تجمع معلولان مقابل سازمان برنامه و بودجه / اجرا نشدن قانون حمایت از معلولان با گذشت ۵ سال از ابلاغ

فعال حوزه معلولان گفت: مهمترین مطالبه ما اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان است. پنج سال از ابلاغ این قانون گذشته اما معلولان همچنان در انتظار اجرا شدن این قانون هستند و مسئولان هم اقدامی نمی‌کنند.

بهروز مروتی فعال حوزه معلولان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز درخصوص دلایل تجمع ۱۶ مهر مقابل سازمان برنامه و بودجه گفت: مهمترین مطالبه ما اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان است. پنج سال از ابلاغ این قانون گذشته اما معلولان همچنان در انتظار اجرا شدن این قانون هستند و مسئولان هم اقدامی نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید

چالش‌های تحصیلی کودکان معلول / مناسب‌سازی نشدن مدارس و فضای شهری

وی افزود: یکی از موارد بسیار مهم در قانون حمایت از حقوق معلولان ماده ۲۷ این قانون است که بهزیستی وظیفه انجام آن را دارد اما از اجرای قانون به بهانه کمبود بودجه سرباز می‌زند.

مروتی توضیح داد: مطالبه دیگری که امروز برای آن مقابل سازمان برنامه و بودجه تجمع کرده‌ایم، بحث حذف ردیف بودجه قانون حمایت از معلولان از لایحه بودجه سنواتی کشور است که این موضوع خود بهانه‌ای برای اجرایی نشدن این قانون شده است. ما این تجمعات را تا رسیدن به حقوق خود ادامه می‌دهیم.

به گزارش ایسکانیوز، براساس ماده ۲۷ قانون حمایت از حقوق معلولان  دولت مکلف است کمک هزینه معیشت افراد دارای معلولیت بسیار شدید و یا شدید فاقد شغل و درآمد را به میزان حداقل دستمزد سالانه تعیین و اعتبارات لازم را در قوانین بودجه سنواتی کشور منظور کند. بهزیستی معتقد است که اختصاص نیافتن بودجه کافی از سوی سازمان برنامه و بودجه دلیل اجرا نشدن این قانون است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1201174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =