وزیر علوم: امروز کشورگشایی از طریق گسترش مرزهای دانش و فناوری است

وزیر علوم بیان کرد که امروز از طریق گسترش مرزهای دانش، فناوری، تکنولوژی و نوآوری کشورگشایی می‌کنند و در این باره نودانشجویان وظیفه سنگینی بر دوش دارند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم امروز در آیین استقبال از نودانشجویان دانشگاه تهران  گفت: شما امروز نتیجه زحمات و تلاش‌های سالیان طولانی تحصیل را دریافت کردید. دانشجوی دانشگاه تهران بودن نماد افتخار است. شما با تلاش‌هایی که انجام دادید از خداوند کم دریافت نخواهید کرد.

بیشتر بخوانید:

افزایش ۴۷ درصدی پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دانشگاه‌ها
 

وی در ادامه تصریح کرد: به یُمن پیروزی انقلاب اسلامی در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ دانشمند جزو یک درصد برتر بین المللی، بیش از ۲۰۰۰ دانشمند ایرانی جزو ۲ درصد برتر بین المللی و بیش از ۳۰ درصد تولید علمی ایران با مشارکت بین المللی از ایران هستند و جمهوری اسلامی ایران مرجعیت علمی دارد.

وزیر علوم با تاکید بر اینکه تجربه را باید ارزان خرید خطاب به نودانشجویان افزود: این نکته را آویزه گوش خود کنید بهترین راه کسب تجربه ارزان، مطالعه کتاب، مقالات، مشاهده فیلم است. ما نباید برای یک موضوع چند بار هزینه کنیم. ضمن اینکه ارزش علم به دلیل نمایه و نمایانی آن است. چرا دانشمندان نتیجه پژوهش خود را تدوین و منتشر می‌کنند، به دلیل اینکه دایره و محیط انتشار نظریات و یافته‌های آن‌ها هرچه بیشتر باشد، ارزش آن بیشتر است، دانشمند با انتشار نتایج تحقیقات خود می‌خواهد به جامعه بشریت اعلام کند که من این موضوع و مساله را حل کرده‌ام.

زلفی گل ادامه داد: علم نور است، شما دانشجویان دانشگاه تهران بدانید که شخصیتی فراملی دارید. دانشمندان در مرزهای جغرافیایی محدود نمی‌شوند، ذهن و استعداد شما فراتر از جغرافیای ایران است باید تلاش کنید به درجاتی از علم برسید که دانش شما در سراسر جهان پخش شود. امروز دنیا به دنبال جنگ و صلح گران نیست امروز دنیا به دنبال جنگ و صلح ارزان است.

وزیر علوم گفت: امروز از طریق گسترش مرزهای دانش فناوری تکنولوژی و نوآوری کشورگشایی می‌کنند. کشورگشایی از طریق علم و دانش روا است و نودانشجویان وظیفه سنگینی بر دوش دارند، ما هم وظیفه سنگینی بر دوش داریم و باید نسل‌های عالم‌تر، عاقلتر و با ایمان‌تر تحویل جامعه دهیم.

وی اظهار کرد: استادی که دانشجوی وی از خود او باسوادتر، دیندارتر و داناتر نباشد وظیفه خود را خوب عمل نکرده است. شما دانشجویان باید قدر این دانشگاه را بدانید چراکه جای پای بزرگان قدم گذاشته‌اید.

زلفی گل خطاب به نو دانشجویان خاطرنشان کرد: از خداوند بخواهید که به شما توفیق دهد مرزهای دانش را بگشایید و برای کشور افتخار بیافرینید. به نو دانشجویان توصیه میکنم در ترم اول و دوم بر مطالعه و درس‌های دانشگاهی متمرکز شوند چرا که دروس پایه سخت و تخصصی است و از طرفی هم زیست بوم علمی دانشگاه با دوران دبیرستان متفاوت است.

وزیر علوم با بیان اینکه فرهنگ دانشگاهی با فرهنگ عمومی متفاوت است، گفت: در فرهنگ دانشگاهی پرسشگری، تلاشگری و مطالعه بیشتر و عمیق‌تر یک ارزش است؛ بنابراین به یک کتاب اکتفا نکنید و در کنار آن چند کتاب دیگر را مطالعه کنید. در نیم سال اول و دوم سعی کنید وارد فعالیت‌های فوق برنامه نشوید تا معدلتان خراب نشود. سال اول و دوم حجم درس‌ها متفاوت است، اما برای سال‌های بعد حتماً در فعالیت‌های فوق برنامه دانشگاه ازجمله عضویت و فعالیت در کانون‌های فرهنگی، انجمن‌های علمی، تشکل‌های اسلامی، هیات‌های مذهبی شرکت کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1202219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =