۵۰ هزار ازدواج دانشجویی در سال ثبت می‌شود / بررسی میزان ماندگاری ازدواج دانشجویی توسط نهاد رهبری در دانشگاه‌ها

معاون فرهنگی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت: پیش بینی می‌کنیم که ۵۰ هزار ازدواج دانشجویی در سال ثبت می‌شود.

حجت الاسلام محمد مهدی فاطمی‌پور معاون فرهنگی-سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره آمار ازدواج دانشجویی اظهار کرد: پیش بینی نهاد رهبری این است که ۵۰ هزار ازدواج دانشجویی در سال ثبت می‌شود. البته ۱۰ هزار زوج نسبت به ثبت‌نام در سامانه نهاد رهبری اقدام می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

بررسی دلایل طلاق‌های دانشجویی به تفکیک رشته تحصیلی و سن توسط نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها

وی گفت: نهاد رهبری در دانشگاه‌ها به صورت میانگین سالانه به بیش از ۲۰ هزار دانشجو خدمت رسانی می‌کند.

حجت الاسلام فاطمی‌پور گفت: تشکیل خانواده و زندگی مستقل تحت تاثیر مولفه‌های مختلفی قرار می‌گیرد. موضوعات اجتماعی، مسائل پیچیده و چند مولفه‌ای است و نمی‌توان با یک مولفه آن را بررسی کرد. بنابراین نمی‌توان تشکیل خانواده را با یک مولفه بررسی کنیم.

معاون فرهنگی- سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها افزود: نهاد رهبری در دانشگاه‌ها پژوهشی در زمینه میزان ماندگاری ازدواج‌های دانشجو انجام داده است. جامعه آماری این پژوهش ۴۵۰ هزار زوج هستند که به یک محقق سپرده‌ شده‌اند. این فرد بر دلایل ماندگاری ازدواج و دلایل طلاق این جامعه آماری متمرکز شده تا به یک خروجی معنادار برسیم.

وی گفت: فاصله معناداری بین دلایلی طلاق‌های دانشجویی و عوامل جدایی زوجین در جامعه وجود دارد. از جمله مهم‌ترین دلایل طلاق در جامعه می‌توان به عدم سازش، مشکلات اقتصادی، اعتیاد و غیره... اشاره کرد.

حجت الاسلام فاطمی‌پور درباره شاخص‌های ازدواج موفق دانشجویی بیان کرد: ثبت‌نام و حضور در اردوهای جهادی، انجام فعالیت‌های فرهنگی و معرفتی، پیشرفت‌های تحصیلی، کنشگری اجتماعی - فرهنگی از جمله شاخص‌های یک ازدواج موفق و پایدار است.

به گزارش ایسکانیوز، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تسهیل ازدواج دانشجویان سامانه‌ها و طرح‌های مختلفی را در سال‌های اخیر راه اندازی یا اجرا کرده است. سامانه هم‌رسان، طرح دردانه، ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگاه تا ۵ سال، طرح مانا و برگزاری سالیانه اردوی مشهد ویژه دانشجویانی که تازه ازدواج کرده‌اند از جمله خدمات نهاد رهبری به دانشجویان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1204231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =