دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی در فعالیت‌های اقتصادی ورود کنند

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به گستردگی ظرفیت های موجود در استان تهران، فعالیت های اقتصادی و مهارتی نسبت به ظرفیت موجود، فعال نبوده و می بایست نسبت به مناطق دیگر استفاده بهینه‌تری شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، به منظور بررسی تفاوت وضعیت موجود مهارت آموزی، توسعه دانش کارآفرینانه حرفه ای در استان ها با برنامه پیش بینی شده در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی و علل عدم تحقق وضعیت مطلوب، جلسه ای با حضور محمدعلی نادی معاون علوم تربیتی و مهارتی، فاطمه حمیدی فر معاون آموزش های عمومی و تعالی مدارس و سرپرست دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی، ابوالفضل داودی رکن ابادی رئیس مرکز دانشکدگان مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی، محمد عابدی مدیر حوزه معاونت، ایمان عطار زاده معاون هماهنگی استان، علیرضا لادن مقدم سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگارامام خمینی(ره) و رؤسای دانشکده های مهارت و کارآفرینی واحد های تابعه در سالن کنفرانس معاونت علوم تربیتی و مهارتی برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

جریان کارآفرینی در دانشگاه آزاد از دوره پیش دبستانی آغاز می‌شود / تلاش برای ایجاد فضای کار اشتراکی با صنایع

نادی در خصوص فعالیتهای مهارتی و اقتصادی در استان تهران بیان کرد: با توجه به گستردگی ظرفیت های موجود در استان، فعالیت های اقتصادی و مهارتی نسبت به ظرفیت موجود، فعال نبوده است و می بایست نسبت به مناطق دیگر استفاده بهینه تری شود.

وی افزود: انتظار می رود در راستای اجرای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، در زمینه جذب دانشجویان طرح پویش، دوره ‌های مدارس عالی مهارتی و دوره ‌های کوتاه مدت برون سازمانی و راه اندازی مراکز کاربنیان، فعالیت ها ی بیشتری صورت پذیرد.

نادی در خصوص ساختار سازمانی تشریح کرد: در دانشکده های مهارت و کارآفرینی پستهای سازمانی تصویب و ساماندهی نیروی انسانی در پست های مصوب الزامی است.

وی با اشاره به وضعیت فرهنگی نامطلوب در دانشکده ها افزود: ضروری است تا دانشکده ها نسبت به تدوین برنامه های یکپارچه فرهنگی در دو جنبه ی عمومی و اختصاصی اقدام نمایند و با رصد مستمر این برنامه ها و اجرایی نمودن آن ها اقدامات عملی برای آزاد شدن انرژی دانشجویان برنامه ریزی شود.

در ادامه لادن، به ارائه آماروگزارشی از عملکرد دانشکده های مهارت و کارآفرینی واحد یادگار پرداخت.

وی و به آسیب شناسی، چالشهای پیش رو و ارائه راه حل و پیشنهاداتی در این زمینه پرداخته و حمایت سازمان را در برون رفت از این آسیب ها ضروری دانست.

سپس داوودی با اشاره به جمعیت موجود در کلان شهر تهران افزود: ما در تهران به حد نصاب دانشجو نرسیده ایم و چرایی آن مربوط به عدم برند سازی است، که می بایست با همکاری و همفکری کلیه ی دانشکده ها این امر محقق گردد.

وی افزود: استفاده از ظرفیت مهارت یار در دانشگاه بخشنامه شده است؛ و در خصوص آن جلسه هایی در هر حوزه تخصصی دوره های کوتاه مدت جهت بررسی وضع مهارت آموزی در استان برگزار خواهد شد.

در پایان رؤسای دانشکده های مهارتی کل استان در خصوص آمار دانشجویان و فعالیتهای مهارت آموزی استان و وضعیت مهارتی موجود در دانشکده ها و مشکلات پیش رو توضیحاتی ارائه دادند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1209731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =