دیوان عدالت اداری یکی از احکام انتصابی رئیسی را باطل کرد + عکس

شعبه 45 بدوی دیوان عدالت اداری در جریان رسیدگی به شکایت یک شخص حقیقی، یکی از احکام انتصابی رئیس‌‎جمهور را ابطال کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، شعبه 45 بدوی دیوان عدالت اداری در جریان رسیدگی به شکایت یک شخص حقیقی، حکم انتصاب رئیس جمهور را ابطال کرد.

سید ابراهیم رئیسی این حکم را شهریور ماه امسال برای انتصاب علی فتحی آشتیانی برای ریاست سازمان نظام‌ روان‌شناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران صادر کرده بود.

بیشتر بخوانید:

تشکیل کارگروه‌های تعاملی بین دیوان عدالت اداری و دستگاه‌های اجرایی

موضوع شکایت، ابطال انتخابات شورای مرکزی و هیئت بازرسان سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره بود که 27 مرداد امسال برگزار شده بود.

در بخشی از این دادنامه شعبه 45 دیوان عدالت اداری آمده است؛ "...لذا این شعبه دیوان بنا به دلائل پیش‌گفته و بنا به جمیع جهات مذکور، شکایت مطروحه را وارد تشخیص و مستنداً به مواد 1، 10 و 89 قانون مرقوم، رأی به ورود شکایت مبنی بر ملغی‌الاثر گردیدن آئین‌نامه موضوع شکایت و اصلاحات بعدی از زمان تصویب و ابطال آثار و نتایج حاصله از آن از جمله نتیجه انتخابات شورای مرکز و هیئت بازرسان سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره مورخ 1402/5/27 و همچنین حکم انتصاب آقای علی فتحی آشتیانی به‌عنوان رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران به‌شماره 105082 مورخ 1402/6/14 صادر و اعلام می‌نماید...".

قوه قضائیه , دیوان عدالت اداری , سید ابراهیم رئیسی ,

دیوان عدالت اداری پس از ابطال حکم انتصاب میثم لطیفی؛ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در هیئت عمومی دیوان عدالت اداری در ابتدای امسال، برای دومین بار در سال جاری یک حکم انتصاب دیگر از سوی رئیس جمهور را در شعبه بدوی دیوان ابطال کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کد خبر: 1209064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =