استقرار موکب بین‌المللی دانشجویان امت محمد(ص) دانشگاه آزاد در عمود ۷۷۰/ ارائه خدمات پزشکی روزانه به ۵۰۰ زائر

مسوول خواهران موکب بین‌المللی دانشجویان امت محمد(ص) دانشگاه آزاد اسلامی گفت: موکب بین‌المللی دانشجویان امت محمد(ص) به همت بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد کشور در ششمین سال از حضور خود در اربعین حسینی از پنجم تا چهاردهم شهریورماه در مسیر پیاده روی نجف به کربلا و در عمود ۷۷۰ برپا خواهد شد.

زینب ایمانی؛ مسوول خواهران موکب بین‌المللی دانشجویان امت محمد(ص) دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اظهار کرد: موکب بین‌المللی دانشجویان امت محمد(ص) در ششمین سال از حضور خود در اربعین حسینی از پنجم تا چهاردهم شهریورماه در مسیر پیاده روی نجف به کربلا و در عمود ۷۷۰ برپا خواهد شد.   

ثبت‌نام بیش از ۳ هزار موکب ایرانی/ خدمت‌رسانی ۸۰درصد موکب‌های ایرانی در خاک عراق

وی به فعالیت‌های این موکب در چهار بخش بین‌الملل، کودک، فرهنگی و پزشکی اشاره و خاطرنشان کرد: از مهم ترین ظرفیت های تمدنی اسلام در طول تاریخ، اربعین حسینی است که توانسته است الگو ساز در احیای تمدن اسلامی باشد و یکی از مهم ترین ظرفیت‌هایی که می‌توان به آن اشاره کرد بحث همگرایی جوامع اسلامی و جبهه مقاومت است.

ایمانی ادامه داد: در همین راستا شعار امسالمان را نصر من الله و فتح قریب قرار دادیم. با توجه هتک حرمت انجام شده به قرآن و متاسفانه ادامه دار بودن آن در بعضی از کشورها امسال در بخش بین الملل قصد داریم تا نگاه ویژه تری به این موضوع داشته باشیم و پویشی را در این زمینه در موکب راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی عنوان این پویش را «راه نجات» معرفی و اظهار کرد: در این پویش علاوه بر طراحی بنر روزانه برای زائران محفل قرآن‌خوانی خواهیم داشت و از کشورهای مختلف نیز میهمانانی را پذیرا خواهیم بود ضمن اینکه نسبت به هتک حرمت صورت گرفته به ساحت مقدس قرآن کریم مقرر شده در این پویش نسبت به جمع‌آوری امضا الکترونیکی اقدام و در فضای مجازی منتشر شود.

مسوول خواهران موکب بین‌المللی دانشجویان امت محمد(ص) دانشگاه آزاد تعداد خادمین موکب را حدود ۱۲۰نفر برشمرد و گفت: روزانه محفل قرآن خوانی با حضور زائرین حسینی را ان شاالله خواهیم داشت و از دیگر فعالیت های مهم بخش بین الملل که برای رسیدن به اربعین تمدن ساز است یادآوری نامه امام زمان (عج) و وظایفی است که در این نامه بر عهده مسلمانان گذاشته اند.  

وی با بیان اینکه در موکب امت محمد(ص) علاوه بر دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تعدادی از دانشجویان دیگر کشورها نیز حضور دارند، تصریح کرد:  سعی شده است این نامه در قالب عهد بستن با امام زمان (عج) به زائرین اباعبدالله داده شود. هرساله در بخش بین الملل موکب دانشجویان امت محمد(ص) حضور افرادی از کشورهای جهان اسلام را داریم و امسال نیز سعی بر این شده است که از کشورهای بیشتری دعوت به حضور شود و ان شاالله قرار است علاوه بر فعالیت های همگانی بخش بین الملل، توضیحاتی درباره پیشرفت های کشورهایشان و ارتباط گیری با هم زبانان خود که از سراسر جهان در راهپیمایی اربعین حسینی حضور دارند انجام بدهند.

برپایی نمایشگاه شهدای جهان اسلام در بخش بین‌الملل موکب امت محمد(ص)

ایمانی افزود: از دیگر اقدامات بخش بین‌الملل، برپایی نمایشگاهی از شهدای جهان اسلام و اقدامات متنوع دیگر را نیز خواهیم داشت ضمن اینکه در بخش کودک نیز سعی بر این شده است تا علاوه بر ایجاد خاطره خوش برای کودکان با بازی های کودکانه مفهوم هایی درباره امام زمان، وحدت کشورهای اسلامی، اربعین را با نقاشی، درست کردن سربند توسط خود کودکان و... را به کودکان منتقل کنیم.

 مسوول خواهران موکب بین‌المللی دانشجویان امت محمد(ص) دانشگاه آزاد اضافه کرد: بخش ویژه ای نیز در قسمت کودکان با عنوان آتلیه کودک ان شاالله خواهیم داشت که در آنجا کودکان با دوکاراکتری که طراحی شده است می‌توانند عکس یادگاری بگیرند.

وی با بیان اینکه اغلب خادمین بخش پزشکی موکب، دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از کل کشور هستند، ادامه داد: در بخش پزشکی با توجه به تجربه های سال‌های قبل پیش بینی می‌کنیم که ان شاالله بتوانیم روزانه بالای ۵۰۰ نفر خدمت‌رسانی در سطح اولیه همچون معاینات پزشکی، فشارخون، قندخون، تزریقات، توصیه‌های تغذیه‌ای و... به زائران پیاده روی حسینی را داشته باشیم.

 ایمانی تصریح کرد: علاوه بر بخش‌های بین الملل، فرهنگی، کودک و پزشکی ان شاالله امسال هیئت و پذیرایی با وعده های غذایی و ایستگاه صلواتی را نیز خواهیم داشت که پیش‌بینی می‌کنیم روزانه ۵ هزارپرس غذای گرم بین زائرین توزیع شود.

توزیع روزانه ۵ هزار پرس غذای گرم 

مسوول خواهران موکب بین‌المللی دانشجویان امت محمد(ص) دانشگاه آزاد بیان کرد: ما هر ساله تجهیزات آشپزخانه و تعدادی آشپز را با خود به همراه می‌بریم و با توجه به امکاناتی که در اختیار داریم و بهره مندی از ظرفیت خیرین به دنبال این هستیم تا در هر سه وعده صبحانه ناهار و شام به زائرین خدمات رسانی داشته باشیم.

وی با اشاره به برگزاری پویش های مختلف برای جمع آوری کمک های مردمی نیز خاطرنشان کرد: پویشی تحت عنوان «مرهم زائر» در زمینه جمع آوری کمک های مردمی در خصوص تهیه اقلام دارویی موکب را برگزار کردیم که داروهایی که تاریخ انقضا و قابلیت استفاده را داشتند از خانواده هایی که تمایل به مشارکت داشتند جمع آوری کردیم.  

ایمانی در پایان افزود: پویش «نذر اربعین» را هم برای جمع‌آوری سایر کمک های مردمی برگزار کردیم تا صرف بخش‌های مختلف خدمات‌رسانی موکب امت محمد(ص) شود.  

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1194551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =