رشیدی: تورم و مشکلات معیشتی گریبان‌گیر مردم شده است

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: در مسائل معیشتی، کنترل بازار و قیمت‌ها تا حدی مشکل داریم که دولت باید مشکلات این بخش را مرتفع کند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمد رشیدی، با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم، اظهار داشت: ما معتقدیم که دولت انقلابی زحمات زیادی می‌کشد و با تمام توان برای رفع مشکلات مردم فعالیت می‌کند و مجلس هم همواره از دولت حمایت کرده است و به این حمایت ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

مخبر: تورم به صورت مستمر رو به کاهش است

وی با اشاره به اینکه کارهای مهمی برای حمایت از اقشار محروم جامعه انجام شده است، گفت: با وجود این، امروز تورم و مشکلات معیشتی گریبان‌گیر مردم شده و توقع مجلس آن است که دولت قوانینی را که به ویژه در بودجه هر سال و برنامه توسعه مصوب می‌شود، به خوبی اجرا کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای مثال، مجلس در بودجه سال ۱۴۰۱، ۳۳۰ هزار میلیارد تومان برای جبران معیشتی در نظر گرفت و اگر آن موقع دولت با اعطای کالابرگ الکترونیکی به آن عمل می‌کرد، بسیاری از مشکلاتی که الان در سفره معیشتی مردم وجود دارد، نبود.

رشیدی با اشاره به اینکه در مسائل معیشتی و کنترل بازار و قیمت‌ها تا حدی مشکل داریم که باید دولت مشکلات این بخش را مرتفع کند، گفت: طرح کالابرگ الکترونیکی در حال اجرای آزمایشی در برخی از نقاط کشور است که از نظر ما کافی نیست و باید دو سال پیش طبق قانون مجلس انجام می‌شد.

وی متذکر شد: دولت به جای آنکه قانون اعطای کالابرگ را به طور کامل و دقیق اجرا کند، در ابتدای سال ۱۴۰۱ یارانه جبرانی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به برخی از دهک‌های جامعه داد که ما با آن مخالف بودیم، چرا که دولت پول نقد به مردم داد که نقدینگی و تورم جامعه را افزایش داد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لازم است دولت نسبت به قوانینی که مجلس برای بهبود معیشت مردم تصویب می‌کند، اهتمام داشته و قوانین را به طور دقیق و کامل اجرا کند، تصریح کرد: فارغ از این مسائل، دولت در مباحث عمرانی و زیرساختی کارهای خوبی انجام داده که باید این مسیر در دو سال آینده هم تداوم داشته باشد. در حوزه انرژی هم کارهای مهمی انجام شده، به گونه‌ای که میزان فروش نفت کشور با آنکه تحریم هستیم، افزایش یافته است.

کد خبر: 1195590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =