نماینده اتحادیه اروپا بر نقش اثرگذار ایران در منطقه تاکید کرد

نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور خلیج فارس در دیدار با امیرعبداللهیان بر نقش اثرگذار ایران در منطقه تأکید کرد و ابتکار ایران برای تشکیل مجمع گفت‌وگو و همکاری منطقه‌ای را مهم خواند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) ۱۹ شهریور ماه در دیدار «لوئیجی دی مایو» نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور خلیج فارس در تهران، با تبریک انتخاب وی بعنوان نماینده ویژه اتحادیه اروپایی، تحولات مرتبط با روابط کشورهای همسایه از جمله حوزه خلیج فارس را تبیین و شرایط امروز منطقه را فصل نوینی از زمینه سازی برای ارتقای همکاری‌ها، بین هشت کشور حوزه خلیج فارس ارزیابی کرد.

وزیر امور خارجه پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران در خصوص مجمع گفت‌وگو و همکاری منطقه‌ای که از سوی کشورهای منطقه نیز مورد حمایت قرار گرفته است را بیانگر اراده کشورهای منطقه برای برقراری همکاری‌های درون منطقه‌ای در ابعاد مختلف ازجمله موضوعات مهم محیط زیستی دانست و برگزاری نخستین نشست این گروه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به ابتکار دبیرکل سازمان ملل در آینده نزدیک را گامی در زمینه همگرایی بیشتر در منطقه خواند.

امیرعبداللهیان با استقبال از ارائه هرگونه ابتکاری از سوی اتحادیه اروپا برای تقویت همکاریهای فیمابین اتحادیه اروپا و کشورهای منطقه، آمادگی ایران برای برقراری روابط قوی در حوزه همکاری‌های مورد توافق و زمینه‌های مورد علاقه دو طرف با  اتحادیه اروپا را مورد تأکید قرار داد.

لوئیجی دی مایو نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور خلیج فارس با تاکید بر جایگاه مهم ایران در منطقه، گزارشی از اولین سفر خود در سمت جدید به برخی کشورهای منطقه خلیج فارس ارائه، و بر نقش اثرگذار ایران در منطقه تاکید کرد.

دی مایو ابتکار مجمع گفت‌وگو و همکاری منطقه‌ای را مهم خواند و نقش دبیرکل سازمان ملل را برای برگزاری نشست وزرای خارجه هشت کشور حوزه خلیج فارس مورد تاکید قرار داد.

وی روابط طبیعی ایران و عربستان را به نفع منطقه خواند.

در این دیدار آخرین وضعیت گفت‌وگو برای  رفع تحریم‌ها، روابط ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ضرورت گفت‌وگوهای ایران و اروپا مورد رایزنی قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1197634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =