ضرورت توجه به علوم پزشکی مساله محور در دانشگاه آزاد/ برگزیدگان المپیادها با ارائه راهکار در نظام پزشکی کشور تحول آفریدند

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید علوم پزشکی نقادانه و مساله محور و نیز کار گروهی را در دانشگاه آزاد ترویج کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محسن نفر در مراسم تقدیر از برگزیدگان و نشان آوران پانزدهمین المپیاد دانشجویی علوم پزشکی کشور که با حضور دکتر طهرانچی در سازمان مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: المپیاد علوم پزشکی با بقیه المپیادها فرق دارد یعنی کسی که در المپیاد ریاضی یا فیزیک شرکت میکند به حل مساله کشور نگاه نمی کند اما در علوم پزشکی این نگاه و روحیه نقادانه وجود دارد و راه و روش بیان می‌شود.

وی ادامه داد: هرساله برگزیدگان المپیاد راهکاری ایجاد میکنند که در سیستم آموزش پزشکی تحول ایجاد میکند در نظام سلامت هم با روحیه نقادانه نگاه میشود و توانسته اند راهکاری ارایه کنند.
نفر با تاکید بر ضرورت همگرایی رشته های علوم پایه با پزشکی تصریح کرد: راهکارهای مختلف برای این ناهمگرایی موجود بیان شده است.

نفر افزود: بحث فردگرایی و تبدیل آن به گروه گرایی در المپیاد موضوعی بسیار است در واقع باید همکاری گروهی را بتوانیم ایجاد کنیم و دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی نشان دادند که می توانند کار گروهی را مدیریت کنند.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اضافه کرد: المپیاد علوم پزشکی خاص و مسئله محور است و دانشگاه آزاد اسلامی همواره سعی کرده بیشترین کار را انجام دهد و ترویج این روحیه را داشته باشد.

وی با بیان اینکه دانشجویان ما در قشم نشان دادند می توانند با استدلال بالینی کار تشخیص را انجام دهند، خاطرنشان کرد: ما باید مساله محوری و کار گروهی را در دانشگاه آزاد ترویج دهیم.

انتهای پیام /

کد خبر: 1200505

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =