پذیرش امت، امامت و مکتب حسینی، ویژگی مشترک همه شهدا است

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در یادواره شهیدان باکری گفت: جاودانگی شهدا از این جهت است که هر شهیدی که خونش بر زمین ریخته می‌شود کربلایی می‌شود و عاشورایی می‌آفریند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مراسم گرامی داشت یادوخاطره سرداران سرافراز عاشورایی شهید مهندس مهدی باکری و شهید حمید باکری عصر دیروز (پنج‌شنبه ۱۷ اسفند) با حضور سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران و جمعی از رزمندگان و یادگاران دوران دفاع مقدس و خانواده‌های شهدا و ایثارگران در سالن همایش‌های وزارت کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

سردار رادان: هزینه تخلفات رانندگی در نوروز ۱۴۰۳ افزایش پیدا می‌کند

سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران، در ابتدای سخنان خود ضمن خوش‌آمد گویی به حاضران و ابراز تشکر از اعضای ستاد یادواره شهیدان باکری گفت: در حقیقت اثر وجودی اصلی شهدا همین است که این توفیق را برای عده‌ای فراهم می‌کنند تا در سایه وجود پربرکت‌شان بر سر سفره شهدا بنشینند.

وی ادامه داد: اسفند ماه در دوران دفاع مقدس ماه عجیبی بود و عملیات‌های غرورآفرینی مثل خیبر، بدر، والفجر و کربلای‌۵ در اسفندماه به وجود آمدند. همین‌طور در همین ماه اسفند شهدای عزیزی همچون همت، خرازی، تجلایی، کریمی و شهدای باکری را هم از دست دادیم و من فکر می‌کنم که تصادف بی حکمت نیست و از این جهت است که ما پس از سال‌ها در سایه یاد شهدا در آستانه تحول طبیعت به تحول درونی و معنوی هم برسیم.

سردار رادان با تاکید بر اینکه شهدا هیچ‌گاه از یاد رفتنی نیستند و جاودان‌اند گفت: ما بسیاری از عزیزان از دست داده‌مان را پس از مدت‌ها فراموش می‌کنیم اما شهدای عزیزی چون باکری را تاکنون فراموش نکرده‌ایم؛ این جاودانگی شهدا به نظر من از این جهت است که هر شهیدی که خونش بر زمین ریخته می‌شود کربلایی می‌شود و عاشورایی می‌آفریند.

وی اضافه کرد: همانطور که هر محرم و فاطمیه‌ای که می‌آید و می‌رود برای ما تازگی دارد، شهدای عزیز ما هم از آنجا که کربلایی شده و عاشورا آفریدند همچون ارباب‌شان حسین (ع) جاودانه شدند.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سه ویژگی که شهدای گرانقدر انقلاب مثل شهدای باکری در وجودشان داشتند گفت: شهدا اول پذیرفتند که بخشی از امت هستند. پس از پذیرش امت از آنجا که امت نیاز به امام دارد، دومین ویژگی مشترک شهدای گرانقدر انقلاب این است ولایت امام امت را پذیرفتند.

رادان ادامه داد: این امتی که پشت سر امامش ایستاده مکتبی دارد و این مکتب نشأت گرفته از اصول و آرمان‌های قیام حسین‌بن علی (ع) است و از این‌رو، تن‌دادگی به مکتب سرخ حسینی سومین ویژگی مشترک همه شهدا است.

وی با اشاره با خدمتگزاری ‌های شهید باکری در دوران تصدی شهرداری شهر ارومیه گفت: راز موفقیت در مکتب امام حسین امتی است که همواره هدفش خدمت‌گزاری است و از این‌روست که می‌بینیم فرمانده و فرمان‌بردار وجود ندارند و همه برادر یکدیگر می‌شوند و در چنین امتی است که سربازان فرمانده‌شان را «آقامهدی» خطاب می‌کنند.

رادان افزود: در عاشورای سال ۶۱ هجری سر همه شهدای بنی‌هاشم را بر بالین گرفت تا بتواند سر برادرش عباس (ص) را بر بالین بگیرد و مهدی باکری هم از آنجا که پذیرفته بود حسینی باشد؛ چون نمی‌توانست پیکر همه شهدا را بازگرداند راضی به به بازگرداندن پیکر مطر برادر عزیزش شهید حمید باکری نشد.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پایان افزود: ما هم امروز اگر می‌خواهیم مثل باکری‌ها مکتبی و عاشورایی باشیم باید بپذیریم که امت هستیم و امام داریم و مکتب و امام‌مان نیز حسینی و عاشورایی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1223588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =