تغییر ارزش‌ها، ایدئولوژی جامعه را تغییر می‌دهد

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: تغییر ارزش‌ها، ایدولوژی را تغییر می‌دهد. هر چقدر ارزش‌ها در جامعه تغییر کند به همان اندازه ایدئولوژی، تفکر و اعتقادات انسان تغییر پیدا می‌کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست منطقه ای رابطین و مسئولین امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و کردستان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار شد.

آرش رنجبران در نشست منطقه ای رابطین و مسئولین امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و کردستان که با حضورعاصمه قاسمی مشاور عالی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده و مسئولان امور زنان و خانواده این استان ها که در سالن شمس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار شد، گفت: توجه به خانواده و اهمیت و جایگاه آن یکی از رسالت های ضروری و اجتناب ناپذیر دانشگاه هاست. دانشگاه ها به عنوان نهاد توسعه دهنده فرهنگ در جامعه است.

وی افزود: هم چنان که رهبر معظم انقلاب رسالت دانشگاه را در سه چیز می دانند که مهمترین آن تاثیرگذاری بر تربیت جامعه است. دانشگاه باید خودش را با مسائل جامعه درگیر بداند. نهاد مقدس خانواده که هم باعث بقای نسل جامعه است و هم بسترساز رسیدن به کمال انسان در جامعه، باید به طور ویژه مورد توجه دانشگاه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی افزود: نقش زنان در جامعه یک نقش متمایز و متفاوتی است، همچنان که در بیانیه تعلیم و تربیت که دکتر طهرانچی ابلاغ کرد تاثیرگذارترین فرد بر دانشجو و فضای دانشگاه استاد است. اولین استاد هر انسان هم مادر است.

وی افزود: آن چیزی که نهاده فکری در ذهن کودک کاشته می شود مستقیما در سعادت، توسعه و کمال جامعه تاثیرگذار است. قطعا دانشگاه یکی از رسالت های اصلیش است. توجه کانونی به خانواده و زنان است.

رنجبران به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: در نقشه چهل سال دوم انقلاب، یکی از آیتم های مورد تاکید، سبک زندگی، امور زنان، توجه به خانواده و محوریت های این موضوع است.

در ادامه حجت الاسلام محمدمهدی شمسی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: ارزش های یک جامعه مثل خون در بدن است هر چقدر خون در بدن سالم باشد به همان اندازه بدن سالم است. ارزش های جامعه مثل خون در بدن است. اگر ارزش های یک جامعه خوب و عملیاتی باشد به همان اندازه جامعه رشد خود را دارد.

وی افزود: ارزش های یک جامعه بسیار مهم است چرا که فرهنگ، زندگی و تفکر به ارزش‌های ترسیم شده بستگی دارد و تغییر ارزش ها، ایدولوژی را تغییر می دهد. هر چقدر ارزش ها در جامعه تغییر کند به همان اندازه ایدئولوژی، تفکر و اعتقادات انسان تغییر پیدا می کند.

شمسی به واقعه کربلا از دیدگاه جامعه شناسی پرداخت و گفت: با توجه به سه دوره جامعه جاهلیت، جامعه بعد از  پیامبر و عصر شهادت امام حسین (ع) علی رغم اینکه مردمان آن زمان معتقد بودند؛ تغییر ذائقه و ارزش های اعتقادی آنها باعث شد به راحتی به جنگ با امام حسین بروند و ایشان را به شهادت برسانند.

وی به مباحث کتاب ویلیام گاردنر اشاره کرد و گفت: دشمن برای فروپاشی جامعه اسلامی، تمرکز خود را بر فروپاشی خانواده قرار داده است و چون اصل و ستون خانواده، خانم آن خانواده است لذا خانم ها مورد هدف هستند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با توجه به قطع نسل پیشنهاد کرد : بانوان امروز باید فاصله بین نسل ها را از بین ببرند و یا به هم نزدیک کنند تا بتوانند ارتباط نزدیکی با نسل آینده داشته باشند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1194867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =