درآمد ۱۹۷ میلیارد تومانی از قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران گفت: تا کنون ۱۹۷ میلیارد تومان قرارداد با جامعه صنعت بسته‌ایم و تا به حال ۱۳۲ میلیارد تومان اعتبار با همت اعضای هیات علمی جذب شده و اعضای هیات علمی به تعهدات خود عمل کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مهدی فکور ثقیه معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران در نشست خبری سی و دومین جشنواره پژوهش و فناوری که ۱۵ آذرماه ۱۴۰۲ برگزار شد، اظهار کرد: یکشنبه ۱۹ آذرماه افتتاح سی و دومین جشنواره پژوهش و فناوری جشنواره خواهد بود. در این دوره از جشنواره از ۵۳ فرد و واحد فناوری، ۳ نفر پیشکسوت در کمیسیون‌های مختلف، ۵ پژوهشگر برجسته، ۷ نفر پژوهشگر نمونه تقدیر می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

رئیسی: دانشگاه نباید به باشگاه احزاب سیاسی و پیاده‌نظام سیاسیون تبدیل شود

وی افزود: برای انتخاب پژوهشگر برجسته، دستاوردهای یک پژوهشگر در ۵ سال اخیر مورد توجه قرار می‌گیرد و برای انتخاب پژوهشگر نمونه کل فعالیت‌های پژوهشی فرد از آغاز کارهای پژوهشی مورد توجه قرار می‌گیرد. ۹ نفر پژوهشگر جوان نمونه نیز در این دوره از جشنواره معرفی می‌شوند، همچنین از ۵ رساله نمونه و ۵ پایان‌نامه ارشد نمونه تقدیر خواهد شد. یک نفر کارشناس پژوهش و فناوری نیز در سی‌ودومین دوره تقدیر می‌شوند.

فکور با بیان این که جشنواره پژوهش و فناوری هر سال ترکیبی است و در همکاری‌ مشترک با دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود، عنوان کرد: امسال از دو نفر پژوهشگر علوم پزشکی نمونه هم تقدیر می‌کنیم. از دو آزمایشگاه نمونه، کارفرمای نمونه و برگزیدگان فناوری و ارتباط با جامعه و صنعت نیز تقدیر خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران ادامه داد: تقدیر از کارفرمایان و برگزیدگان فناوری و مجریان جامعه صنعت و شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین تجلیل از مدیر پژوهشی نمونه هم در قالب این رویداد انجام می‌شود.

فکور تاکید کرد: امسال از ۵۳ نفر از فعال‌ترین مدیران پژوهشی تقدیر می‌کنیم. ما تا به حال ۳۰۹ قرارداد با صنایع بسته‌ایم و از جمله مهمترین مشارکت‌های دانشگاه تهران در طرح‌های کلان با صنایع قطعات الکترونیک ایران، شرکت مس، راهداری، زیست‌فناوران صنعتی، سامانه شاپرک و ... بوده است.

معاون دانشگاه تهران بیان کرد: از آنجایی که دانشگاه تهران جامعیت دارد و می‌توانیم به طرح‌های کلان ترکیبی در علوم مختلف ورود پیدا کنیم، در این زمینه ها نیز فعال هستیم.

فکور ادامه داد: ما تا کنون ۱۹۷ میلیارد تومان قرارداد با جامعه صنعت بسته‌ایم و تا به حال ۱۳۲ میلیارد تومان اعتبار با همت اعضای هیات علمی جذب شده و اعضای هیات علمی به تعهدات خود عمل کرده‌اند.

این مقام مسئول گفت: در بحث دستاوردهای پژوهش و فناوری، هر ساله نمایشگاه فناوری و فن بازار برگزار می‌شود و دانشگاه تهران هم در آن شرکت می‌کند و امسال ۷۴ محصول و دستاورد پژوهشی داریم و از دو دستاورد فناورانه در نمایشگاه رونمایی می‌کنیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران تاکید کرد: امسال قرار است بازدیدهای دانشجویی از دستاوردهای پژوهشی و فناوری صورت بگیرد و قبلا دانشجوها کاملا به چنین مواردی ورود پیدا نمی‌کردند که احتمال چنین کاری نتایج مثبتی در پی خواهد داشت.

فکور همچنین درباره موضوع آپارتاید علمی و تاثیر آن در پژوهش‌ها عنوان کرد: به هرحال این آپارتاید در انتشار دستاوردهای علمی مشکلاتی ایجاد می‌کند و گاها اساتید با ایمیلی مواجه می‌شوند که برخی انتشارات تاکید می‌کنند که برای همکاری با ما باید بگویید هیچ وابستگی به جمهوری اسلامی ندارید. همچنین در زمینه موضوع قرارهای بین المللی و پرداخت ها به استاد بحث و مشکلاتی داریم.

معاون دانشگاه تهران در پایان گفت: ایده ما در برابر آپارتاید علمی این است که انتشارات خاص خودمان با کشورهایی که منافع مشترک با ما دارند داشته‌ باشیم و اقداماتی هم در این زمینه انجام شده است؛ مثلا برای مقابله با همین آپارتاید علمی در راستای جذب قرادادها و پژوهش‌های بین‌المللی با روسیه طرح «دهخدا مندلیوف» را داریم که در قالب تبادل استاد و دانشجو خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1209833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =