امیرعبداللهیان و لاوروف سند مقابله با تحریم‌ها را امضا کردند

وزاری امورخارجه ایران و روسیه در حاشیه نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه دریای خزر با یکدیگر به صورت دوجانبه دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در حاشیه نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه دریای خزر با یکدیگر به صورت دوجانبه دیدار و گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید:

امیرعبداللهیان: آتش بس موقت غزه باید تبدیل به یک آتش بس دائمی شود

در این دیدار در خصوص آخرین تحولات روابط دوجانبه رایزنی شد.

علاوه بر این تفاهم‌نامه راه‌ها، ابزارهای مقابله، کاهش و جبران اقدامات قهر آمیز یک جانبه بین ایران و روسیه توسط وزرای خارجه دو کشور به امضا رسید.

لاوروف در این دیدار گفت: این ششمین دیدار ما در سال جاری است که ضرورت تبادل نظر دو جانبه را یادآوری می‌کند.

وی افزود: عضویت ایران در بریکس را تبریک می‌گویم و روسیه از ایران در این خصوص حمایت کرد.

لاوروف ضمن تاکید بر اینکه دو رییس جمهور مداما با هم در ارتباط هستند، گفت: ما بر افزایش فعالیت کریدور شمال - جنوب و انرژی تاکید داریم.

وی در خصوص تفاهم‌نامه امضا شده بین دو وزیر توضیح داد: ما امروز اعلام مقابله با اقدامات قهر آمیز یکجانبه را امضا کردیم که قدمی در مقابله با تحریم‌های غیرقانونی آمریکا و متحدانش است که دیپلماسی را با این اقدامات جایگزین کردند.

امیرعبداللهیان نیز در این دیدار گفت: خرسندم که روز گذشته موافقتنامه فرهنگی ایران و روسیه به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. امروز اعلامیه مقابله با یکجانبه گرایی را به امضا رساندیم.

وی افزود: امروز فرصتی است که توافقات روسای دو کشور را با هم مرور کنیم. خرسندیم که از دیپلماسی سران دو کشور همواره سود برده‌ایم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کد خبر: 1209635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =