غزه، پرچمدار انتقال تمدنی بزرگ در جهان

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر مجموعه پدیده طوفان الاقصی را در چارچوب تمدنی تحلیل کنیم، می‌توان گفت در آستانه انتقال تمدنی بزرگ در جهان هستیم و غزه پرچمدار این ماجرا است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدهادی همایون، معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در افتتاحیه همایش بین المللی «طوفان الاقصی و غزه؛ روایت ها و واقعیت ها» که صبح امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: بررسی پدیده طوفان الاقصی از زوایای مختلف قابل بررسی است اما اگر مجموعه این اتفاقات را در چارچوب تمدنی تحلیل کنیم در آستانه انتقال تمدنی بزرگ در جهان هستیم.

بیشتر بخوانید:

واکنش رسمی ۲۶ دانشگاه نخست جهان به جنگ غزه

وی ادامه داد: همه این ماجرا در فلسطین شکل می‌گیرد و غزه پرچمدار این ماجرا است.

همایون با طرح این سوال که چرا این موضوع با محوریت فلسطین در حال رخ دادن است، افزود: حضرت ابراهیم وقتی از کوفه مامور به مهاجرت شدند این سرزمین بسیار مهم یعنی عراق برای مدتی به شکل تعلیق درآمد و قرار شد دین خدا در جای دیگری گسترش پیدا کند و آن جای مهم فلسطین است. چرا؟ چون از لحاظ جغرافیایی محل تلاقی سه قاره اصلی جهان یعنی آفریقا و اروپا و آسیا است و جایگاه مهمی دارد که اگر شما کالایی داشته باشید، در این نقطه به شدت فروش می‌رود.

وی بیان کرد: در فلسطین به طور طبیعی فرهنگ‌ها با یکدیگر در هم تنیده می‌شوند و جایگاه میان فرهنگی طبیعی دارد و نه از طریق مهاجرت و از لحاظ ارتباطی هم مرکز زمین است به همین دلیل حضرت ابراهیم به این منطقه مامور می‌شود.

همایون ادامه داد: امروز مقابله با رژیم صهیونیستی جنگ بین ادیان نیست بلکه جنگ دین با حزب شیطان است.

وی خاطرنشان کرد: اهمیت این سرزمین در اصل به ویژگی جغرافیایی آن بازمی‌گردد و به شدت هم برای حزب الله و هم برای حزب شیطان مهم است.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: اگر قرار بر انتقال تمدنی و شکل گیری تمدنی جدید باشد قاعدتا باید با محوریت این سرزمین باشد.

وی افزود: بر همه محققان حوزه رژیم صهیونیستی روشن است که فرمول نابودی اینان بی شک فروپاشی است و خودشان شهرک هایشان را نابود خواهند کرد و آیات قرآن کریم به صراحت این موضوع را روشن میسازد.

همایون بیان کرد: خداوند در قرآن کریم میفرماید ما در کتاب قضا کردیم یعنی امر حتمی که قطعا اتفاق خواهد افتاد که شما دوبار در زمین فساد خواهید کرد و علو و برتری جویی جدی ایجاد خواهید کرد که در نوبت اول ما بندگانی از جانب خود بر شما میگماریم که به شدت جنگ اور هستند که در خانه هایشان به دنبال اینها می‌گردند. سپس ورق را ما به نفع شما بازمی‌گردانیم و نوبت دوم فرا می‌رسد و روی شما را سیاه می‌کنیم.

همایون ادامه داد: در تفاسیر بین دو نوبت فساد اینها بر روی زمین اختلاف است و قتل انبیا تنها یکی از گناهان اینان است و اینها بی نهایت فساد دارند اما سوالی که پیش می آید این است که جزای اینها چه روزی است؟

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: تفاسیر روایی می‌فرماید دفعه اولی که در زمین فساد می‌کنید قتل امیرالمومنین است و دفعه دوم ضربه ای است که در جنگ به امام حسن زدند و علو کبیر اینها ماجرای عاشورا است و در نهایت آخر الزمان گروهی برمی‌خیزند که هیچ خونی را بی پاسخ نمیگذارند و به ظهور متصل می‌شود و این ماجرای غزه است و با فروپاشی صهیونیسم به ظهور متصل خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1208306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =