افغانستان بیش از پیش مانع تردد غیرقانونی اتباع آن کشور به ایران شود

معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه ایران در دیدار با مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه افغانستان گفت: انتظار داریم افغانستان بیش از پیش مانع تردد غیرقانونی اتباع آن کشور به ایران شود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه افغانستان در دیدار با علیرضا بیکدلی، معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گزارشی از محورهای نشست مشترک کنسولی دو کشور در تهران ارائه کرد. 

بیشتر بخوانید:

نیروهای مرزی طالبان و پاکستان درگیر شدند / گذرگاه مرزی تورخم بسته شد

بیکدلی معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه نیز در این دیدار اظهار داشت: از برگزاری نشست‌های منظم درباره مسائل کنسولی بین دو کشور استقبال و حمایت می‌کنیم. 

وی گفت: انتظار داریم افغانستان بیش از پیش مانع تردد غیرقانونی اتباع آن کشور به ایران شود تا همکاری در زمینه ترددهای قانونمند تقویت شود. 

بیکدلی با توجه به علاقه وافر اتباع افغانستان به شرکت در مراسم اربعین خواستار هماهنگی بیشتر دو کشور برای رفت و برگشت زائران افغانستان شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1201766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
      0 0
      لطفا توجه کنید بین مهاجران خانوادگی و مهاجران مجرد، تفاوت هست... اونایی که خانوادگی آمدن، اولا که هم دخل و هم خرجشان در ایران است پس از لحاظ اقتصادیدهیچ ضرری ندارند. ضمنا اینها طالبان رو قبول ندارند که بهدایران آمده اند. اما آنهایی که بصورت مجردی میایند و چند صباحی رو کار میکنن و پول در میارن و سپس بدون دادن مالیات برمیگردن و باز همین داستان رو در دفعات بعدی ادامه می‌دهند، اونا مضر هستن و حتی شاید طالبانی هم باشند. اتفاقا اینا هستن که قیمت مزدها رو کاهش دادن، چون مجرد هستن و نگرانی خاصی ندارند. وگرنه اونی ک خانوادگی امده، چون فشار خرج خانواده داره، مجبوره ک کرایه خانه رو کم بده و قیمت مزد رو بالا ببره. پس خواهشا حساب مجردها از خانواده‌ها رو جدا کنید.