دانشگاه آزاد با یک پنجم هزینه دانشگاه‌های دولتی دانشجو را مدیریت می‌کند/ مدیریت با پول نفت، هنر نیست

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه آزاد دانشجو را با یک میلیون تومان اداره می‌کند این در حالی است که دانشگاه های دولتی با حدود ۵ میلیون تومان این اقدام را انجام می‌دهند. یکی از مدال‌های مهم بر سینه دانشگاه آزاد مدال بهره‌وری است.

به گزارش خبرنگار کروه دانشگاه ایسکانیوز، علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در دهمین جشنواره علمی، پژوهشی و فناوری فرهیختگان که عصر امروز در سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: نقطه قوت دانشگاه، اخلاص در تاسیس آن است، این دانشگاه خالصانه توسط امام (ره) تاسیس شد و امروز پرچم در دست دکتر طهرانچی است و کار را پیش می‌برد. دکتر خسرو پناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر نگاهداری رییس مرکز پژوهشهای مجلس، دهقانی فیروزآبادی معاون علمی رییس جمهور از جمله مسئولان این دانشگاه بودند که در پست‌های دولتی مشغول به کار هستند.

وی افزود: کسی که در عرصه دانشگاه آزاد کار کرده باشد در کارگاه عملی و واقعی بهخش غیر دولتی کار کرده است. خیلی هنر نیست در دانشگاه‌های دولتی پول نفت بگیریم و مدیریت کنیم در این دانشگاه خودمان بودجه در بیاوریم و آن را مدیریت کنیم. افراد در دانشگاه آزاد مدیریت واقعی را تجربه می‌کنند و وقتی وارد عرصه می‌شوند و کارهای خوبی را انجام می‌دهند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: ما در مجلس، نوکر بی جیره و مواجب دانشگاه ازاد هستیم،یعنی به این دانشگاه اعتقاد داریم، دانشگاه ازاد اسلامی برای همه ایران است.

وی ادامه داد: در حال حاضر توانسته ایم در قانون رتبه‌بندی معلمان که بسیار هزینه‌بر بود، ۳ تا ۷ میلیون بر حقوق آنان بیفزاییم. ما باید این موضوع را به حساب عملکرد دانشگاه ازاد بزنیم زبرا ریشه رتبه بندی در دانشگاه ازاد است و ما خروجی این دانشگاه هستیم. من عضو هیئت علمی دانشگاه دولتی هستم اما بسیاری از مفاهیم را در دانشگاه آزاد اسلامی آموختم.

منادی بیان کرد: سازمان ملی تعلیم و تربیت را شکل داده‌ایم که در حال حاضر خود را در دل اموزش و پرورش جای داده است‌، به زبانی دیگر عنصر رقابت را وارد آموزش و پرورش کرده‌ایم.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: عدم تبعیض، اساسی‌ترین قانون جهش تولید دانش بنیان بود. در این راستا تمامی موانع بورسی، بیمه‌ای، بانکی و گمرکی از سر راه شرکت‌های دانش‌بنیان برداشته شد. امروز ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان داریم و استفاده از ۲۰ ماده قانون برای تمامی دانشگاه‌ها چه دولتی چه آزاد است. بر اساس این قانون، تمام دستگاههای دولتی در صورت داشتن ساختمان اضافی باید آن را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهند. در حال حاضر تمامی دانشگاه‌ها میتوانند شرکتی بر اساس اموال منقول و غیر منقول خود تشکیل دهند و اساتید نیز از ظرفیت آن استفاده کنند.

وی افزود: ما برای مهارت هم برنامه‌ریزی کرده‌ایم ایم سازمان فنی و حرفه ای کشور، ۵۰ یا ۶۰ سال است که اساس نامه نداشت برای آن اساس نامه نوشتیم که بر اساس آن میتواند به درامد پایدار برسد.

منادی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد دانشجو را با یک میلیون تومان اداره می‌کند این در حالی است که دانشگاه های دولتی با حدود ۵ میلیون تومان این اقدام را انجام می‌دهند. یکی از مدال‌های مهم بر سینه دانشگاه ازاد مدال بهره‌وری است. سازمان ملی بهره وری با تعدادی کارمند بیکار است ولی دانشگاه آزاد می‌تواند در این زمینه فعالیت‌های خوبی انجام دهد.

منادی خاطرنشان کرد: افتخار میکنیم دانشگاه آزاد صد شرکت دانش بنیان دارد. در دانشگاه شریف با ۶۰۰ شرکت، فعالیت می‌کند و بیش از ۴‌ هزار نفر در آن مشغول به کار هستند دانشگاهی که سیلیکون ولی استنفورد را تقلید کرده و در آن موفق بوده است.

وی ادامه داد: اقتصاد دانش بنیان در کشور شکل گرفته است، ۴۰۰ هزار میلیارد تومان در سال گذشته گردش مالی این شرکت ها بود. دانشگاه ازاد یکی از قطب‌های دانش‌بنیان کشور است .ازهمه عزیزان خواهش میکنم قانون جهش دانش‌بنیان را بخوانند. همه موانع برداشته شده است. سورنا ستاری ۲۰ مانع به من داد و بعد از ۱۰ سال امروز این موانع رفع شده است امیدواریم تعامل خوبی بین دانشگاه آزاد و مجلس در این حوزه برقرار شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1211874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =