اتحادیه اروپا خواستار توقف حمله به قره باغ کوهستانی شد

رئیس شورای اتحادیه اروپا از جمهوری آذربایجان خواست تا حمله به قره باغ کوهستانی را فورا متوقف کند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، رئیس شورای اتحادیه اروپا  بعد از ظهر سه شنبه به وقت تهران از جمهوری آذربایجان خواست تا حمله به قره باغ کوهستانی را متوقف کند.

بیشتر بخوانید:

جمهوری آذربایجان: اقدامات ضدتروریستی در قره‌باغ آغاز شد

به گزارش «رادیو ارمنستان»، «شارل میشل» رئیس شورای اتحادیه اروپا  در پستی در شبکه اجتماعی اکس (توئیتر سابق) نوشت: « اقدامات نظامی آذربایجان باید فورا متوقف شود». وی نوشت که  اخباری ویرانگر از قره باغ  به گوش می‌رسد.

میشل نوشت: «اقدامات نظامی جمهوری آذربایجان باید فوراً متوقف شود تا امکان گفت وگوی واقعی بین فراهم شود.»

جمهوری آذربایجان بعد از ظهر سه شنبه با استفاده از توپخانه و پهپاد حمله گسترده ای را به قره باغ کوهستانی آغاز کرده است. باکو این حمله را یک عملیات ضد تروریستی برای بازگرداندن ساختار قانون اساسی در قره باغ اعلام کرده است.

جمهوری آذربایجان دلیل این اقدام نظامی خود را تحرکات طرف ارمنستانی از جمله اقدامی خواند که به مرگ افسران پلیس در نتیجه انفجار خودرو در بزرگراه احمدبیلی- فضولی- شوش منجر شد.

به گفته وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، فرماندهی نیروهای حافظ صلح روسیه و ترکیه در جریان طرح حمله به منطقه ارمنی نشین قره باغ کوهستانی قرار گرفتند.

وزارت دفاع ارمنستان در واکنش به اتهامات جمهوری آذربایجان مبنی بر تحرکات ایروان در قلمرو جمهوری آذربایجان گفت که ایروان هیچ یگان نظامی در منطقه قره باغ کوهستانی ندارد و اظهارات مقام‌های جمهوری آذربایجان در این خصوص گمراه کننده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی ریانووستی، وزارت دفاع ارمنستان با تأکید بر این‌که ایروان هیچ نیرو و تجهیزات نظامی د قره باغ ندارد، گفت: «مثل گذشته و در حال حاضر، گزارش‌های رسمی و رسانه‌های جمهوری آذربایجان همچنان به انتشار بیانیه های دروغین درباره حضور یگان‌ها و تجهیزات نظامی و پرسنل نیروهای مسلح ارمنستان در قره باغ کوهستانی ادامه می‌دهند.»

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1198833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =