدهم برای رشد اقتصادی در کشور در دستور کار قرار گرفته که نویدبخش آینده روشن و مثبت برای اقتصاد کشور است.

حسن‌پور بیگلری خاطرنشان کرد: کاهش نرخ رشد نقدینگی به ۲۷.۵ درصد، مازاد ۲۶ میلیارد دلاری تراز حساب جاری و مازاد ۲۲ میلیارد دلاری تراز حساب کالایی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل از آن و همچنین ثبات نسبی بازار ارز در ماه‌های اخیر نویدبخش کاهش نرخ تورم و حفظ ثبات و آرامش در بازار ارز و سایر بازارها از جمله خودرو و مسکن در ماه‌های پیش‌رو است.

وی ادامه داد: اقدامات دولت در حوزه تولید و به طور کلی اقتصاد، آینده روشنی را برای کشور در حوزه اقتصادی و معیشتی مردم رقم می‌زند و ما امیدواریم تا در آینده‌ای نزدیک ثمرات این اقدامات را مشاهده کنیم.

نماینده خانه ملت اظهار کرد: ممکن است ما در برخی کالاها افزایش قیمت را داشته باشیم اما این به معنای تورم در همه بخش‌ها نیست؛ در نتیجه باید نگاه جامعی به این مسئله داشته باشیم.

حسن‌پور بیگلری در پایان با تاکید بر اینکه دولت باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که افزایش قیمت در حوزه کالاهای اساسی زیاد نباشد تا فشار بر معیشت مردم وارد نشود، گفت: برهمین اساس نیز شاهد تورم ماهانه صفر درصدی گروه کالا در تیرماه امسال با توجه به ضریب اهمیت بالای آن در محاسبه تورم بوده‌ایم. همچنین کالاهایی که با تحولات ارز ارتباط بالایی دارند هم تورم ماهانه منفی را در تیرماه به ثبت رساندند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1193595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =