ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه تبیین شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، دفاع مقدس را بسان مدرسه‌ای خواند که بسی ارزش‌های معنوی و الهی را نصیب جامعه کرد و برای حفظ و حفاظت از این دستاوردها باید این ارزش ها در جامعه تبیین شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد حسین رنجبر در دیدار با خانواده شهید قنبر احمدی طیفکانی و خانواده آزاده یعقوب صادقی  که به همت ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه برگزار شده بود  با اشاره به دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی، این انقلاب را ادامه راه ائمه اطهار و نهضت سید شهدا ابا عبدالله الحسین علیه السلام خواند و گفت: آنچه باعث شد در آن برهه زمانی بر تمام استعمارگران ابر قدرت در پشت صحنه کمک به رژیم بعث عراق پیروز شویم همان تاسی گرفتن از آموزه های دینی بود که با فرهنگ شهادت و اعتقاد راسخ  پیروزی خون بر شمشیر عجین شده بود و به عنوان باور فکری، در جوانان شکوفا شد و  هیبت دشمن را در هم شکست.

وی، هشت سال دفاع مقدس را به منزله  دانشگاهی انسان ساز خواند که آموخته های بسیاری را نصیب رزمندگان نمود و درس مقاومت و شهادت را در جامعه ترویج  داد و جوانان بسیاری را در زیر  بیرق  خود تربیت و به جامعه اهدا کرد.

ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه تبیین شود

این مقام مسئول دفاع مقدس را از برکات الهی خواند که بواسطه آن جوانان بسیاری با استفاده از آموزه های دینی و فرهنگ شهادت؛ ایثارگر ی، آزادگی و جانبازی را تجربه ه کردند  و مبدل به یک انسان شجاع، جان برکف و غیور شدند تا بتوانند از اسلام ناب محمدی در طول تمام دوران دفاع کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه، خانواده های شهدا، جانبازان، ایثارگران و رزمندگان را از سرمایه های ذیقیمت کشور خواند و افزود: احترام به این عزیزان، تسهیل ادامه روند زندگی، تزریق شادی، نشاط و امید به زندگی این عزیزان از وظایف یکایک مردم  و مسئولان است و باید راه و هدف آنان به درستی دنبال شود و آرمان های انقلاب در جامعه ترویج داده شود.

رنجبر با اشاره به زندگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، او را صاحب سبک و مکتب دانست و افزود: امروز به واسطه حضور حاج قاسم ها در صفوف مختلف انقلاب؛ این مکتب به درختی تنومند مبدل شده و در دلهای میلیون ها عاشق و شیفته امام و انقلاب ریشه دوانید و جوانه  زده است  که باید از این سرمایه های ذیقیمت پاسداری شود.

در این دیدار خانواده شهید احمدی طیفکانی  و خانواده آزاد صادقی به بیان نظرات خود پرداختند و تاکید نمودند، دانشگاه ها باید به عنوان مراکز علمی و پژوهشی با استفاده از پتانسیل خود در حفظ و ترویج میراث شهدا، ایثارگران و رزمندگان و... و. با جدیت اهتمام ورزند و در تربیت نسل جوان دانشجو و آشنایی آنان با فرهنگ دفاع منقدس و آرمان های شهدا و انقلاب کوشا باشند.

این دیدار با اظهار نظر سایر همراهان و خانواده ای شهید و جانباز جنگ تحمیلی ادامه یافت و در پایان به پاس قدردانی از حضور این عزیزان در دفاع از وطن و تحمل سختی های فراوان خانواده در این ایام و پس از آن؛ با اهدا لوح و گل از آنان قدردانی شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1195926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =