حذف ۳ هزار کدرشته از دفترچه‌های کنکورهای سراسری و ارشد / آخرین مهلت فراخوان جذب اعضای هیات علمی اعلام شد

«اعلام آخرین مهلت فراخوان جذب اعضای هیات علمی، حذف ۳ هزار و ۳۴۸ کدرشته از دفترچه‌های کنکورهای سراسری و ارشد ۱۴۰۲ و اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲» مهم‌ترین خبرهای آموزش عالی در هفته گذشته بودند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، «اعلام آخرین مهلت فراخوان جذب اعضای هیات علمی، حذف ۳ هزار و ۳۴۸ کدرشته از دفترچه‌های کنکورهای سراسری و ارشد ۱۴۰۲ و اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲» مهم‌ترین خبرهای آموزش عالی در هفته گذشته بودند.

بیشتر بخوانید:

دستاورهای دانشگاهی عضویت ایران در بریکس چیست؟

از دیگر خبرهای آموزش عالی هفته ایران و جهان در گذشته می‌توان به «مسائل دانشجویی و تحصیلی؛ بیشترین موضوعات شکایت دانشگاهیان در سامانه شکایت وزارت علوم، اعلام نتایج اعتباربخشی ۶۶ دانشکده پزشکی کشور و نتایج کنکور کارشناسی ارشد گروه پزشکی ۱۴۰۲ هفته آینده اعلام می‌شود» اشاره کرد.

مطابق هفته‌های گذشته، ایسکانیوز در گزارش زیر مهمترین و گزیده‌های اخبار آموزش عالی را در هفته‌ گذشته آورده است:

حذف ۳ هزار و ۳۴۸ کدرشته از دفترچه‌های کنکورهای سراسری و ارشد ۱۴۰۲

 رضا نقی زاده مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم درباره آخرین وضعیت پیوست اشتغال رشته‌های دانشگاهی گفت: مقوله اشتغال و نیاز محوری در رشته‌های تحصیلی، بسیار مهم بوده که در دو سطح قابل بررسی است، یکی در سطح خود رشته، یعنی کد رشته محل‌هایی که در دفترچه آزمون سراسری قید می‌شود و دیگری در خود محتوای درسی، یعنی ممکن است یک رشته‌ای نیاز باشد، ولی محتوای آن چیزی نباشد که نیاز است.

وی افزود: امسال ۲ هزار و ۳۴۰ کد رشته محل در دفترچه کنکور کارشناسی و یک هزار و ۸ کد رشته محل در دفترچه کارشناسی ارشد سامان‌دهی و از دفترچه خارج شدند.

اعلام آخرین مهلت فراخوان جذب اعضای هیات علمی

محمد خلج امیرحسینی رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم گفت: اولین فراخوان عمومی در سال ۱۴۰۲ تا ۱۶ شهریور ادامه دارد. متقاضیان می توانند به سامانه جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم مراجعه کنند.

رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم با اشاره فراخوان جذب اعضای هیأت علمی در شهریور ۱۴۰۲ گفت: در این فراخوان تمام فارغ‌التحصیلان دکتری که بدون کارت پایان خدمت و بدون غیبت هستند، می‌توانند دراین فراخوان شرکت کنند.

وی ادامه داد: ضمناً تمامی رقبای برتر هر رشته علاوه بر اینکه امکان استخدام در دانشگاه را دارند، می‌تواند به‌صورت حق‌التدریسی در دانشگاه‌های دولتی و به‌صورت پیمانی در دانشگاه‌های غیرانتفاعی مشغول به‌کار شوند.

مسائل دانشجویی و تحصیلی؛ بیشترین موضوعات شکایت دانشگاهیان در سامانه شکایت وزارت علوم

حامد کرمی مدیر کل بازرسی و پاسخگویی به شکایت وزارت علوم درباره بیشترین شکایتی که در سامانه شکایت وزارت علوم ثبت می‌شود، گفت: بیشترین شکایتی که در سامانه شکایت وزارت علوم ثبت می‌شود و یا از طرق مختلفی مانند دبیرخانه این وزارتخانه به بخش بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم ارجاع می‌شود، در حوزه دانشجویی و عمدتاً مباحث تحصیلی است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال مباحثی مانند انتقال دانشجویان و مهمانی از جمله مواردی است که مطرح می‌شود، درحوزه کارمندی بیشتر مباحث تبدیل وضعیت و یا مسائل استخدامی مطرح می‌شود.

این مقام مسئول افزود: در مورد اعضای هیأت علمی هم شکایاتی که داریم بیشتر در حوزه مسائل ارتقا، تبدیل وضعیت و جذب اساتید است.

اعلام نتایج اعتباربخشی ۶۶ دانشکده پزشکی کشور

نتایج اعتباربخشی برنامه پزشکی عمومی دانشکده های پزشکی کشور اعلام و نتیجه اعتباربخشی ۶۶ دانشکده پزشکی کشور مشخص شد. این نتایج از سوی واحد اعتباربخشی دبیرخانه شورای آموزش پزشکی عمومی وزارت بهداشت منتشر شده است.

فرآیند اعتباربخشی دوره پزشکی عمومی شامل چهار مرحله «اطلاع رسانی و آموزش»، «انجام ارزیابی درونی»، «انجام ارزیابی بیرونی» و «صدور و ابلاغ رأی اعتباربخشی» است.

توضیح دانشگاه تهران درباره خبر استادی «سعید حدادیان»

عبدالرضا سیف رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران درباره تدریس سعید حدادیان در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه گفت: حاج سعید حدادیان دارای مدرک دکتری بوده و چندسال است که به صورت حق التدریس در دانشکده ادبیات و علوم انسانی و دیگر دانشکده های دانشگاه تهران تدریس می کند.

وی با اشاره به دروسی که توسط حدادیان تدریس می‌شود، افزود: دروس ادبیات پایداری، آشنایی با دفاع مقدس و آشنایی با ادبیات انقلاب اسلامی از دروسی است که توسط وی در مقاطع ارشد و کارشناسی تدریس می شود.

رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران یادآور شد: حاج سعید حدادیان از سال ۱۳۹۷-۱۳۹۶ به صورت حق التدریس در دانشکده ادبیات و دیگر دانشکده های دانشگاه تهران تدریس می کند و از گروه معارف هم اجازه تدریس دارد.

خبرهای آزمونی هفته گذشته

اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲

 عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی خبر داد و گفت: نتایج آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شده است.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیانی که هم در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم و هم در ردیف پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته‌اند، توجه داشته باشند که منحصراً می‌تواند در یکی از کدرشته‌محل‌های قبولی ثبت‌نام کنند.

نتایج کنکور کارشناسی ارشد گروه پزشکی ۱۴۰۲ هفته آینده اعلام می‌شود

مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام کرد: نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۱۴۰۲ هفته آینده در نیمه دوم شهریورماه ۱۴۰۲ اعلام می شود. آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۱۴۰۲ در روزهای ۴ و ۵ خردادماه ۱۴۰۲ با رقابت حدود ۶۹ هزار داوطلب برگزار شد.

نتایج اولیه این آزمون ۲۴ تیرماه ۱۴۰۲ به صورت کارنامه اعلام شد و داوطلبان مجاز در دو بازه زمانی ۲۵ تا ۲۷ تیر و پس از آن تا ۲۸ فرصت داشتند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

اعلام جزئیات مرحله شفاهی آزمون های دانشنامه پزشکی

هفتادمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی پزشکی و سی و هفتمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی پزشکی پنجشنبه ۹ شهریور در ۱۹ حوزه امتحانی به صورت الکترونیک برگزار شد. در آزمون کتبی هفتادمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی پزشکی و سی و هفتمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی پزشکی تعداد ۳ هزار و ۷۹۴ نفر شرکت کردند و همچنین ۵۰۰ نفر نیز افرادی که دارای نمره آزمون کتبی با مدت ۵ سال اعتبار بودند در آزمون شفاهی شرکت خواهند کرد.

با توجه به برگزاری آزمون کتبی، متقاضیان می توانند با استفاده از ثبت اعتراض الکترونیک، اعتراضات خود را به سوالات آزمون ثبت کنند. پس از بررسی و رسیدگی به اعتراضات نتایج آزمون کتبی اعلام می شود و افرادی که نمره حدنصاب لازم را برای شرکت در آزمون شفاهی کسب کرده اند می توانند در آزمون شفاهی شرکت کنند.

آزمون شفاهی آزمون های دانشنامه پزشکی امسال به صورت الکترونیک در روزهای، ۱۷ تا ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ در دانشگاه های علوم پزشکی مستقر در شهر تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1197145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =