واکنش دانشگاهیان به بمباران بیمارستان المعمدانی / دانشجویان به عدم وزیر علوم در دانشگاه علامه طباطبائی اعتراض کردند

«اعتراض دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی به وزیر علوم، برپایی تجمع اعتراضی دانشجویان در محکومیت جنایات رژیم صهیونیست، گلایه‌های صنفی دانشجویان دانشگاه خواجه‌نصیر» از جمله مهم‍ترین اخبار تشکل‌های صنفی-دانشجویی در هفته گذشته بودند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز، «افتتاح جدیدترین خوابگاه دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران و انتخاب دبیر کل اتحادیه عدالتخواه دانشجویی» از مهم‌ترین خبرهای حوزه‌های تشکل‌های دانشگاهی و شوراهای صنفی در هفته گذشته بودند.

بیشتر بخوانید:

دانشگاهیان نسبت به حمله رژیم صهیونیست به بیمارستان المعمدانی واکنش نشان دادند

از جمله دیگر عناوین مهم این حوزه‌ها می‌توان به « آغاز ثبت نام حج تمتع ویژه اهعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها از ۶ آبان» اشاره کرد. 

مطابق هفته‌های گذشته، ایسکانیوز در گزارش زیر مهمترین و گزیده‌های اخبار حوزه صنفی_دانشجویی را در هفته‌ چهارم مهرماه آورده است:

حوزه تشکل‌های دانشگاهی

نامه تحکیم وحدت به آذر منصوری؛ جبهه اصلاحات دچار انحراف بزرگی شده است

دفتر تحکیم وحدت در نامه‌ای به آذر منصوری رییس جبهه اصلاحات ایران با تبریک خود به خانم نرگس محمدی که یک فعال سیاسی سابقه‌دار مخالف نظام است، نشان دادید که  جبهه اصلاحات دچار انحراف بزرگی شده است.

در این نامه مطرح شده است: همراهی و پیام تبریک سرکار عالی به خانم نرگس محمدی، نشان دهنده‌ی یک حقیقت بود! اینکه جریان اصلاح‌طلب از اصول و ارزش‌های واقعی خود در جهت منافع ملت مسلمان ایران، عقب‌نشینی کرده است و به دنبال کسب جایگاه و قدرت است. متأسفانه، با تبریک خود به خانم نرگس محمدی، که یک فعال سیاسی سابقه‌دار مخالف نظام است، نشان دادید که  جبهه اصلاحات دچار انحراف بزرگی شده است! به جای ابراز تحسین و افتخار به خانم نرگس محمدی برای به دست آوردن جایزه صلح نوبل، شما باید این رویداد را به عنوان یک فرصت را غنیمت می‌شمردید تا به مذمت عملکردهای بلوای زن زندگی آزادی و نشان دادن نقض حقوق بشر در این جریان بپردازید.

واکنش دانشگاهیان به حمله رژیم صهیونیست به بیمارستان المعمدانی 

جامعه دانشگاهیان کشور اعم از تشکل‌های دانشجویی، نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و برخی دانشگاه‌ها در محکومیت جنایات رژیم صهیونیست و حمله وحشیانه به بیمارستان «المعمدانی» بیانیه‌های جداگانه‌ای صادر کردند.

- در بیانیه دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در محکومیت جنایات اخیر رژیم صهیونیستی اسرائیل آمده است: افکار عمومی جهانی مسئولیت اصلی نسل کشی کنونی از جمله حمله وحشیانه به بیمارستان غزه را متوجه این کشورها و سازمان‌ها می‌داند و با مردم فلسطین ابراز همدردی و همراهی دارد. اما سکوت و انفعال برخی از کشورهای اسلامی دردناک و توجیه ناپذیر است و ملت‌های مسلمان بایستی با حمایت‌های سیاسی، رسانه‌ای و اقتصادی خود، مردم فلسطین را تا ریشه کن ساختن این غده سرطانی، یاری و پشتیبانی کنند.

- اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور پیرامون حمله وحشیانیه رژیم صهیونیستی به بیمارستان «المعمدانی» بیانیه‌ای صادر کرد. در بخشی از این بیانیه عنوان شده است: ما ضمن اعلام آمادگی خود برای حضور در جبهه حق از تمام جهان مقاومت می‌خواهد آن‌طور که سزاوار حیوانات تا دندان مسلح ساکن سرزمین‌های اشغالی و حامیان خونخوار آنها در سرتاسر جهان است، با اتکا به سلاح ایمانشان انتقام خون پاک شهدای اخیر را گرفته و از هیچ اقدامی در اینباره دریغ نکنند. اکنون افکار عمومی جهانیان آماده مقابله با حیوانات درنده صهیونیست است و به یقین، روز موعود نزدیک است.

- سازمان امور دانشجویان در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی بیانیه‎‌ای صادر و این اقدام ضد بشریت را محکوم کرد. در این بخشی از این بیانیه عنوان شده است: این جنایت غیر انسانی که برگرفته از خوی حیوانی صهیونیستی است، قلب آزادگان جهان را جریحه دار نمود و حمله به بیمارستان المعمدانی و کشتار کودکان مظلوم و هدف قرار دادن مراکز غیر نظامی و کشتار غیر نظامیان و زنان فقط و فقط جزء اندکی از جنایات کثیف این رژیم بشمار می‌رود.

سیدرحیم زاده دبیر اتحادیه جنش عدالتخواه دانشجویی شد

امیرحسین سیدرحیم زاده با رای اعضای شورا به عنوان دبیر اتحادیه جنبش عدالت‌خواه دانشجویی انتخاب شد.

گفتنی است، در جلسه شورای عمومی اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی و با برگزاری انتخابات، اعضای شورای مرکزی و شورای نظارت جنبش عدالت‌خواه دانشجویی مشخص شدند.

دانشجویان دانشگاه علامه به عدم حضور وزیر علوم در دانشگاه اعتراض کردند 

دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی صبح امروز با تجمع در این دانشگاه نسبت به عدم حضور وزیر علوم در جمع دانشجویان اعتراض کردند.

گفتنی است؛ بسیج دانشجویی دانشگاه علامه نسبت به عدم حضور وزیر علوم و همچنین لغو برخی از برنامه‌های این تشکل دانشجویی بدون دلیل اعتراض کرد.

تجمع نمادین دانشجویان در فرودگاه مهرآباد در حمایت از مقاومت

تجمع دانشجویی-مردمی لبیک به درخواست گروه‌های مقاومت فلسطین روز گذشته در فرودگاه مهرآباد تهران برگزار شد. 

گفتنی است، در این تجمع دانشجویان دانشگاه‌های تهران در حرکتی نمادین ضمن حمایت از مردم مظلوم فلسطین و ابراز آمادگی برای اعزام به جبهه نبرد حق و باطل با گروه‌های مقاومت اعلام همبستگی کردند.

برپایی تجمع مردم و دانشجویان در محکومیت جنایت علیه بشریت رژیم صهیونیستی

مردم تهران به همراه دانشجویان در اعتراض به حمله رژیم صهونیستی به یک بیمارستان در غزه در میدان فلسطین تجمع اعتراضی برپا کردند.

گفتنی است، مردم تهران در اعتراض به حمله رژیم صهونیستی به یک بیمارستان در غزه در میدان فلسطین تجمع اعتراضی برپا کردند.

حوزه صنفی_دانشجویی 

برخی خوابگاه‌های کشور افزون بر ۷۰ سال قدمت دارند

علی‌اکبر محمدی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با بیان اینکه برخی خوابگاه‌های کشور افزون بر ۷۰ سال قدمت دارند، تأکید کرد: خوابگاه ریحانه ۲ سومین خوابگاه دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی است که در دولت سیزدهم افتتاح می‌شود.

آغاز ثبت نام حج تمتع ویژه اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها از ۶ آبان

حجت الاسلام مرتضی مطهری پور رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان بیان کرد که مهلت ثبت نام اولیه در این دوره، از تاریخ ۶ آبان لغایت ۲۰ آذرماه سال جاری خواهد بود و اساتید در بازه زمانی مذکور باید به دفاتر نهاد در دانشگاه محل تدریس خود مراجعه و نسبت به تحویل مدارک اولیه اقدام کنند.

وی افزود: برنامه‌های فرهنگی ویژه قبل، حین و پس از سفر حج برای کاروان در نظر گرفته شده و هزینه تمام شده، درجه کیفیتی کاروان و مبالغ پرداختی زائر بر مبنای اعلام سازمان حج و زیارت صورت خواهد گرفت.

گلایه دانشجویان خواجه نصیر از فقدان امکانات رفاهی در خوابگاه‌ها 

طاها حسینی دبیر شورای صنفی دانشگاه خواجه‌ نصیر گفت: زمانیکه موقعیت خوابگاه مناسب نباشد، رفت و آمد دانشجویان نیز با مشکلاتی همراه است. مثلا خوابگاه طلاکوب نزدیک به دانشکده هوا و فضا، ریاضی، علوم کامپیوتر، شیمی و ریاضی بوده و دانشجویان دختر این رشته‌ها در این خوابگاه‌ها ساکن شده‌اند.

وی تصریح کرد:  قرار بود سال گذشته سرویس و خط ویژه تاکسی بگذارند تا دانشجویان بتوانند به مرکز شهر رفت‌وآمد داشته باشند؛ اما این وعده محقق نشد.

درخواست وام‌های ضروری و مسکن متاهلی از اول آبان

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: بر اساس زمان‌های مشخص شده، ثبت نام وام‌های ضروری و مسکن متاهلی از ابتدای آبان تا ۱۵ آبان ماه است و پس از آن ثبت نام وام تحصیلی از ۱۵ آبان تا ۳۰ آبان و وام شهریه از ابتدای آذر تا ۱۵ آذر خواهد بود. 

وی مطرح کرد: ثبت نام وام‌های دانشجویی از اول آبان ماه آغاز می‌شود و بر اساس برنامه ریزی‌ها و زمان بندی‌های انجام شده زمان ثبت نام وام‌ها متغیر خواهد بود.

جدیدترین خوابگاه دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران افتتاح می‌شود

عبدالرضا پازوکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران از افتتاح جدیدترین خوابگاه دانشجویی برای پذیرش ۳۰۰ دانشجو خبر داد.

وی تصریح کرد:  با توجه به اضافه شدن ظرفیت پذیرش دانشجو طبق نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمبود فضای خوابگاهی برای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران، فضایی جدید برای استفاده دانشجویان خریداری شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1202605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =