بودجه عمومی دانشگاه‌ها در برخی مواقع کفاف حقوق‌ها را نمی‌دهد

رئیس دانشگاه تهران گفت: بودجه عمومی دانشگاه‌ها در برخی مواقع حتی کفاف حقوق‌ها را هم نمی‌دهد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سیدمحمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران درباره خودکفایی این دانشگاه بدون استفاده از بودجه دولتی و درآمدزایی گفت: منابع مالی که دولت در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌دهد محدود است. باید بگویم آنچه که از دولت به عنوان منابع مالی دریافت می‌کنیم تقریباً صرف پرداخت حقوق و دستمزد اساتید و کارکنان می‌شود که البته این بودجه عمومی در برخی مواقع حتی کفاف حقوق‌ها را هم نمی‌دهد و بعضی از ماه‌ها با کمبود منابع مالی مواجه می‌شویم و ناچاریم از درآمدهای اختصاصی برای حقوق استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید:

بودجه ۲ سال صندوق رفاه با بودجه مسکن متاهلی یک سال دانشجویان برابر است

وی افزود: وقتی شعار دانشگاه کارآفرین می‌دهیم و مکرراً از استقلال دانشگاه صحبت می‌کنیم، باید مقداری نیز به خودمان متکی باشیم. باید در این زمینه گام‌های مهمی برداریم و به حکمرانان کشورمان این اطمینان را بدهیم که دانشگاه‌ها واقعاً توانایی این را دارند که منابع مالی‌ خود را به صورت مستقل تأمین کنند، بدون اینکه به سیستم‌های دولتی متکی باشند.

رئیس دانشگاه تهران یادآور شد: فکر می‌کنم با توجه به روش‌های مختلفی که برای تبدیل به احسن اموال و دارایی‌های دانشگاه و استفاده بهینه از درآمدزایی و منابع‌ مالی حاصل از پژوهش‌ها داریم، می‌توانیم در راستای خودکفایی از منابع مالی دولتی قدم برداریم.

وی در پایان گفت: باید در دانشگاه تهران به روش‌های مولدتری فکر کنیم تا بتوانیم عدم اتکا به منابع دولتی را محقق کنیم. برای اجرای برنامه‌هایمان منتظر منابع مالی دولتی نیستیم و امیدواریم بتوانیم حتی در بعضی از زمینه‌ها نیز به دولت کمک کنیم، که تحقق این امر نیاز به مقداری زمان و حوصله دارد. باید گام به گام جلو برویم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1200644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =